دانلود و خرید کتاب میانبرهای رمان لورا ویت کمب ترجمه فخرالسادات موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب میانبرهای رمان

کتاب میانبرهای رمان نوشتهٔ لورا ویت کمب و ترجمهٔ فخرالسادات موسوی است. انتشارات سوره مهر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر روش‌هایی برای خلق سریع داستان را در بر گرفته است.

درباره کتاب میانبرهای رمان

کتاب میانبرهای رمان (گام‌به‌گام تا داستان‌نویسی حرفه‌ای) به شما نشان می‌دهد چگونه به‌سرعت پیش‌نویس اولتان را پرمحتوا و جذاب بنویسید. لورا ویت‌کمب با آموزش نکات دقیق و ارائهٔ تمرین‌هایی اثربخش نکات ارزنده‌ای برای خلق یک رمان مطرح می‌کند؛ از شکل‌گیری طرح کلی تا پی‌ریزی لحن و سایر عناصر داستان. این کتاب نقشهٔ راهی است به‌سمت روندی ملایم و مناسب برای نویسندگی.

برخی از سرفصل‌های کتاب میانبرهای رمان عبارتند از:

- روشی ۴مرحله‌ای برای خلق صحنه‌های تأثیرگذار؛

- ابزار برنامه‌ریزی شامل نمودارهای طرح، زمان‌بندی و منوی طرح؛

- دستورالعمل‌هایی برای خلق داستان حول لحظات کانونی؛

- فهرستی جامع برای تشخیص سریع اشتباهات مربوط به طرح، شخصیت، لحن، سبک، فضاسازی، توصیف و... .

خواندن کتاب میانبرهای رمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر رمان‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لورا ویت کمب

لورا ویت کمب (Laura Whitcomb) در سال ۱۹۸۵ به دنیا آمد. او نویسنده و معلمی امریکایی است که مدرک زبان انگلیسی‌اش را در سال ۱۹۹۳ از دانشگاه دولتی کالیفرنیا در نورتریج دریافت کرد و تدریس زبان و ادبیات را در کالیفرنیا و هاوایی در پیش گرفت.

خانم ویت‌کمب برندهٔ ۳ جایزهٔ «کی اسنو اواردز» و دارای مقام دوم در مسابقهٔ نویسندگی بولور لیتون به‌خاطر بهترین جمله از بدترین رمان علمی‌ ـ تخیلی است که هرگز نوشته نشده است. او نویسندهٔ رمان‌های «پرتو ناچیز نور» (۲۰۰۵) و «فچ» (۲۰۰۹) است که هر ۲ را انتشارات هوتون مفلین هارکور منتشر کرده و به زبان‌های اسپانیایی، آلمانی، روسی، چینی، ژاپنی، و ترکی ترجمه شده است.

لورا ویت کمب می‌گوید: ذهن شما چیزهایی را که ارزش حفظ‌کردن دارند هیچ‌گاه از دست نخواهد داد. کتاب «میانبرهای رمان» اثری از اوست.

بخش‌هایی از کتاب میانبرهای رمان

«زمانی که شخصیتی به خاطر شکست‌های زندگی‌اش برای همیشه عوض می‌شود، وقتی دلش می‌شکند، روحش نابود می‌شود، و جرئتش را از دست می‌دهد، خوانندگان نسبت به انسانیتش حساس می‌شوند. این یک صحنهٔ گسست عاطفی است. شخصیت‌های منفی هم درست مانند شخصیت‌های محوری می‌توانند شکست بخورند. این‌ها صحنه‌های مهمی هستند؛ چون به یک شخصیت محوری اهمیتی عمیق می‌بخشند؛ به این خاطر که معمولاً این صحنه‌ها با یک نقطهٔ عطف در صحنهٔ دوم یا سوم داستان در هم تنیده‌اند. قهرمانی محک می‌خورد، ابعاد شخصیت ضدقهرمان آشکارتر می‌شود، شخصیتی آسیب‌پذیری بیشتری نشان می‌دهد، و به همین دلیل شخص مورد نظرش عاشق او می‌شود. در داستان جاهای بسیاری وجود دارد که اگر با یک شکست عاطفی همراه شود، رمانتان را بهتر می‌کند. اگر لازم است یکی از شخصیت‌ها شکست یا تحولی را تجربه کند و از آن موفق بیرون بیاید، اما شما با صحنهٔ آن مشکل دارید، به این دستورالعمل‌ها دقت کنید:

۱. شخصیتتان را با مسئله‌ای درگیر کنید که درست برعکس چیزهایی است که او با آن‌ها سروکار دارد.

۲. به خودتان زمان بدهید.

۳. برای تجسم احساسات دخیل در صحنه، از جزئیات پیرامون شخصیت استفاده کنید.

۴. از شخصیت‌های دیگری استفاده کنید که به لحاظ روحی با او در تضادند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
من از آن موفق‌های یک‌شبه‌ام که روند شکل‌گیری توفیقش بیست سال طول کشید.
smoothybook

حجم

۳۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۳۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
۶۰,۹۰۰
۳۰%
تومان