دانلود و خرید کتاب شورآباد و قندآباد سیدمرتضی حسینی شاهترابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شورآباد و قندآباد اثر سیدمرتضی حسینی شاهترابی

کتاب شورآباد و قندآباد

انتشارات:نشر مهر و دل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شورآباد و قندآباد

کتاب شورآباد و قندآباد نوشتهٔ‌ سیدمرتضی حسینی شاهترابی است و نشر مهر و دل آن را منتشر کرده است. این کتابْ سه نمایشنامه دربارهٔ افغانستان است.

درباره کتاب شورآباد و قندآباد

شورآباد و قندآباد سه نمایشنامه ٔکوتاه با نگاه انتقادی و لهجهٔ دری دربارهٔ افغانستان است. نام این نمایشنامه‌ها عبارت است از: قندآغا قهرمان قندآبادی، دختران شهرزاد، کابلی پلو. یکی از ویژگی‌های خاص و جالب کتاب شورآباد و قندآباد زبان دری آن است.

داستان قندآغا در قندآباد روستایی در افغانستان و در زمان خاصی اتفاق می‌افتد، ولی به عنوان خوانندهٔ فارسی‌زبان، با هرچیزی که در داستان می‌گذرد ارتباط برقرار می‌کنیم، چون نه‌تنها شاهدش بودیم بلکه ممکن است گاهی خود ما هم جزو بازیگران چنین نمایشی بوده باشیم و در عمل به این باور رسیده باشیم که ارزش زندگی بیشتر از مرگ و قهرمان‌شدن است و اگر تجلیلی هم باشد باید در زندگی باشد نه پس از مرگ.

 کابلی‌ پلو داستانی طنز دارد. در این نمایشنامه موضوعات خنده‌دار با نظم به یکدیگر ربط پیدا می‌کنند. کابلی‌ پلو نمایشنامه‌ای است که دختران از خواندن آن بسیار لذت خواهند برد.

خواندن کتاب شورآباد و قندآباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به داستان‌ها و نمایشنامه‌های افغانستانی و به زبان دری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شورآباد و قندآباد

قوماندان: آ، چهل و دوتا، همه هم خبرنگارهای خارجی از مملکت‌ها و تلویزون‌های اَمریکایی، اَ َنگریزی، جرمنی و فرانسوی و هرجای که بگویی! از دستشان اَو خورده نمی‌تانستم که به تلویزون مخابره می‌کردند! بَچیم، جان کاکا، خبرنگار اونا بودند که زیر راکت و بَمب میدویدند و خبر تهیه میکردند. بالاخره هم دوتایشان به میدان جنگ کشته شدند. یکیشان سر مَین رفت و یکی دیگه‌شان راکت خورد. خبرنگارای حالی که خبرنگار َ نیستند؛ کد لَب و جب می‌آیند و به قراری یک خبر گرفته کد ای قصهَ کو، کد او قصه کو، اینجه برو، اونجه برو، همی رقم خودشان خبرنگار می‌گیرند! خوش اَستند که خبر ریپورت کردند بری تلویزون!




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۶۱۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان