دانلود و خرید کتاب سیستم تولید تویوتا تائی‌چی اوهنو ترجمه کاظم موتابیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم تولید تویوتا اثر تائی‌چی اوهنو

کتاب سیستم تولید تویوتا

معرفی کتاب سیستم تولید تویوتا

کتاب سیستم تولید تویوتا نوشتهٔ تائی‌چی اوهنو با ترجمهٔ کاظم موتابیان و ویراستاری آزاده رادنژاد در انتشارات ناب اندیشان چاپ شده است. تائی چی اوهنو، مدیرعامل سابق تویوتا و معمار سیستم تولید تویوتا، حاصل ۴۰ سال تلاش بی‌وقفه برای ساختن این سیستم را که بعدها به تولید ناب نیز معروف شد در این کتاب به شکلی ساده و روان تشریح کرده است.

درباره کتاب سیستم تولید تویوتا

تویوتا چگونه تویوتا شد و به حدی رسید که اکنون نه‌تنها بزرگ‌ترین شرکت خودروساز دنیا، بلکه سودآورترین آن نیز هست؟ 

پیام مهم اوهنو این است: اگر دیگر نمی‌توانید هر چه را تولید می‌کنید به یک مشتری مجبور بفروشید، اگر دیگر نمی‌توانید از طریق افزایش فروش یا ورود به بازارهای جدید و تولید محصولات جدید هزینه‌های خود را کاهش دهید باید محصولاتی متنوع را به میزانی کم باکیفیت بالا و با قیمت رقابتی تولید کنید و تنها سیستم تولید تویوتا (معروف به تولید ناب) است که به شما امکان می‌دهد این مهم را انجام دهید.

کتاب حاضر یکی از مهم‌ترین منابعی است که تاکنون در سرتاسر جهان درباره این سیستم منتشر شده است و نشان می‌دهد که مشکلات سیستم تولید انبوه چیست و چگونه می‌توان با ناب کردن سیستم خود این مشکلات را مرتفع کرد. این کتاب درعین‌حال نشان می‌دهد که چه کوشش‌هایی لازم است تا بتوان بر مقاومت‌ها غلبه کرد و خیزش ناب را آغاز کرده و با موفقیت به انجام رساند.

موفقیت تویوتا

موفقیت مستمر تویوتا مدیون سیستم تولید و مدیریت آن است، مدیریتی که امکان می‌دهد این شرکت بتواند همواره، اتلاف‌های خود را شناسایی کرده و با حذف ریشه‌ای آن اتلاف، به طور مستمر هزینه‌ها را کاهش دهد، درحالی‌که هم‌زمان به مشتری و نیازهای وی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و در نتیجه، این سیستم در هر جای جهان و در هر صنعتی، قابل تحقق است و در هرکجا که متحقق شود نتایج و دستاوردهای قابل‌توجهی در پی خواهد داشت. سیستم تولید تویوتا به جز ژاپن در کشورهای دیگر جهان هم پیاده شده است.

کتاب سیستم تولید تویوتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به صنعت خودرو و مباحث مربوط به تولید و مدیریت پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سیستم تولید تویوتا

«خودگردان‌سازی، معنای مدیریت را کاملا متحول می‌سازد. در این سیستم، وقتی ماشینی کار خود را به طور عادی انجام می‌دهد، نیازی به مراقبت ندارد. اما وقتی در اثر بروز یک وضعیت غیرعادی، این ماشین متوقف می‌شود، آنگاه اپراتور باید سعی کند علت بروز این وضعیت را شناسایی کند و آن را به طور ریشه‌ای از میان بردارد. در این صورت، یک اپراتور می‌تواند مسئول چند ماشین باشد و در نتیجه میزان نیاز به نیروی کار، کاهش و بازدهی تولید، افزایش می‌یابد.

اما وقتی وظیفه یک کارگر تنها مراقبت از یک ماشین است تا از بروز وضعیتی غیرعادی جلوگیری کند و چنانچه وضعیتی غیرعادی بروز کرد، آن را سریعآ رفع و رجوع نماید، هرگز نمی‌توان از بروز مجدد وضعیت‌ها و شرایط غیرعادی جلوگیری کرد. این کار به قول یک مثل قدیمی ژاپنی مثل آن است که بخواهیم با پوشاندن یک چیز متعفن، جلوی انشتار بوی گند آن را بگیریم. در واقع وقتی مواد یا ماشین‌ها بدون اطلاع سرپرست خط و مدیران تعمیر می‌شوند، نمی‌توان به هدف بهبود دست یافت و هزینه‌ها را کاهش داد.

در مقابل، اگر در صورت بروز اشکال در یک ماشین، بلافاصله آن ماشین متوقف گردد، همه از موضوع آگاه می‌شوند. بهبود نیز فقط وقتی ممکن می‌شود که مشکلی آشکار شود. به همین دلیل ما این ایده را گسترش داده و قانونی وضع کردیم که بر اساس آن در خطوط تولید دستی نیز کارگران بتوانند به محض مواجهه با یک وضعیت غیرعادی، با فشار یک دکمه، خط تولید را متوقف کنند.

در محصولی همچون خودرو، ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد. به همین دلیل، در هر ماشین، در هر خط تولید و در هر کارخانه‌ای باید بتوان به دقت، عملیات عادی و درست را از عملیات غیرعادی و نادرست بازشناخت و با بهبود عملیات، از بروز مجدد وضعیت‌های غیرعادی و مشکل‌ساز جلوگیری کرد.

امیدوارم اکنون بر خوانندگان معلوم شده باشد که چرا من خودگردان‌سازی را یکی از دو ستون اصلی سیستم تولید تویوتا می‌دانم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان