دانلود و خرید کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان هدر ال. رید ترجمه تهمورث نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان اثر هدر ال. رید

کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان

معرفی کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان

کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان نوشتهٔ هدر ال. رید است و با ترجمهٔ تهمورث نورایی و اردشیر نورایی در نشر میترا آقاکوچک منتشر شده است.

درباره کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان

ورزش برآمده از کار و جنگ است. می‌توان ریشه تاریخ شکل‌گیری ورزش را بسیار قدیم‌تر از دوره‌های شکل‌گیری تمدن‌های باستانی دانست. مطالعات مربوط به چگونگی شکل‌گیری ورزش‌ها، این احتمال را که پدیدهٔ ورزش یا به عبارت دقیق‌تر مهارت‌های حرکتی در شکل‌گیری تمدن‌ها تأثیری قوی داشته باشد، تقویت کرده است. 

در فرایندهای شکل‌گیری ورزش، نقاط عطفی چون شکل‌بندی حرکت ابزاری در سرعت‌بخشیدن به پیدایش مهارت‌های حرکتی اثری تعیین‌کننده داشته‌اند. به‌جرئت می‌توان گفت که حرکت ابزاری تحول بزرگی در مناسبات انسان با طبیعت را شکل داد و وابستگی انسان به قوهٔ قهریهٔ طبیعت را کاهش داد و زمینه‌های تسلط انسان را بر آن تسهیل کرد. در سیر تحولات زندگی بشر نقاط عطف و پراهمیت دیگری چون پیدایش آتش، ابزارسازی و در اوج آن پیدایش تیروکمان و چرخ و رام کردن حیوانات و شکل‌گیری صنعت اولیه و کشاورزی از جمله این تحولات هستند. مجموعهٔ این پیشرفت‌های انسان زمینهٔ تداوم بقا و افزایش جمعیت را فراهم کرد.

با افزایش جمعیت گرایش طوایف آغازین به سمت گسترش اقلیم، زمینهٔ رویارویی انسان‌ها را در مقابل هم به‌عنوان نیروهای متخاصم به وجود آورد. انسان از این به بعد مهارت حرکتی خود را در مقابل انسان دیگر استفاده کردند و زمینه‌های تسلط طوایف بر یکدیگر شکل گرفت. طوایف پیروز در ابتدا به طوایف شکست‌خورده رحم نمی‌کردند و آن‌ها را از دم تیغ می‌گذراندند و قلمروشان را به قلمرو خود می‌افزودند. این پدیده، تحولی بزرگ در جایگاه مهارت حرکتی ایجاد کرد و بر اثر آن طوایف برای حفظ قلمرو خود تلاش جدی برای کسب مهارت‌های حرکتی را که از پیش آغاز گردیده بود، ارتقا بخشیدند و نطفه‌های حضور حرفه‌ای جدید که جد معلمان و مربیان ورزش امروزی است را به وجود آوردند.

کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان به تاریخ ورزش می‌پردازد و اولین قدم‌های بشر برای ساختن ورزش به شکل امروزی‌اش را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب ورزش و فلسفه در جهان باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۹۰۰
تومان