دانلود و خرید کتاب حقوق شرکت ها حمیده زرعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق شرکت ها اثر حمیده زرعی

کتاب حقوق شرکت ها

معرفی کتاب حقوق شرکت ها

کتاب الکترونیکی «حقوق شرکت ها» نوشتهٔ حمیده زرعی و مهدی ناصر در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. این کتاب به معرفی ابعاد حقوقی حاکم بر حق‌تقدم سهام‌داران در افزایش سرمایهٔ شرکت‌های سهامی به جامعهٔ حقوقی ایران می‌پردازد.

درباره کتاب حقوق شرکت ها

افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام یکی از اصلی ترین راه‌های جذب سرمایه به بازارهای سرمایه تلقی می‌گردد. اما صاحبان سهام در شرکت‌های سهامی، در پروسه افزایش سرمایه این شرکت‌ها، واجد حقوقی خواهند بود. از جمله این حقوق، حق‌تقدم صاحبان سهام در افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی است. حق‌تقدم، از جمله حقوق اساسی صاحبان سهام است که در تمامی نظامات حقوقی از جمله نظام حاکم بر کشورهای ایران و آمریکا این حق مورد شناسایی قرار گرفته است. شناسایی این حق علی‌رغم برخورداری از مزایایی متعدد برای سهام‌داران، می‌توان واجد معایبی نیز باشد که نگاه جامع بر مزایا و معایب موجود می‌تواند، توجیه هر چه بیشتر صحت شناسایی این حق را از دیدگاه نگارندگان میسر نماید. این کتاب در راستای تشریح جوانب مختلف این حقوق نگارش شده است.

کتاب حقوق شرکت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث کسب‌وکار و بازار سرمایه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حقوق شرکت ها

«بازار سرمایه در ایران قدمتی بیش از چهار دهه دارد. فعالیت بازار سرمایه ایران اولین بار با تصویب قانون تأسیس بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۴۵ و تأسیس سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار به عنوان نهاد مجری و ناظر، فعالیت‌های بورس از ۱۵ بهمن ۱۳۴۶ با انجام چند معامله بر روی سهام بانک توسعه صنعتی و معدنی آغاز شد. در پی آن نیز سهام شرکت نفت پارس و اوراق قرضه عباس‌آباد به بورس تهران راه یافتند. با وقوع انقلاب اسلامی ایران دگرگونی‌های چشم‌گیری در اقتصاد ملی پدید آمد که بورس اوراق بهادار را نیز در بر می‌گرفت. با تصویب لایحه قانونی اداره امور بانک‌ها در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۵۸ توسط شورای انقلاب و قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران در تیر ۱۳۵۸، تعداد زیادی از بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بورس از آن خارج شدند.۴ دوران فترت بازار سرمایه تا پایان سال ۱۳۶۷ ادامه یافت و در سال ۱۳۶۸ بود که در چارچوب قانون برنامه پنج ساله اول توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، تجدید فعالیت بورس اوراق بهادار به عنوان زمینه برای اجرای سیاست خصوصی‌سازی مورد توجه قرار گرفت. این امر در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که از طرف مقام معظم رهبری در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ ابلاغ شد نیز متبلور گشت. در نهایت پس از تصویب قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مصوب ۱۳۷۹ و قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب ۱۳۸۳، قانون بازار اوراق بهادار در آذرماه ۱۳۸۴ به تصویب رسید و تمام قوانین مغایر با خود را لغو کرد.۵ در سال ۱۳۷۹ و با فاصله زمانی چندین ماه پس از تصویب قانون سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، در مورخه ۱۳۷۹/۱۱/۰۳ شورای بورس سازمان اوراق بهادار تهران امکان داد و ستد گواهی‌نامه حق‌تقدم خرید سهام در دوره پذیره‌نویسی را به تصویب رساند و چند سال بعد در تاریخ ۱۳۸۴/۰۶/۱۲، هیئت‌مدیره سازمان بورس اوراق بهادار دستورالعمل اجرایی داد و ستد گواهی‌نامه حق‌تقدم خرید سهام در دوره پذیره‌نویسی را به تصویب رساند. بدین طریق بود که برای اولین بار حق‌تقدم در خرید سهام جدید وارد بازار سرمایه شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۶۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۷۱,۵۰۰
تومان