دانلود و خرید کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس ارمان میسیرلیسوی ترجمه سعید صباغی پور
کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس اثر ارمان میسیرلیسوی

کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس

کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس نوشتهٔ ارمان میسیرلیسوی و ترجمهٔ سعید صباغی پور است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است. این کتاب ۹ گام ساده برای دانشجویان و پژوهشگران روان‌شناسی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس

«دست از پرگویی بردارید؛ کدهایتان را نشانم دهید!» (لینوس توروالدز، برنامه‌نویس، هکر و از توسعه‌دهندگان هسته لینوکس)

کامپیوترها در هر حوزهٔ علمی و پژوهشی به یکی از مؤلفه‌های حیاتی تبدیل شده‌اند و علوم رفتاری و شناختی هم از این قاعده مستثنی نیستند. پژوهشگران و دانشجویان عصب‌پژوهی شناختی و روان‌شناسی مکلف‌اند مهارت‌های مختلفی داشته باشند و مسلماً یکی از این مهارت‌ها خلاقیت در مراحل مختلف پژوهش از جمله انتخاب نوع محرک و طراحی آزمایش‌های رفتاری است... اکثر نرم‌افزارهای پیش‌ساخته فقط برای راضی نگه‌داشتن کاربرانی متوسط ساخته‌ شده‌اند و انعطاف زیادی ندارند. از این جهت، زبان برنامه‌نویسی متلب دقیقاً آن روی سکه است... با آن می‌توانید هر نوع محرکی که می‌خواهید (شنیداری و دیداری و ...) بسازید و در زمان و موقعیت‌های مختلف آن را ارائه کنید، از شرکت‌کننده پاسخ‌های رفتاری بگیرید و داده‌ها را ثبت و تحلیل کنید. یادتان نرود گروه‌های پژوهشی سرتاسر دنیا دنبال پژوهشگرانی‌اند که مهارت برنامه‌نویسی با متلب داشته باشند. پس بر شما است که این کتاب را بخوانید.

ترجمهٔ این کتاب را سعید صباغی‌پور، دانشجوی دکترای علوم اعصاب شناختی دانشگاه تبریز، بخش علوم اعصاب شناختی انجام داده است.

خواندن کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دانشجویان رشتهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه نویسی آزمایش های رفتاری در متلب و سایک تولباکس

«مواجهه اولیه با کدهای کامپیوتری برای افرادی که هیچ دانشی نسبت به برنامه‌نویسی ندارند می‌تواند تجربه‌ای دلهره‌آور باشد. این کدها شبیه بلبشویی از اعداد و حروف به‌نظر می‌رسند. لیکن، کلیه این برنامه‌ها از یک صفحه خالی شروع می‌شوند و هر سطرشان معنایی عملکردی دارد که می‌توان آن را به زبانی قابل‌فهم ترجمه کرد. این کتاب با شما در ساخت یک اسکریپت برای اجرای آزمایش رفتاری همگام می‌شود. این کتاب هم مثل بقیه منابع از یک صفحه خالی کار را شروع می‌کند و به‌تدریج نوشتن دستورات مرتبط را با توضیحات خط‌به‌خط به شما آموزش می‌دهد.

نکته مهم اینکه، برای اولین باری که کتاب را می‌خوانید آن را از ابتدا تا انتها مرور کنید و دستورات را در اسکریپت خودتان تایپ کنید. این کتاب تا اندازه ممکن و عمداً کوتاه شده تا سرعت یادگیری را افزایش دهد. لیکن، باید همواره قبل از حرکت به سطرهای بعدی از معنای هر سطر کد سر در بیاورید. مهم‌تر از همه اینکه، باید توضیحات شخصی خودتان را در کنار هر سطر وارد کنید (چگونگی اینکار را بعداً توضیح می‌دهم). این توضیحات اضافی عملکرد هر تابع در سطرها را مشخص می‌کنند. نوشتن توضیح در برنامه‌نویسی از دو منظر اهمیت دارد ۱) زبان‌های برنامه‌نویسی کمتر شهودی هستند و بدون توضیح ممکن است با ارجاع دوباره به کدها فراموش کنید چه‌کاری انجام می‌داده‌اند؛ ۲) اگر تصمیم بگیرید بعدها کدتان را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید به آنها کمک بزرگی کرده‌اید؛ سبک برنامه‌نویسی افراد مختلف متفاوت است و اگر توضیحی ننویسید ممکن است دیگران نتوانند بفهمند چه کرده‌اید. نوشتن توضیح در حین برنامه‌نویسی بهترین شیوه عملی است، بنابراین هیچگاه بنا به تنبلی و یا تصور بی‌نیازی نسبت به آن، نوشتن توضیحات را در روند کارتان حذف نکنید. اگر چنین اتفاقی بیفتد متوجه می‌شوید که خیلی دیر شده و قادر به درک برنامه‌های قبلی‌تان نیستید (این موضوعی است که من بارها تجربه کرده‌ام). توضیحات شما در کنار هر سطر از کد مؤلفه اصلی یادگیری در سرتاسر این کتاب است.»

نظرات کاربران

azardokht21
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

تصاویر مربوط به کد نویسی کتاب مات وغیرقابل دیدن هستند نمی‌شود استفاده درستی از فرایند کتاب برد.واقعا متاسفم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۳۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان