دانلود و خرید کتاب سواد سیاسی حمیدرضا بهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد سیاسی اثر حمیدرضا بهاری

کتاب سواد سیاسی

معرفی کتاب سواد سیاسی

کتاب سواد سیاسی نوشتهٔ حمیدرضا بهاری است و انتشارات امید سخن آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب آشنایی با مفاهیم کاربردی علوم سیاسی به زبان ساده است.

درباره کتاب سواد سیاسی

انسان معاصر در مواجهه با پیچیدگی‌های دنیای مدرن باید علاوه بر سواد خواندن و نوشتن، به انواع دیگر سواد نیز مجهز باشد تا بتواند با آموخته‌هایش تغییری در زندگی خود ایجاد کرده و در مسیر درست قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین آموخته‌ها سواد سیاسی است. در دنیای جدید سیاست بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان است. هدف سواد سیاسی آن است تا انسان را برای حضور فعال در زندگی سیاسی به روش دموکراتیک آماده کند.

خواندن کتاب سواد سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دانشجویان حوزهٔ علوم سیاسی و علاقه‌مندان به این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سواد سیاسی

«در معنای عام، سیاست به معنی روش، خط مشی، تصمیم‌گیری، طرح و برنامه است. همچنین می‌توان سیاست را با تدبیر، اداره کردن و مصلحت‌اندیشی نیز مترادف دانست. اما سیاست در معنای خاص با مسائل مربوط به دولت و حکومت و همچنین شیوه‌های اعمال قدرت و اداره امور جامعه سر و کار دارد. سیاست یک واقعیت غیرقابل انکار در زندگی همه انسان‌ها است، زیرا بشر همیشه با موضوعات سیاسی درگیر است و راه گریزی از آن ندارد. موضوعاتی مانند: چگونه باید زندگی کرد؟ حقوق و تکالیف مردم چیست؟ قدرت در اختیار چه کسانی است و چگونه باید توزیع شود؟ چگونه باید از حکومت مطالبه گری کرد؟ میزان نفوذ هرکس چقدر باید باشد؟ بهترین روش برای اداره جامعه چیست؟ حاکمان چگونه به قدرت می‌رسند؟ اختلاف نظرها چگونه باید حل شوند؟ مردم چه نقشی در اداره امور دولت دارند؟ دولت در محیط بین‌المللی چگونه رفتار می‌کند؟ و موضوعات دیگری از این قبیل.

تعاریف مختلفی از سیاست ارائه شده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

۱. سیاست فن حکومت بر جوامع انسانی است.

۲. سیاست «کاربرد قدرت» و یا «پیکار بر سر قدرت» است. یعنی رقابت و هم چشمی سیاستمداران در مبازره برای به دست آوردن قدرت یا حفظ خویش در موضع قدرت.

۳. سیاست اخذ تصمیم درباره مسائل ناهمگون است (جاسمی، ۱۳۵۷:۲۵۴).

۴. سیاست مجموعه تدابیری است که حکومت به منظور اداره امور کشور اتخاذ می‌کند.

۵. هر امری که مربوط به دولت، مدیریت، تعیین شکل، مقاصد و چگونگی فعالیت دولت باشد از مقوله امور سیاسی است (آشوری، ۱۳۸۶:۲۱۲).

۶. سیاست، تصمیم‌گیری برای جامعه است؛ پس با عامل و موضوع عمل سروکار دارد. عامل، حکومت یا نهادهای تصمیم‌گیری دولت است. موضوع عمل، گروه‌ها، افراد و بخش‌های مختلف جمعیت است (بشیریه، ۱۳۸۲:۲۹).»


نظرات کاربران

کاربر ۶۱۸۶۹۷۹
۱۴۰۲/۰۱/۱۳

بنظرم برای هر فرد حداقل یک بار خواندن این کتاب واجب است . ممنون از نویسنده

MoDjawad
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

داشتن یک حداقل اطلاعات در زمینه سیاست برای هر شهروند با هر جایگاه اجتماعی واجب است. خواندن این کتاب به واسطه توضیحات کاربردی، حجم مناسب و متن ساده آن میتواند شروع خوبی برای قدم برداشتن در این مسیر باشد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۲۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان