دانلود و خرید کتاب فراگیری نظریه بازی آلبر روترفورد ترجمه محمدرضا گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراگیری نظریه بازی اثر آلبر روترفورد

کتاب فراگیری نظریه بازی

معرفی کتاب فراگیری نظریه بازی

کتاب الکترونیکی «فراگیری نظریه بازی» نوشتهٔ آلبر روترفورد با ترجمهٔ محمدرضا گودرزی در انتشارات دیده بان قلم فرتاک چاپ شده است.

درباره کتاب فراگیری نظریه بازی

نظریه‌ٔ بازی در سال ۱۹۴۰، توسط جان فون نویمان و اسکار مورگنسترن ابداع شد. از دهه‌ٔ ۱۹۷۰، دوازده اقتصاددان برجسته به‌دلیل مشارکت در نظریه‌ٔ بازی، برنده‌ٔ جایزه‌ٔ نوبل علوم اقتصادی شدند. نظریه‌ٔ بازی، پژوهشی به‌منظور تصمیم‌گیری راهبردی و چارچوبی برای به‌کارگیری مدل‌های ریاضی برای درک رفتار و انگیزه‌ٔ رقابت بازیکنان منطقی است. نظریه‌ٔ بازی در زمینه‌های متعددی وجود دارد که در آن منطق، عامل حاکم است. رشته‌هایی که من در آن گنجانده‌ام، ریاضیات، اقتصاد، سیاست، علوم اجتماعی، فلسفه و روان‌شناسی شناختی، همه برای آشنایی با آن‌ها مهم هستند. این کتاب، ترکیبی از بهترین روش‌هایی است که این افراد به شما، به‌عنوان یک تصمیم‌گیرنده‌ٔ رشدگرا ارائه می‌دهند.  

کتاب فراگیری نظریه بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ریاضی پیشنهاد می‌شود؛ هرچند که نظریهٔ بازی‌ها در شاخه‌های مختلف دیگری مانند اقتصاد، جامعه‌شناسی و... نیز کاربرد دارد.

بخشی از کتاب فراگیری نظریه بازی

«در نگاه اول، کدام راه‌حل بهتر به نظر می‌رسد؟ البته، هردو بدون حرکت می‌باشند. آن‌ها یک سال با هزینه‌ی مالیات‌دهندگان به‌خوبی مشغول زندگی خود بودند و بعد از آن، با همان پولی که قبلاً از طریق یک سالن کاشت ناخن در تگزاس پول‌شویی کرده‌اند، برای زندگی به جزیره‌ای در کارائیب می‌روند. اما یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «هیچ وفاداری بین دزدها وجود ندارد» و جیم مطمئناً به امانتداری تیم قسم یاد نمی‌کند. پس از همه‌ی این اتفاقات، او استیک خود را میل می‌کند.

من نمی‌دانم تیم چه خواهد گفت، اما می‌دانم که فقط دو انتخاب دارم: صحبت کردن یا صحبت نکردن. همانند آنچه شکسپیر گفته است: «بودن یا نبودن». اگر من و تیم هردو ساکت بمانیم، هردو یک سال در زندان می‌مانیم؛ اما اگر تیم برای بازی پنجم تلاش کند که البته حرف و عمل باید یکی باشد! جیم گفت: «من باید صحبت کنم. با این حال، اگر تیم ساکت باشد و من چیزی نگویم، ده سال در زندان خواهم پوسید! اگر صحبت کنم، حداقل هشت سال زندانی خواهم بود». سپس، این تفکر به‌آرامی در جیم فرومی‌رود: «هر انتخابی که تیم داشته باشد، بهتر است که از هر دو طرف صحبت کنم»!

گفته‌های جیم، پیام اصلی مشکل زندانیان سنتی را خلاصه می‌کند. از نظر راهبردی، جیم بهتر است حرف بزند. اگر تیم ساکت بماند، جیم تنبیه نمی‌شود. اگر تیم صحبت کند، هشت سال زندان خواهد ماند و این دو سال از ده سال کمتر است.

مفهوم بازی‌های متقارن که در فصل مقدماتی در مورد آن‌ها صحبت کردیم را به یاد می‌آورید؟ این یک مثال اولیه از آن است. هردو بازیکن برابر هستند. تیم با خودش مانند جیم حرف می‌زد و به همین نتیجه رسید. آن‌ها یک تصمیم منطقی و خودحفاظتی اتخاذ نمودند؛ یعنی آن‌ها به یکدیگر خیانت کردند. با این حال، هردوی آن‌ها به مدت هشت سال در زندان به‌سر بردند. بازی بی‌رحمانه‌ای است، نه؟ علاوه‌بر اینکه آن یک بازی متقارن است، معضل زندانی نیز یک بازی با استراتژی کاملاً غالب است. این به چه معنی است؟ بیایید دوباره به سراغ انتخاب‌های جیم برویم؛ چون تیم ساکت می‌ماند.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۲۴۲۸۳۹
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

ترجمه این کتاب واقعا داغونه. طرفش نرید سرشار از اشتباهات گمراه کننده. کتابی که راجع به چنین موضوعی هست باید بسیار دقیقتر باشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان