دانلود و خرید کتاب بی نظیر خطه خط محمدرضا عموزاد مهدیرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بی نظیر خطه خط اثر محمدرضا عموزاد مهدیرجی

کتاب بی نظیر خطه خط

معرفی کتاب بی نظیر خطه خط

کتاب بی نظیر خطه خط نوشتهٔ محمدرضا عموزاد مهدیرجی است و انتشارات همشهری آن را منتشر کرده است. این کتاب مروری بر زندگی و آثار میرعماد حسنی است.

درباره کتاب بی نظیر خطه خط

مجموعه ۵۰ جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌-‌اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

 کتاب بی نظیر خطه خط نوشتهٔ محمدرضا عموزاد مهدیرجی که شرح احوال و آثار میرعماد است، نتیجهٔ مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات منسجم و پراکنده‌ای است که دربارهٔ ایشان وجود دارد و نیز توضیحاتی دربارهٔ اوضاع سیاسی و فرهنگی عهد صفویان به‌خصوص در عهد پادشاهی شاه عباس اول در آن گنجانده شده است.

میرعماد حسنی قزوینی (۱۵۵۴-۱۶۱۵ میلادی/ ۹۶۱–۱۰۲۴ ه‍جری‌قمری) خوشنویس پرآوازه و از سرآمدان هنر خوشنویسی ایرانی و بزرگ‌ترین خوشنویس در خط نستعلیق است. به همین دلیل «خط میر» برای حسن خط مثل بوده‌ است. از او آثار فراوانی باقی‌مانده که در موزه‌های ایران و جهان و مجموعه‌های شخصی نگهداری می‌شود. میرعماد خود را از سادات حسنی می‌دانست و از این رو رقمِ یا امضایش بیشتر «میرعماد الحسنی» بود.

از میرعماد آثار خطی زیادی به صورت مرقع یا «قطعات متفرقه» به جای مانده‌ است که زینت‌بخش موزه‌های معتبر ایران و جهان و مجموعه‌های شخصی است. بعضی از آثار او اکنون به موزهٔ خوشنویسی قزوین واقع در کاخ چهلستون انتقال یافته‌اند. به‌تازگی به کمک هنردوستان ایتالیایی و آمریکایی مجموعه با ارزشی از آثار میرعماد حسنی چاپ شده‌است و به کمک موزه متروپولیتن نیویورک در دسترس علاقه‌مندان خط ناب نستعلیق ایرانی قرار گرفته‌ است.

اثرهای میرعماد در «مرقع سن‌پطرزبورگ» یعنی همان مرقع میرزا مهدی خان منشی نادرشاه که احتمالاً در سال‌های انقلاب مشروطیت کتابخانه سلطنتی ایران آن را به روس‌ها فروخته‌ است، دیده می‌شود. 

خط میرعماد در زمان حیاتش نه فقط در ایران و دربار صفوی بلکه در دربار گورکانیان هند و پادشاهان عثمانی نیز جایگاه و منزلت به‌خصوصی داشت. گفته‌اند که خط وی را در زمان حیاتش با طلا عوض می‌کردند. او در زمان مرگ از ثروتمندترین مردان ایران بوده آنچنان که خانه‌اش را وزیر وقت نتوانست بخرد.

 به علت اینکه میرعماد مورد غضب شاه‌عباس قرار گرفت تا چند روز کسی جرئت نداشت جنازه‌اش را به خاک بسپارد. تا اینکه عاقبت ابوتراب خطاط اصفهانی از شاگردانش، وی را به خاک سپرد. البته بعد از به قتل رسیدن میرعماد، شاه‌عباس پشیمان شد.

خواندن کتاب بی نظیر خطه خط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای جوانان دوستدار هنر خوشنویسی مناسب و خواندنی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۲۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۶۲,۶۵۰
تومان