دانلود و خرید کتاب طراحی با سیاه قلم افشین علاف صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی با سیاه قلم اثر افشین علاف صالحی

کتاب طراحی با سیاه قلم

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طراحی با سیاه قلم

کتاب طراحی با سیاه قلم نوشتهٔ‌ افشین علاف صالحی است. این کتاب به طراحی چهره، اشیاء بی‌جان و حیوانات می‌پردازد و آن را انتشارات عطران منتشر کرده است.

درباره کتاب طراحی با سیاه قلم

این کتاب به آموزش‌‌های اولیه طراحی با سیاه قلم می‌پردازد. این کتاب به تمام علاقه‌مندان به نقاشی و طراحی کمک می‌کند اصول ابتدایی نقاشی را یاد بگیرند و بتوانند مهارت‌های خود را افزایش دهند. این کتاب از شناخت انواع مداد تا طراحی چهره و اشیا را آموزش می‌دهد و به خوانند کمک می‌کند اطلاعات مفیدی درباره طراحی به‌ دست آورد. 

خواندن کتاب طراحی با سیاه قلم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به طراحی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب طراحی با سیاه قلم

«بین مداد 4H تا 4B تفاوت خیلی زیادی وجود داره. تجربه خیلی از طراحان اینو به ما یاد داده که برای شروع طراحی از مداد خانواده H استفاده کنیم. بعد برای کامل کردن طراحی، از مداد های خانواده B استفاده کنیم.

اگر در مرحله یادگیری طراحی با مداد قرار دارید، می ارزه که برای شروع بجای مداد چوبی از یک مداد نوکی استفاده کنید. چرا؟ چون معمولاً مداد های نوکی برای طرح های ظریف و دقیق بیشتر مناسب هستند. در حالی که مداد های چوبیِ متداول، برای طراحی بافت و تصویر در اندازه‌ های بزرگ‌تر کاربرد بیشتری دارند. یادتون باشه که اغلب مداد های نوکی با نوک گرافیت HB کار می ‌کنند، که به شما فقط امکان طراحی در حد میانه را می ‌دهد.

دوم- کنترل مدادت رو به دست بگیر

نکته خیلی ساده، ابتدایی ولی کلیدی هست. کنترل مداد شما در اختیار شماست. اگر دست ماهرتون رو به قسمت‌ های بالایی مداد (نزدیک نوک) نزدیک کنید، کنترل بهتری روی مداد دارید. با این کار می توانید روی ظرافت های طراحی یا نقاشیتون مسلط تر کار کنید. این تکنیک باعث می شه، خطوط پر رنگ تری بکشید.

برعکس، هر چه قسمت های پائین تر قلم (یعنی به سمت بدنه و انتهای مداد) رو به دست بگیرید کنترل کمتری روی مداد و ظریف کاری خواهید داشت. طبیعتاً با این تکنیک می شه خطوط کمـرنگ تر و سایه مانند رو به راحتی کشید.

سوم- سرمشق های مختلف رو امتحان کن

هزاران هزار تکنیک طراحی با مداد وجود داره که شما رو برای طراحی سبک‌ ها و افکت ‌های مختلف تمرین و آموزش می ده. تصویر نمونه زیر، یک تمرین هست از راه‌ های متفاوت برای ایجاد فرم و عمق. مهم این هست که تمرین کنیم و بهترین نتیجه رو برای کارمون استفاده کنیم. با این کار، هم طراحیتون تکمیل می شه و هم برجستگی کار نمود پیدا می کنه.

چهارم- به خط ‌ها تنوع بده

در روند یادگیری طراحی با مداد، از خط های مختلف استفاده کنید. همه خطوط یکی و برابر نیستند. تغییرات ظریف و نامحسوس در پهنا و تیرگی خطوط شما، طراحیتون رو دینامیک و از لحاظ بصری جذاب می کنه. اوایل کار، شاید قلم کمی تو دست شما چموشی و بدقلقی کنه، اما به مرور و البته با تمرین می تونید رامِـش کنید. اون وقت به راحتی با کشیدن خطوط با فرم های ناهمسان میشه یک تصویر منسجم ساخت. برای تمرین از مداد های رده 3H تا 6B استفاده کنید. یادتون باشه مداد ها رو در زاویه های مختلف نسبت به صفحه هم امتحان کنید.»

نظرات کاربران

کاربر 6768496
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

تعداد صفحانش کامل نیست من فقط یه ستاره دادم که به شما ها بگو که اصلا توصیه نمیکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان