دانلود و خرید کتاب دفتر شعر موسیقی چشمان تو صفیه صابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دفتر شعر موسیقی چشمان تو اثر صفیه صابری

کتاب دفتر شعر موسیقی چشمان تو

نویسنده:صفیه صابری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دفتر شعر موسیقی چشمان تو

کتاب «دفتر شعر موسیقی چشمان تو» سرودۀ صفیه صابری است و انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعۀ اشعار صفیه صابری در قالب کلاسیک و نو است. 

درباره کتاب موسیقی چشمان تو

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

کتاب موسیقی چشمان تو مجموعه شعر صفیه صابری، شاعر جوان ایرانی را دربرگرفته است. اشعاری که در کتاب موسیقی چشمان تو آمده در قالب‌ها مختلف؛ غزل، چهارپاره، قطعه، مثنوی، رباعی و شعر سپید سروده شده است و شاعر در آن بیشتر به موضوع عشق پرداخته است تا این نیروی عجیب، قدرت و توان مضاعف برای ادامه تمام لحظات زندگی‌اش باشد. زبان روان، ظرافت و لطافت مضامین، نکته‌بینی، استفاده از تشبیهات، استعاره‌ها و کنایه‌های زیبا و جالب از ویژگی‌های آثار صفیه صابری در این کتاب است

کتاب موسیقی چشمان تو، ۹ غزل، ۴ قطعه، ۴ چهارپاره، ۱ مثنوی و ۵ رباعی در بخش کلاسیک و ۶۸ سپید از آثار این شاعر را در خود جای‌داده است. کتاب موسیقی چشمان تو علاوه بر شعرهای کلاسیک و نو، 3 نثر ادبی را هم در برمی‌گیرد. عناوین نثرهای ادبی این کتاب؛ «عشق شیک و شکلاتی»، «سلام جناب عشق» و «به نام خدای لحظه های عاشقی» نام دارند

صفیه صابری در مقدمۀ کتاب موسیقی چشمان تو نوشته است: « قلم رفیق من است، آن‌گاه که لب‌هایش را روی گونه‌های کاغذ می‌گذارد و بوسه‌های ریزریز تکراری نثارش می‌کند شیفتۀ بودنش در آغوش انگشتانم می‌شوم. رفیق من، قلم دوست‌داشتنیم، به‌خاطرداشتنت به خود می‌بالم. تو این توان و نیرو را به من دادی، تا به یاد مادرم هر روز به اطلسی‌هایم آب بدهم. به یاد پدرم از نگاه‌کردن به کاکتوس‌های سرسخت غافل نشوم. به یاد برادرم به گل‌های سرخ آسیب نرسانم. به یاد خواهرم هر روز کنار درخت بهارنارنج کمی آب بریزم که تشنه نماند. به یاد دو پسران نازنینم که یادآور تمام گل‌های حیاط خانه‌ام است، پر از لطافت و شاداب باقی بمانم. به یاد عشقم هر روز مراقب شمعدانی‌های روی حوض باشم و چشم‌هایش را به تماشا بنشینم و قدر عاشقی را بیشتر بدانم.»

خواندن کتاب موسیقی چشمان تو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۸۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان