دانلود و خرید کتاب سناریوهای آینده برای یمن سیدعبدالمجید زواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سناریوهای آینده برای یمن اثر سیدعبدالمجید زواری

کتاب سناریوهای آینده برای یمن

معرفی کتاب سناریوهای آینده برای یمن

کتاب الکترونیکی «سناریوهای آینده برای یمن» نوشتهٔ سیدعبدالمجید زواری با ترجمهٔ جواد عفراوی در انتشارات اندیشکده روابط بین الملل چاپ شده است. کتاب حاضر محصول نهایی به‌کارگیری پژوهش ناظر به بحران یمن است که در سال ۱۳۷۴ در اندیشکدهٔ روابط بین‌الملل انجام شده است.

درباره کتاب سناریوهای آینده برای یمن

در هریک از سناریوهایی که در این کتاب بررسی شده است، تلاش شده با بررسی پیامدها، چالش‌ها و فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران، توصیه‌هایی برای تحقق آیندۀ مطلوب جبهۀ مقاومت ارائه شود. بر اساس قواعد روشی، حوزۀ آینده‌پژوهی سناریوها می‌بایست طیفی از بدترین شرایط قابل‌تصور تا بهترین شرایط ممکن را پوشش دهد و در هر شرایطی توصیه‌هایی مشخص برای ساخت آیندۀ مطلوب ارائه کند.

کتاب سناریوهای آینده برای یمن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سناریوهای آینده برای یمن

«۴۵درصد جمعیت یمن را گروه‌های مختلف شیعیان تشکیل می‌دهند که زیدیان پرجمعیت‌ترین و پرقدرت‌ترین آنها به شمار می‌روند و حوثی‌ها نیز بخشی از زیدیان محسوب می‌شوند که در کل ۳ تا ۴ درصد زیدی‌ها را شامل می‌شوند. این افراد که اغلب در مناطق شمالی ساکن هستند، تا پیش از سال ۱۹۶۲ که نظام سیاسی یمن به شکل جمهوری درآمد، به مدت ۷۷ قرن به‌صورت سنتی حکومت را در دست داشتند. بااین‌حال، با دخالت کشورهایی همچون مصر و مساعدت‌های جمال عبدالناصر در سال ۱۹۶۲ حکومت زیدیان که از حمایت دولت‌های وقت ایران، عربستان و رژیم صهیونیستی برخوردار بود، ساقط شد و فردی بهنام ژنرال احمد سلال قدرت را در دست گرفت. به همین دلیل در سال ۱۹۶۷ پس از یک دورۀ پنج‌ساله با حمایت عربستان ژنرال سلال طی انقلابی از قدرت خلع و از کلیۀ مناصب خود عزل شد و پس از آن به‌تدریج زمینۀ به قدرت رسیدن حکومت‌های وابسته به رژیم سعودی فراهم شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۹۵۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان