دانلود و خرید کتاب دل به دل راه داره سیدعلی آقای کابلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دل به دل راه داره اثر سیدعلی آقای کابلی

کتاب دل به دل راه داره

انتشارات:نشر مهرستان
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دل به دل راه داره

کتاب دل به دل راه داره نوشتهٔ سیدعلی آقای کابلی است که براساس گفتارهایی از محسن قرائتی تهیه و تدوین شده است. نشر مهرستان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد مهارت‌های مدیریت ازدواج است.

درباره کتاب دل به دل راه داره

کتاب دل به دل راه داره در فصل ۱ به اهمیت ازدواج پرداخته و دلایل این کار را توضیح داده است. فصل ۲ درمورد بلوغ‌های لازم برای ازدواج است؛ بلوغ‌های عقلی، جنسی، عاطفی و اقتصادی. فصل ۳ فواید ازدواج را برشمرده است؛ بخشی از این فواید مادی و بخش دیگر معنوی هستند. فصل ۴ موانع ازدواج را تشریح کرده و از ترس از ازدواج آغاز کرده و به سخت‌گیری‌های والدین رسیده است. فصل ۵ ملاک‌های انتخاب همسر، فصل ۶ وظایف دیگران در ازدواج و فصل ۷ مقدمات ازدواج را شرح داده است.

آخرین فصل این کتاب نیز «دوران عقد» نام دارد. مؤلف در این بخش از موضوع شناخت بهتر و فراهم‌کردن مقدمات زندگی و... سخن به میان آورده است.

مدیریت فرایند ازدواج هم مانند بسیاری از امور مهم زندگی انسان شامل مجموعه رفتارها و کارهایی است که می‌توان آنها را تحت‌عنوان «مهارت» (Skill) خواند. مهارت‌ها قابلیت به‌دست آوردن و پرورده‌شدن دارند؛ ازاین‌رو می‌توان با آگاهی و تمرین مهارت‌های گوناگونی را کسب کرد.

خواندن کتاب دل به دل راه داره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که می‌بایست مهارت‌های مدیریت ازدواج را به‌دست آورند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محسن قرائتی

محسن قرائتی ۸ دی ۱۳۲۴ به دنیا آمد. او روحانی شیعهٔ ایرانی است که در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با حکم آیت‌الله خمینی به «نمایندگی ولی فقیه» در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد. قرائتی سپس ریاست این سازمان را برعهده گرفت که این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ برعهده داشت. او افزون‌بر ادارهٔ «ستاد اقامهٔ نماز» در زمینهٔ تفسیر قرآن نیز فعالیت دارد، درس می‌دهد و کتاب تهیه می‌کند.

قرائتی یک دوره اصول عقاید اسلامی و فروع دین را در قالب کتاب‌هایی ساده و روان نوشت و سپس تفسیر کامل قرآن کریم را نیز در ۱۰ جلد و تحت‌عنوان «تفسیر نور» منتشر کرد. این کتاب در سال ۱۳۷۶ به‌عنوان «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» شناخته شد.

این نویسنده سال‌ها در تلویزیون یا سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی برنامه‌هایی را تحت‌عنوان «درس‌هایی از قرآن» اجرا کرده است. این برنامه‌ها که هر یک به موضوعات ویژه‌ای می‌پردازند، آنچنان مشهور هستند که برخی از مدارس ایران نیز بخش امور تربیتی و پرورشی خود را به این برنامهٔ تلویزیونی پیوند داده و از آن استفاده کرده‌اند.

کتاب‌های دیگر محسن قرائتی عبارت‌اند از: آشنایی با نماز۱۱۴ نکته دربارهٔ نمازپ‍رس‍ش‌ه‍ای م‍ه‍م، پ‍اس‍خ‌ه‍ای ک‍وت‍اه ب‍ا اس‍ت‍ف‍اده از ت‍م‍ث‍ی‍لاتپرسش و پاسخ‌های قرآنی و... .

بخش‌هایی از کتاب دل به دل راه داره

«درواقع والدین باید به گونه‌ای رفتار کنند که نه تنها موانعی برای ازدواج دختر و پسر ایجاد نکنند، بلکه مشوق ازدواج جوان خود نیز باشند.»

***

«اگر دختر و پسر، زندگی و ازدواج را ساده بگیرند و توقعات خود را کم کنند تا از گناه و فساد دور باشند، خداوند متعال نیز وعده داده است وضع آن‌ها را بهبود بخشد.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۸۱۶۲۰۲
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

بسیار عالی هست حتما به دانش آموزان دوازدهمی و دانشجویان توصیه میکنم بخونن

fnqdy
۱۴۰۱/۱۰/۲۷

نکات خوبی درمورد موارد قبل ازدواج داره که کاربردی و واقع بینانه هستن و کتاب کوتاهی هست که سریع خونده میشه درمورد آمادگی برای ازدواج من «کتاب ازدواج» و «از من بودن تا ما شدن» رو بیشتر از این کتاب توصیه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان