دانلود و خرید کتاب سقوط وال استریت ناتان آسنگ ترجمه فاطمه شاداب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سقوط وال استریت اثر ناتان آسنگ

کتاب سقوط وال استریت

نویسنده:ناتان آسنگ
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سقوط وال استریت

کتاب سقوط وال استریت نوشتهٔ ناتان آسنگ با ترجمهٔ فاطمه شاداب در انتشارات گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شده است. این کتاب یکی از آثار مجموعه تاریخ جهان انتشارات ققنوس است. 

درباره کتاب سقوط وال استریت

اندیشه‌ای که بازار سهام بر مبنای آن شکل گرفته بود بسیار ساده بود. شرکت‌ها برای تداوم گسترششان و به‌منظور تهیهٔ تجهیزات و نیروی کار و همچنین خرید مواد خام برای تولید محصول به پول نیاز داشتند. بازار سهام راهی برای تأمین این پول بود. شرکت‌ها در بازار سهام به سرمایه‌گذاران سهم می‌فروختند و از این پول برای گسترش شرکت استفاده می‌کردند. در مقابل، شرکت بخشی از سود حاصله را به سرمایه‌گذاران می‌پرداخت که معمولاً به‌صورت پرداخت‌های منظم تحت‌عنوان سود سهام صورت می‌گرفت.

در اولین روزهای تشکیل جمهوری، شهر نیویورک به عنوان مرکز اقتصادی کشور شکل گرفت. مرکز فعالیت‌های اقتصادی خیابانی کوتاه به طول شش بلوک بود که وال‌استریت نامیده می‌شد. اما این خیابان به مرور تبدیل به قطب بورس جهان شد و در یک دوره تاریخی فاجعه‌ای عظیم را از سر گذراند. این کتاب روایت سقوط وال استریت است و هم بزرگسالان و هم نوجوانان می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند. 

خواندن کتاب سقوط وال استریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت اقتصاد جهان به زبان ساده پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب سقوط وال استریت

«دههٔ ۱۹۲۰ دههٔ دگرگونی و هیجان در سرتاسر جهان غرب بود. جنگ جهانی خانمان‌سوز مرزهای اروپایی را جابه‌جا کرده بود, لهستان که روزگاری در محاصرهٔ خشکی بود حالا به دریا راه پیدا کرده و کشورهای اروپایی کوچک از جمله اتریش, مجارستان، یوگسلاوی، چکسلواکی، استونی، لتونی و لیتوانی استقلال یافته بودند. ایالات متحده با دو اقدام مخاطره‌آمیز پا به این دهه گذاشت: ممنوعیت فروش مشروبات الکلی, و اعطای حق رأی به زنان. زنان آمریکایی نه‌تنها در سال ۱۹۲۰ به حق رأی دست یافتند، بلکه جامعه به‌تدریج حضور زنان را در محیط‌های کار، در مؤسسات آموزش عالی, و در عرصه‌های حرفه‌ای پذیرفت.

توسعهٔ صنعتی آمریکا

اما بیشترین هیجان حاصل شکوفایی اقتصادی پیش‌بینی‌نشده در کشور بود. آمریکا در نتیجهٔ جنگ مجبور شده بود صنایع مرتبط با جنگ، از قبیل صنایع مربوط به فولاد، آهن، نفت، و مواد شیمیایی را گسترش دهد و نوسازی کند. با پایان یافتن جنگ، تولیدات زیاد این کارخانه‌ها باید به مصرف داخلی می‌رسید.

بسیاری از تولیدکنندگان به‌سرعت از رویکرد صنایع تولیدی دوران جنگ پیروی کردند و به نوسازی تجهیزات پرداختند و برای بهره‌وری بیشتر ماشین را جایگزین نیروی کار انسانی کردند. بین سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۹ تولیدات صنعتی آمریکا تقریباً دو برابر شدند. در طول دههٔ ۱۹۲۰ نرخ رشد ساخت نیروگاه‌های تولید برق ۱۵ درصد در سال بود. فقط در طول سال ۱۹۲۳ نرخ رشد تولید ناخالص ملی (مجموع کل تولیدات کالاها و خدمات در طول یک سال در یک کشور) به رقم شگفت‌آور ۱۴ درصد رسید.

دههٔ ۱۹۲۰ دههٔ دگرگونی و هیجان در سرتاسر جهان غرب بود. جنگ جهانی خانمان‌سوز مرزهای اروپایی را جابه‌جا کرده بود, لهستان که روزگاری در محاصرهٔ خشکی بود حالا به دریا راه پیدا کرده و کشورهای اروپایی کوچک از جمله اتریش, مجارستان، یوگسلاوی، چکسلواکی، استونی، لتونی و لیتوانی استقلال یافته بودند. ایالات متحده با دو اقدام مخاطره‌آمیز پا به این دهه گذاشت: ممنوعیت فروش مشروبات الکلی, و اعطای حق رأی به زنان. زنان آمریکایی نه‌تنها در سال ۱۹۲۰ به حق رأی دست یافتند، بلکه جامعه به‌تدریج حضور زنان را در محیط‌های کار، در مؤسسات آموزش عالی, و در عرصه‌های حرفه‌ای پذیرفت.

توسعهٔ صنعتی آمریکا

اما بیشترین هیجان حاصل شکوفایی اقتصادی پیش‌بینی‌نشده در کشور بود. آمریکا در نتیجهٔ جنگ مجبور شده بود صنایع مرتبط با جنگ، از قبیل صنایع مربوط به فولاد، آهن، نفت، و مواد شیمیایی را گسترش دهد و نوسازی کند. با پایان یافتن جنگ، تولیدات زیاد این کارخانه‌ها باید به مصرف داخلی می‌رسید.

بسیاری از تولیدکنندگان به‌سرعت از رویکرد صنایع تولیدی دوران جنگ پیروی کردند و به نوسازی تجهیزات پرداختند و برای بهره‌وری بیشتر ماشین را جایگزین نیروی کار انسانی کردند. بین سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۹ تولیدات صنعتی آمریکا تقریباً دو برابر شدند. در طول دههٔ ۱۹۲۰ نرخ رشد ساخت نیروگاه‌های تولید برق ۱۵ درصد در سال بود. فقط در طول سال ۱۹۲۳ نرخ رشد تولید ناخالص ملی (مجموع کل تولیدات کالاها و خدمات در طول یک سال در یک کشور) به رقم شگفت‌آور ۱۴ درصد رسید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان