دانلود و خرید کتاب ضیافتی در تخت فولاد مسعود باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضیافتی در تخت فولاد اثر مسعود باقری

کتاب ضیافتی در تخت فولاد

نویسنده:مسعود باقری
انتشارات:انتشارات نبا
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ضیافتی در تخت فولاد

کتاب ضیافتی در تخت فولاد نوشتهٔ مسعود باقری است و انتشارات نبا آن را منتشر کرده است. این کتاب روایت اتفاقات جالب و گفته‌های عبرت‌آموزی است که طی بحث‌ها و گفت‌وگوی میان بزرگان و شاگردانشان در تخت فولاد پیش می‌آمد.

درباره کتاب ضیافتی در تخت فولاد

تخت فولاد نام قبرستان قدیمی شهر اصفهان است که به نام‌های لسان‌الارض و بابا رکن‌الدین نامیده می‌شده‌ است. قدمت این گورستان از قرن چهارم هجری تاکنون است. اما عده‌ای بنا به قرائن، زمان پیدایش این قبرستان را به دوران قبل از اسلام مرتبط می‌دانند. از جمله قبر یوشع نبی در تکیه «لسان الارض» (اکنون در گلستان شهدا) از پیامبران بنی‌اسرائیل در این قبرستان واقع است.

در میان هر یک از قطعه‌های تخته فولاد آرامگاه یک یا چند تن از مشاهیر نامدار قرار دارد و آن قطعه به عنوان تکیه و به نام آن فرد نامیده می‌شود. مکان‌های مهم و تاریخی ثبت شده ملی تخت فولاد عبارت‌اند از: تکیه میرفندرسکی معروف به تکیه بختیاری‌ها، سنگ قبر بابا فولاد حلوائی، آرامگاه بابا رکن‌الدین، تکیه آغاباشی، تکیه آقا حسین خوانساری، تکیه آقامجلسی، تکیه بروجردی‌ها، تکیه تویسرکانی، تکیه جویباره‌ای، تکیه خاتون‌آبادی، تکیه ریزی‌ها، تکیه سید العراقین، تکیه شهشهانی، تکیه فیض، تکیه لسان‌الارض، تکیه مادر شاهزاده، تکیه محمد جعفرآباده‌ای، تکیه میرزا رفیعا، تکیه واله، تکیه چهارسوقی، تکیه کازرونی، تکیه کلباسی، آرامگاه بید آبادی، آب‌انبار کازرونی، مصلای اصفهان، مسجد رکن‌الملک و تکیه فاضل هندی.

بعد از انقلاب اسلامی شهدای جنگ ایران و عراق در این قبرستان به خاک سپرده شدند.

تخت فولاد خصوصا در شب‌های جمعه داستان‌ها به خود دیده است. از آدم‌هایی که در خاک آرمیده‌اند، از بزرگی و کوچکی مقام آن‌هایی که به مردگان سر می‌زنند، از نجوای بحث‌هایی که جویندگان دانش در وسعت قبرستان پراکنده‌اند.

کتاب ضیافتی در تخت فولاد روایت جمعی است که شب‌های جمعه در تخت فولاد دور هم جمع می‌شدند و با شیخ صابر پیرمرد کوتاه قامتی که پیر طریقتشان بود همراه می‌شدند. 

خواندن کتاب ضیافتی در تخت فولاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که به خواندن روایات دینی در قالب داستان و حکایت علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.









نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان