دانلود و خرید کتاب آنچه بر اصفهان گذشت آراد رفیعیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه بر اصفهان گذشت اثر آراد رفیعیان

کتاب آنچه بر اصفهان گذشت

امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آنچه بر اصفهان گذشت

کتاب آنچه بر اصفهان گذشت نوشتهٔ آراد رفیعیان است. این کتاب را انتشارات کنکاش منتشر کرده است. این کتاب به بررسی وقایع و تاریخ شهر اصفهان و اطراف آن در دورهٔ باستان می‌پردازد. 

درباره کتاب آنچه بر اصفهان گذشت

ایران‌زمین تاریخ باارزش و مهمی دارد. کشور باابهت ما، ایران بزرگ همیشه هم در اوج نبوده و دشمنان پرشمار ایران در طول تاریخ، بدخواهان همیشگی و خائنین، باعث آسیب‌های زیادی به ایران شدند.

در این میان شهرهای مهمی با حاکمان و مردمشان، تأثیرات بسیار زیادی در ایران گذاشته‌اند؛ اصفهان در ایران، از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی در کل فلات ایران به شمار می‌رود و محدوده استراتژیکی در ایران است؛ به‌طوری‌که در سلسله‌های زیادی شهر اصفهان پایتخت بود و در ادوار دیگر هم شهر سیاسی و بازرگانی بود.

قطعاً اصفهان در تاریخ ایران و اسلام نقش‌های زیادی داشته است و مرکز بسیاری از رویدادهای مهم است که نه‌تنها بر کشور و دولت بلکه بر جهان هم تأثیر گذاشت. به‌طورکلی اصفهان به‌صورت مبالغه‌ای، نصف جهان دانسته می‌شود که این نام به دلیل همین اتفاقات مهم، زیبایی و ارزشش در جهان بوده است.

این کتاب تاریخ اصفهان را در دوره‌های باستان و قرون‌وسطی یکجا روایت می‌کند که جریان‌ها، جنگ‌ها و وضعیت این شهر و اطرافش را گردآوری کرده است تا به‌صورت جامع مخاطب را با مهم‌ترین اتفاقات این مکان آشنا بنماید.

کتاب آنچه بر اصفهان گذشت با استفاده از منابع و مطالعات بسیار پدید آورده شده و به بخش‌هایی از تاریخ اصفهان پرداخته که تا سال‌های دراز اصلاً قابل‌درک نبود و در تاریخ ایران ناپدید شده بود با اینکه مورخان بسیاری، اهل ایران یا خارج از کشور، تحقیقات بسیاری دررابطه‌با این شهر انجام دادند اما منابعشان بسیار پراکنده بود تا زمانی که این کتاب توانست همه این منابع را گردآوری کند و در قالب یک کتاب منتشر کند. اکثر منابع خارجی در کتاب ترجمهٔ متون انگلیسی، فرانسوی، روسی، آلمانی و یونانی هستند.

خواندن کتاب آنچه بر اصفهان گذشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آنچه بر اصفهان گذشت

«اصطلاحات

در اکثر نوشته های غربی به منطقه ای جنوب غربی آسیا، مصر و … خاورمیانه گفته میشود.

ملوک الطوایفی به حکومتی به شکل محلی گفته میشود و تفاوت آن با حکومت واحد در وسعت و تقسیم بندی است.

مورخان غربی واحد سال شماری تاریخ را به میلادی ثبت میکنند که بر مبنای تولد حضرت عیسی علیه السلام است، به قبل از تولد ایشیان پی از میلاد و بعد از آن پس از میلاد یا میلادی گفته میشود.

سلسله به دوران یک حکومت در ملت‌های مختلف گفته میشد که در لغت به معنی زنجیر است.

تقاوت کلی امپراتوری با پادشاهی در استعمارات آنان و قدرت کلی است اکثر مواقع امپراتور قدرت بسیاری دارد و بخش زیادی از یک یا چند قاره را تحت سلطنت خود میداند.

استعمار در لغت به معنی آباد کردن است اما در حقیقت استعمار توسط کشوری قدرتمند تر از کشور مستعمره صورت میگیرد و مفهوم جنگیدن و به دست آوردن قلمروی دیگری را ارائه میدهد.

سیاح میتواند مفهوم جهانگردی از کشور خارجی باشد اکثر سیاحان در دوره صفوی به اصفهان سفر کردند. مورخ به معنی فردی تاریخ نگار است که با تحقیقات خود تاریخ تمدن ها و ملت های متعدد را برای نسل های پسین مینویسد در همین بین باستان شناسان تحقیقاتی با استفاده از فناوری های نوین میکنند که بر دوره های بسیار دور تمرکز دارد.

سلسله های حاکم بر أصفهان به همراه توضیح مختصر:

- قبیله نشینی (سال های بسیار دور-۶۲۵ پیش از میلاد)

- پادشاهی ماد (۶۷۸-۵۴۹ پیش از میلاد)

- امپراتوری هخامنشی (۵۵۰-۳۳۰ پیش از میلاد)

- حملات مقدونی ها از یونان و دولت سلوکیان (پایان: حدود ۲۰۰ پیش از میلاد)

- سلسله اشکانیان (پایان: حدود ۲۲۴ پس از میلاد)

- سلسله ساسانیان (پایان: حدود ۶۲۷ میلادی)

- خلافت های اسلامی (راشدون، امویان، عباسیان) قرن ۷ تا ۹ میلادی

- سلسله های ملوک الطوایفی: طاهریان- صفاریان- غزنویان- آل بویه - آل زیار و ...(قرن ۹ تا ۱۱)

- سلجوقیان: قرن های ۱۱ و ۱۲»

نظرات کاربران

کاربر ۴۸۶۵۴۵۱
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

این کتاب از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت هست چراکه اکثریت اصفهان رو به دوره ی صفویه می دادند در حالیکه تاریخی بس قدیم دارد

آریوبرزن
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

جذاب با بیانی شیوا و مستند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

حجم

۲۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان