دانلود و خرید کتاب ژرفای اندیشه منوچهر پزشک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژرفای اندیشه اثر منوچهر پزشک

کتاب ژرفای اندیشه

معرفی کتاب ژرفای اندیشه

کتاب ژرفای اندیشه نوشتهٔ منوچهر پزشک است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، مروری بر زندگی و آثار ملاصدرا است.

درباره کتاب ژرفای اندیشه

کتاب ژرفای اندیشه ابتدا ملاصدرا را به خوانندهٔ خود معرفی می‌کند و از وضعیت تاریخی در حکومت صفویه می‌گوید. بخش دوم این کتاب، آرا و اندیشه‌های این شخصیت علمی و تاریخی ایران را در بر گرفته است.

در اندیشه و آرای ملاصدرا می‌توان فلسفهٔ یونان، حکمت اشراقی، کلام، عرفان نظری و تعلیمات قرآن را، به‌ویژه از دیدگاه مذهب شیعه، رصد کرد.

 این کتاب باهدف معرفی ملاصدرا در زمینهٔ زمان و مکانی که در آن زیست کرد، نوشته شده است. نام او محمد بود و لقبش صدرالدین. او همواره به صدرالدین شیرازی، صدرالمتألهین و آخوند ملاصدرا معروف بوده است. ملاصدرا در سال ۹۷۹ هجری قمری در شیراز به دنیا آمد.

مجموعه ۵۰ جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

خواندن کتاب ژرفای اندیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای و دانشجویان علوم انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب ژرفای اندیشه

«از آنجا که ملاصدرا در درجۀ اول طلبه علوم دینى بوده، طبیعى است که نخستین آثارش را در همین زمینه‌ها نوشته باشد و یا در میان آثار نخستینش این دسته از آثار هم وجود داشته باشند. ما یک نکته را خوب می‌دانیم و یک نکته را به خوبى نمی‌دانیم. آن را که خوب نمی‌دانیم این است که ملاصدرا در شیراز چه آموخته بود؟ آیا تنها مقدمات علوم رایج را فراگرفته بود یا در شیراز از طریق استادانى که متأسفانه نمی‌شناسیم، با عرفان آمیخته با تشیّع، که بعدها ظهورى آشکار و پررنگ دراندیشه او یافت، آشنایى حاصل کرده بود؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۸۳,۳۰۰
تومان