دانلود و خرید کتاب معرفت شناسی محمدرضا جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معرفت شناسی اثر محمدرضا جعفری

کتاب معرفت شناسی

گردآورنده:محمود توکلی
انتشارات:انتشارات نبا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معرفت شناسی

کتاب معرفت شناسی را محمدرضا جعفری و محمود توکلی نوشته‌اند و انتشارات نبا عهده‌دار چاپ و نشر آن بوده است. این کتاب به تحلیل و نقد نظرات برخی فلاسفه و عرفا در آموزه‌های ادیان الهی و به‌طورویژه اسلام می‌پردازد.

درباره کتاب معرفت شناسی

فلسفه و معارف اسلامی در طول تاریخ، بحث‌ها و تفاسیر بسیاری را برانگیخته و موجبات تبادل نظر و تضارب آرا برای اهل فن و علاقه‌مندان را فراهم کرده است. این مباحث علی‌رغم وجود حلقهٔ طالبان و مشتاقان حقیقی، مخالفان و معارضان مغرض بسیاری نیز داشته که پاسخ به شبهات آنان از اهم وظایف اخلاقی و شرعی علما بوده است. شبهاتی که با هدف سستی در ایمان و عقیدهٔ مردم مطرح می‌شد و رد آن‌ها تنها از عهدهٔ عارفان و سالکان مصلح و متخصص و عالم برخواهد آمد. کتاب معرفت‌ شناسی به‌قلم محمدرضا جعفری و محمود توکلی مجموعه درس‌گفتارهایی است که به تحلیلی بسیط از تأثیرات اندیشه‌های بشری از ناحیهٔ فلاسفه و عرفا در اندیشه‌های مکاتب وحیانی می‌پردازد و می‌کوشد در هر بخش از فصول چهارگانهٔ این کتاب پاسخی درخور جهت اقناع ذهن مخاطب ارائه نماید. 

خواندن کتاب معرفت شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث اعتقادی، دانشجویان و محققان رشته‌های مطالعات ادیان و الهیات و طلاب حوزه‌های علمیه از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب معرفت شناسی

«ریشه‌ها و اساس شکل‌گیری تفکر اگزیستانسیالیسم‌

در عصر حاضر فکراسلامی‌ با دو مشکل‌ مواجه‌است‌ :یک‌ مشکل‌ اختصاصی‌، که‌ غالباً بحث‌ تاریخی‌ است‌ و طبق‌ برداشت‌ها یا اصول اولیه‌ای است‌ که‌ آن اصول اولیه‌ یک‌ اصل‌ مسلم پذیرفته‌شده‌ای نیست‌. مشکل‌ دیگر شرایط‌ محلی‌، سابقه‌ٔ ملت‌ عرب و مسائلی‌ از این‌ قبیل‌ است‌ که‌ آخرینش‌ «هاگاریسم‌» است‌. نویسندگان کتاب پرسروصدای «هاگاریسم‌» در این‌ کتاب می‌گویند: «اسلام محصول یک‌ انتصار و پیروزی از نسل‌ هاجر علیه‌ نسل‌ ساره است‌. در آن روزگاری که‌ «ساره» همسر شناخته‌شدهٔ حضرت ابراهیم‌ و هاجر کنیز یا محلله‌ ایشان بود، خداوند فرزندی به‌ نام اسماعیل‌ به‌ هاجر داد. ساره با توجه‌ به‌ نازایی‌ که‌ داشت‌، نمی‌توانست‌ این‌ بانو را با فرزندي که‌ دارد، تحمل‌ کند، لذا حضرت ابراهیم‌ هاجر و پسرش را با خودش به‌ سرزمین‌ مکه‌ برد، که‌ قرآن کریم‌ چند بار داستانش‌ را، البته‌ به‌ اشاره بیان کرده است‌. سپس‌ خدا به‌ ساره در سن‌ خیلی‌ بالا فرزندی به‌ نام «اسحاق» داد. بنابراین‌، براساس بیان قرآن مجید حضرت اسماعیل‌ فرزندبزرگ حضرت ابراهیم‌ است‌. فرزند کوچک‌ ایشان حضرت اسحاق پدر همه‌ٔ انبیاء بنی‌‌اسرائیل‌ است‌. زیرا فرزند اسحاق، همان یعقوب است‌ که‌ لقبش‌ «اسرائیل‌» به‌ معنی‌ عبداﷲ است‌. نویسندگان این‌ کتاب، این‌ ماجرا را یکی‌ از مصادیق‌ این‌ دین‌ انتصاری می‌دانند. البتـه‌ بعضـی‌ از قسـمت‌های ایـن‌ داسـتان، شـاید بـا آنچـه‌ در تـورات آمـده مطابقت‌ نداشته‌ باشد.مثلاً تورات سن‌ ساره را هنگام ولادت اسحاق خیلی‌ کمتر از آنچه‌ در قرآن ذکر شده است‌ می‌داند و خصوصیات توحیدی هم‌ که‌ در قرآن آمـده، بـا عهدیـن‌ در تعـارض اسـت‌. آن‌هـا هـم‌ کـه‌ عهـد جدیـد را ادامه‌ٔ عهـد قدیم‌ می‌داننـد، ایـن‌ هـر دو مصـداق را نمونـه‌ای از شـیوه برداشـت‌ فرزنـدان اسـحاق از نسـب‌ آنهـا می‌داننـد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۷۲,۷۵۰
تومان