دانلود و خرید کتاب برندتینک میثم بشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برندتینک اثر میثم بشیری

کتاب برندتینک

معرفی کتاب برندتینک

کتاب برندتینک نوشتهٔ میثم بشیری و علی گلستانی و ویراستهٔ فرشته خلیلی پالندی است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ برندسازی و برخورداری از تفکر برند (برندتینک) است.

درباره کتاب برندتینک

در دنیای پررقابت امروزی، بیشتر سازمان‌‏ها می‌‏کوشند تا سهم بیشتری از بازار را کسب کرده و به سوددهی بیشتری دست یابند و در این راه معمولا تمامی فرآیندهای مستقیم و غیرمستقیم خود را فقط و فقط در راستای فروش پیش می‌‏برند و غافل از اینکه با تمرکز بر فروش، روزبه‌روز این فرآیند سخت‌‏تر خواهد شد؛ چراکه همهٔ رقبا نیز بر این موضوع تمرکز دارند. ولی در مقابل این تفکر، راهکاری است که نتایج بسیار شگفت‌انگیزی دارد و موجبات فروش را خود فراهم می‏‌سازد؛ ولی مستلزم تفکر درست، انجام فعالیت‌‏های یکپارچه براساس استراتژی‏‌های تدوین‌شده و در نهایت زمان و باور این است که یک‌شبه نمی‌‏توان ره صدساله را پیمود. بله باید گفت این روش همان برندسازی و برخورداری از تفکر برند (برندتینک) است.

براساس موارد بیان شده باید گفت که در این راه سازمان‏‌هایی موفق می‌‏شوند که اولا تفکر برندسازی در آن‌ها نهادینه شده و به این امر واقف باشند و دوم اینکه مدیران برندهای مستقر در این سازمان‌‏ها هوشمندی بالایی داشته باشند تا براساس استراتژی‏‌های برند سازمان بتوانند یکپارچه‌‏سازی هویت برند سازمانی را حفظ و در برخورد با اتفاقات و رخدادهای ازپیش‌تعیین‌شده و یا پیش‌بینی‌نشده بالاترین تعامل را با مخاطبان خود داشته باشند.

کتاب برندتینک با هدف توسعهٔ برندینگ و نهادینه‌‏سازی تفکر برندینگ در سازمان‌‏ها نوشته شده است. 

این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه درک فرآیندهای خرید مصرف‌کننده به توسعهٔ برندهای موفق کمک می‌کند. در ابتدا به چگونگی پردازش اطلاعات توسط مصرف‌کنندگان اشاره کرده و در ادامه، با توجه به میزان ادراک مصرف‌کنندگان از برندهای رقیب، چهار فرآیند خرید، شناسایی می‌شود و در نهایت دلایل علاقه کم مشتریان به برندها نیز بیان می‌شود. این کتاب به نحوهٔ انتخاب برندها توسط مشتریان براساس نیازهایشان و در نتیجه انتخاب مجموعه‌برندهای مورد علاقه‌شان در هر رسته‌محصول می‌پردازد. با توجه به اینکه خواسته‌های مختلف مشتریان به‌وجودآورندهٔ موقعیت‌های سودآور مختلفی برای شرکت است، مزایای بازاریابی برندهای مختلف نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این کتاب به مباحث مختلفی پرداخته می‌شود: از جمله اینکه مصرف‌کنندگان چگونه به جست‌وجوی اطلاعات درباره برندها می‌پردازند، چرا این جست‌وجو محدود است و اینکه تنها ارائهٔ یک‌سری اطلاعات باکیفیت بالا به مشتری کفایت می‌کند. مواردی از قبیل نام‌گذاری برندها و نیز نحوه کاهش ریسک به‌وسیلهٔ برندها نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب برندتینک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای متخخصان حوزهٔ توسعهٔ برندینگ و نهادینه‌‏سازی تفکر برندینگ در سازمان‌‏ها مناسب است.

بخشی از کتاب برندتینک

«تئوری‌های فراوانی درباره نحوه‌خرید برندها توسط مصرف‌کنندگان وجود دارد و بحث درباره نقاط قوت و ضعف آن‌ها همچنان ادامه دارد. برای مثال برخی می‌گویند که انتخاب برند را می‌توان به‌وسیله آنچه «مدل ارزش انتظار» می‌خوانند، توضیح داد. در این مدل مشتریان به‌طور مستقیم به دو متغیر امتیاز می‌دهند: یکی میزان انتظارشان از یک خروجی لذت‌بخش و دیگری ارزشی که آن‌ها به یک خروجی مناسب نسبت می‌دهند. مصرف‌کنندگان در مواجهه با برندهای رقیب به‌صورت ذهنی و غیررسمی امتیازات رقبا را با هم مقایسه می‌کنند و در نهایت آنکه بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد، برمی‌گزینند.

باور این روش دشوار است زیرا افراد توانایی‌های ذهنی محدودی دارند و بسیاری از برندها به‏خصوص برندهایی که بیشتر خریداری می‌شوند، بدون توجهات عقلایی بسیار بالا خریداری شده‌اند.

در واقعیت، مصرف‌کنندگان با دنیایی پیچیده روبرو هستند. آن‌ها هم به خاطر مسائل اقتصادی و هم به دلیل توانایی‌هایشان در جستجو و حفظ اطلاعات درباره برندها محدود هستند. این فرضیه که مصرف‌کنندگان به‌قدری دنبال اطلاعات می‌گردند تا ارزش‌های کوچک‌تر به دست آورده شود برابر و یا کمتر از هزینه حفظ آن دانش است. بسیاری از محققان نشان داده‌اند که مصرف‌کنندگان اطلاعات کاملی به دست نمی‌آورند؛ در حقیقت اگر اطلاعات کامل به آن‌ها نیز ارائه شود، بر طبق این نظریه قادر به درک آن نیستند! فقط یک لحظه به اطلاعات فنی گوشی‌های تلفن همراه، خودرو، دستگاه‌های صوتی و کامپیوتر فکر کنید!

هدف برهم زدن شایستگی مدل‌های مختلف رفتار مصرف‌کننده که می‌تواند فرآیند انتخاب برند را نشان دهد، نیست. خواننده علاقه‌مند می‌تواند این مسئله را با بررسی متون مختلف مربوطه و یا منابع پایان کتاب دریابد.

در عوض ما بر یک مدل قابل‌قبول‌تر از رفتار مصرف‌کننده صحه خواهیم گذاشت. این مدل نشان خواهد داد که فرآیند خرید مصرف‌کننده در نتیجه جستجو و ارزیابی مقدار کمی از اطلاعات برای انتخاب برند خواهد بود. مصرف‌کنندگان بر یک سری اطلاعات گزینش‌شده اتکا می‌کنند که از نظر آن‌ها قابل‌اطمینان است. برای مثال چرا بسیاری از مسافرانی که از لندن به آمستردام پرواز می‌کنند به‌جای خطوط هوایی KLM از BA استفاده می‌کنند درحالی‌که هر دو دارای خدمات مناسبی بوده و دارای اطمینان بالایی هستند؟ در شرایط نزدیک و مشابه، مسافران BA را انتخاب می‌کنند زیرا این نام برایشان آشناتر است، منعکس‌کننده غرور ملی آن‌ها است و یا حتی به خاطر بحث وفاداری است.

مراحل فرایند خرید و جستجوی اطلاعات درباره برندها تحت تاثیر عوامل چند از جمله زمان، تجربیات قبلی، توصیه‏های دوستان و ... است.

با این وجود ۲ عامل به‌صورت خاص درباره توضیح چگونگی تصمیم مصرف‌کنندگان مؤثر است. یکی میزان حضور (درگیر بودن) آن‌ها در خرید برند و دیگری درک تفاوت‌های بین برندهای رقیب است. برای مثال یک زن خانه‌دار ممکن است در فرآیند خرید یک ماشین ظرف‌شویی بسیار درگیر شود زیرا دارای خانواده‌بزرگی است و نیاز به خرید فوری آن وسیله بسیار احساس می‌شود. در این موقعیت او علاقه زیادی به ارزیابی برندهای مختلف ماشین ظرف‌شویی نشان خواهد داد (با توجه به تجربه‌خود). او فقط می‌تواند تعداد کمی از برندها را که از نظر او بهتر هستند ارزیابی کند و سرانجام آن برندی را که از نظر برآورده ساختن نیازهایش (با توجه به یک سری ویژگی‌های کلیدی) به خواسته او نزدیک‌تر باشد را انتخاب می‌نماید. به همین صورت همین خانم خانه‌دار درگیری و حضور کمتری در فرآیند خرید برند حبوبات پخته دارد زیرا از اهمیت شخصی کمتری برخوردار است و او علاقه کمتری در خرید خواروبار روزانه‌اش به آن می‌دهد. از نظر او ممکن است میان برندهای مختلف آن تفاوت کمی وجود داشته باشد و به همین خاطر حاضر نیست وقت زیادی را صرف آن کند. در چنین مواردی او براساس تجربیات گذشته بسیار سریع تصمیم‌گیری خواهد کرد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۶۳,۷۰۰
تومان