دانلود و خرید کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی جیمز پاتر ترجمه ناصر اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی اثر جیمز پاتر

کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی

معرفی کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی

کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی نوشتهٔ جیمز پاتر و ترجمهٔ ناصر اسدی و محمد سلطانی فر است. انتشارات پشتیبان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی

کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی در فصل اول به ارائهٔ رویکردهای نظری پرداخته و در فصل دوم به‌سراغ موضوع الگوریتم‌های شناختی مخاطب رفته است. در این فصل درمورد سازمان ذهن انسان، واحدهای درون حافظه و موضوع یادگیری اطلاعاتی داده شده است. فصل سوم به پالایش پیام‌های رسانه‌ای پرداخته و از «حالت مواجهه» سخن گفته است. فصل چهارم به فرایند و دانش معنایابی پرداخته و فصل ۵ نیز دربارهٔ معناسازی سخن گفته است.

این کتاب در بخش مقدمهٔ مترجم آورده است که مخاطب‌شناسی یکی از مباحث پرچالش در حوزهٔ مطالعات ارتباطی است. این چالش از آنجا ناشی می‌شود که تعریف مخاطب از دیرباز با تنوع فراوانی همراه بوده و اجماع قابل‌توجهی که بتواند فصل‌الخطاب این مبحث باشد، در میان دانشمندان ارتباطات به وجود نیامده است.

کتاب حاضر ترجمهٔ فصل سوم از کتاب «چارچوب کلی برای مطالعات رسانه‌های جمعی» نوشتهٔ جیمز پاتر است که کل مفاهیم مرتبط با مخاطب را در ۵ فصل بررسی کرده است.

خواندن کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مخاطب شناسی؛ رهیافتی شناختی

«ویژگی خاص شبکه ساده روابط تنها تعداد کم گره‌های آن نیست، بلکه قدرت پیوند گره‌ها با یکدیگر نیز هست. واژگان مثال خوبی برای این نوع ساختارها هستند. داشتن فرهنگ واژگان شخصی برای خلق یک ساختار ساده دو-گرهی برای هر واژه ضروری است؛ یک گره برای ارجاع کلمه و گره دوم برای معنی اختصاص‌یافته به آن است. وقتی شخصی با یک کلمه مواجه می‌شود -برای نمونه واژه سگ- شبکه ساده روابط آن کلمه در ذهن فعال می‌شود. سپس آن کلمه به‌عنوان یک ارجاع، شبکه‌ای از گره‌ها را فعال می‌کند که شامل تصویر، صدا، خاطرات و شاید احساس نسبت به آن است. گره‌ها انعطاف‌پذیرند؛ یعنی ممکن است یک روز تصویر خا صی از یک سگ فعال شود، اما روز دیگر تصویری متفاوت فعال شود. این امر، به این بستگی دارد که آیا گره‌ها به‌تازگی فعال شده‌اند یا خیر و این چیزی است که روان‌شناسان شناختی از آن به‌عنوان روش ابتکاری در دسترس یاد می کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان