دانلود و خرید کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون هومن صمدی بهرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون اثر هومن صمدی بهرامی

کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون

کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون؛ از صفر الگوریتم تا صد پایتون نوشتهٔ هومن صمدی بهرامی است و انتشارات هوش آموز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون

این کتاب با هدف آموزش نیروی برنامه‌نویسی از نقطه شروع تا تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس کامل برای ورود به بازار کار نوشته شده است. همانطور که از نام کتاب نیز مشخص است، از صفر الگوریتم تا صد پایتون در این کتاب از شروع الگوریتم‌ها و تکنیک‌های حل مسئله آشنا می‌شوید و سپس گام‌به‌گام با تکنیک‌های بروز برنامه‌نویسی در پایتون آشنا می‌شوید.

فصل‌های کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون از این قرار است:

فصل اول (آشنایی با کامپیوتر):

در این فصل شما را با هر آن چیزی که یک برنامه‌نویس نیاز دارد تا از یک سیستم کامپیوتری بداند آشنا خواهیم کرد، از تاریخچه کامپیوتر گرفته تا قطعات تشکیل دهنده کامپیوتر و ساختار عملکردی کلی آن. در پایان این فصل شما با ساختار و تاریخچه و نحوه عملکرد یک سیستم کامپیوتر کامل آشنا خواهید شد.

فصل دوم (سیستم اعداد):

این فصل به شکل اختصاصی به بررسی سیستم اعداد به ویژه سیستم اعداد مورد استفاده درکامپیوترها می‌پردازد، همانطور که می‌دانید همه داده‌ها در یک سیستم کامپیوتری به صورت اعداد ذخیره می‌شوند حتی فیلم‌ها و تصاویر و... . سیستم کامپیوتری یک سیستم دودویی است که داده‌ها را به صورت ۰-۱ می‌بیند، ولی جهت محاسبات ما نیازمند سیستم‌های مختلفی از اعداد داریم که در این فصل شما را با تمام این سیستم‌های اعداد و نحوه محاسبات آن‌ها همچنین نحوه تبدیل شدن آن‌ها به یکدیگر به شکل مفصل آشنا خواهیم کرد.

فصل سوم (الگوریتم‌ها و فلوچارت):

در این فصل با مفهوم الگوریتم و روش‌های ارائه الگوریتم آشنا خواهید شد، آشنایی با الگوریتم و نحوه تبدیل راه حل به یک الگوریتم قابل ارائه یک از اصلی ترین تکنیک‌هایی است که یک برنامه‌نویس برای رسیدن به موفقیت به شدت به آن نیاز دارد، یک برنامه‌نویس خوب کسی است که با مفهوم الگوریتم آشنایی کامل داشته باشد و در صورت بروز مشکلات پیش رو در زمان برنامه‌نویسی بتواند راه حل‌های مناسبی را یافته و به الگوریتم تبدیل کند. بیان الگوریتم راه‌های مختلفی دارد از جمله این راه‌ها می‌توان به بیان الگوریتم به زبان ساده، بیان ریاضی یا شبه کد و فوچارت اشاره کرد، که در این فصل به شکل مفصلی به آموزش این روش‌ها با بیش از ۶۰ مثال کاربردی خواهیم پرداخت.

فصل چهارم (نرم‌افزارEdraw):

در فصل قبل شما را با نحوه ارائه الگوریتم به صورت فلوچارت آشنا کردیم در این فصل با ارائه آموزش نصب و استفاده از نرم افزار کاربردی Edraw به شما کمک خواهیم کرد تا فلوچارت‌های خود را به شکل استاندارد و سیستمی طراحی نمایید.

فصل پنجم (آشنایی با زبان برنامه‌نویسی پایتون):

در این فصل شما با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنا خواهید شد، همچنین بررسی کردیم که چرا باید زبان برنامه‌نویسی پایتون را از بین زبان‌های برنامه‌نویسی موجود انتخاب کرد، مزایا و ویژگی‌های این زبان را بررسی کرده‌ایم و نحوه نصب و راه اندازی پایتون و محیط برنامه‌نویسی Code Studio visual را به شما آموزش داده‌ایم.

فصل ششم (متغیرها و قوانین نامگذاری آن‌ها):

متغیر یکی از ابزارهای مهم در برنامه‌نویسی است. کار بر با کمک آن می تواند داده‌های مورد نظر خود را در حافظه نگهداری و مدیریت نماید و در صورت لوزم از آن‌ها استفاده کند در این فصل به معرفی متغیرها و قوانین نام‌گذاری آن‌ها خواهیم پرداخت.

فصل هفتم (نوع داده عددی):

داده‌ها انواع مختلفی دارند، در این فصل به بررسی داده‌های عددی و نحوه استفاده آن‌ها در زبان پایتون خواهیم پرداخت.

فصل هشتم (عملگرها):

در این فصل به بررسی و معرفی انواع عملگر در پایتون خواهیم پرداخت، عملگرهای حسابی، عملگرهای مقایسه‌ای، عملگرهای منطقی، عملگرهای بیتی، عملگرهای انتسابی، عملگرهای هویتی و عملگرهای عضویت از جمله عملگرهایی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرند، سپس به بررسی اولویت گذاری در عملگرها خواهیم پرداخت و تاثیر اولویت بندی را در نتایج محاسبات مشاهده خواهیم کرد.

فصل نهم (دستورات شرطی):

در این فصل به بررسی انواع عبارات شرطی در پایتون پرداخته شده است، شما در این فصل خواهید آموخت در شرایطی که در برنامه نیاز به تصمیم گیری دارید و نیاز است تا در شرایط مختلف عملکردی متفاوت و متناسب با شرایط داشته باشد چگونه از دستورات شرطی استفاده کنید.

فصل دهم (حلقه‌های تکرار):

در این فصل انواع حلقه‌های تکرار بررسی می‌شود، حلقه‌های for و while و شرایط استفاده از هر یک با مثال‌های کاربردی فراوان بررسی شده، همچنین ساختارهای تکرار تودرتو از جمله مسائلی است که در این فصل به بررسی آن خواهیم پرداخت و به شما خواهد آموخت که چگونه حلقه مناسب ساختار تکرار خود را انتخاب و از آن برای برنامه‌های خود استفاده نمایید. همچنین در این فصل با تابع range برای تولید دنباله به عنوان شمارنده حلقه‌ها آشنا خواهیم شد.

فصل یازدهم (انواع رشته‌ها):

رشته‌های از کاربردی ترین انواع داده در زبان‌های برنامه‌نویسی هستند که در این فصل به شکل ویژهای به بررسی آن پرداخته‌ایم. در این فصل شما با رشته‌ها و انواع توابع مربوط به آنها، دنباله‌های فرار و قالب بندی رشته‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت با ارائه مثال‌های فراوان به نحوه عملکرد این توابع در برنامه مسلط خواهید شد.

فصل دوازدهم (انواع داد لیست، تاپل و آرایه):

این فصل به دنباله‌های پایتون اختصاص داده شده است، در این فصل با انواع لیست‌ها تاپل‌ها و آرایه‌ها و نحوه تعریف، ویرایش و حذف کردن داده در آن‌ها آشنا خواهید شد و با انواع توابع مناسب با هر یک از انواع داده‌های ذکر شده را با مثال‌های فراوان مورد بررسی قرار می‌دهیم، همچنین خواهیم آموخت که چگونه از این نوع داده‌ها برای ذخیره داده‌های مدنظر استفاده کنیم و چگونه این نوع داده‌ها را در حلقه‌های خود در برنامه بکار گیریم.

فصل سیزدهم (مجموعه‌ها و دیکشنری‌ها):

فصل سیزدهم به بررسی مجموعه‌ها و عملیات مختلف بر روی آن‌ها مثل اجتماع، اشتراک، تفاضل و ... و توابع متناسب با این نوع داده اختصاص داده شده است همچنین در این فصل با نوع داده دیکشنری و عملیات مختلف بر روی آنها آشنا خواهید شد و توابع آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فصل چهاردهم (توابع):

توابع نویسی یکی روش‌های مهم در برنامه‌نویسی در هر زبانی به شمار می‌آید، تابع باعث بالارفتن خوانایی برنامه قابل اعتماد شدن سورس کد و توسعه راحت‌تر آن می‌شود. در این فصل شما خواهید آموخت چگونه کدهای مد نظر خود را در قالب تابع پیاده سازی کنید، همچنین خواهید آموخت که پارامترها، آرگومان‌ها و خروجی یک تابع چیست و چگونه می‌توان از انواع آن بهره گرفت.

فصل پانزدهم (فایل‌ها):

در فصل‌های قبل با انواع داده در پایتون آشنا شدید که داده‌های مورد نظر را به صورت موقت و فقط تا پایان زمان اجرای برنامه در حافظه نگهداری می‌کردند، ولی گاهی نیاز است برخی داده‌ها را به شکلی ذخیره کرد که حتی بعد از پایان برنامه نیز از بین نروند، اینجاست که فایل‌ها کارایی خود را به عنوان یکی از روش‌های نگهداری داده به صورت بلند مدت نشان خواهند داد، در این فصل به بررسی انواع فایل‌های باینری و متنی خواهیم پرداخت و روش‌های مختلف نوشت و خواندن داده در فایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فصل شانزدهم (مدیریت خطا، استثنا و تست توابع):

از مهمترین متدهای برنامه‌نویسی استاندارد، برنامه‌نویسی با مدیریت خطاست که در این فصل به آن خواهیم پرداخت، خطاها انواع مختلف دارند که باعث توقف برنامه و یا باعث بروز اشتباه در ارائه مقدار خروجی مورد نظر میشوند که به آن خطاهای منطقی نیز گفته می‌شود، در هر صورت خطا به هر شکل در برنامه نشانه خوبی نخواهد بود و لذا در این فصل به شما خواهیم آموخت که انواع خطا چیست و چگونه می‌توان خطاهای احتمالی را تشخیص و مدیریت کرد.

فصل هفدهم (کتابخانه):

تعریف و استفاده از کتابخانه‌ها یکی از کلیدی ترین نقاط قوت زبان برنامه‌نویسی پایتون محصوب می‌شود، شما در این فصل با مفهوم کتابخانه و همچنین کتابخانه‌های محبوب و پرکاربرد پایتون آشنا می‌شود و خواهید آموخت که چگونه کتابخانه اختصاصی خود را طراحی کرده و برای استفاده در اختیار عموم قرار دهید.

فصل هجدهم (شی‌ءگرایی):

این فصل از کتاب به مبحث شی‌گرایی در پایتون اختصاص داده شده است، در این فصل شما با مفاهیم فراوانی از مفاهیم شی گرایی آشنا خواهید شده از جمله مباحث کلاس و کاربردهای آن، نمونه‌سازی، صفات و متدها، کپسوله‌سازی، وراثت، ترکیب، چندریختی، تجرید، انواع شی‌ءگرایی انجمنی، مفهوم Abstraction، minix و ... آشنا خواهید شد و به شکل مفصل و با مثال‌های پرکاربرد و فراوان بر این مباحث مسلط خواهید شد.

انتظار داریم بعد مطالعه این کتاب و حل دقیق مثال‌ها و تمرینات آن به حد قابل توجه از تسلط بر الگوریتم نویسی و برنامه‌نویسی در پایتون رسیده و آماده ورود به بازار شوید، لذا حل مثال‌ها و تمرینات ارائه شده در این کتاب برای رسیدن به تسلط مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

خواندن کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند برنامه‌نویسی در پایتون را بیاموزند پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 7771094
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

من ۱۰ فصلش رو تا الان خوندم توضیحاتش خوبه و سرفصلاش واقعا کامله، بزرگترین مزیت این کتاب فکر کنم اول مثال های زیادش هستش و دوم بررسی حالت های خاصش در کد که من از اینش خیلی خوشم اومد. در

- بیشتر
سارا
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

کامل و خوب بود من فهرست مطالب چند کتاب پایتون رو بررسی کردم این کتاب سرفصل های زیادی رو پوشش داده بود برای همین گرفتم از باقی کامل تر بود. توضیحش قابل فهمه و سرفصل ها هم کامل بود. در

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

حجم

۱۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۵۰۰
تومان