دانلود و خرید کتاب کودکم از شکست نترس داود راضی رودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودکم از شکست نترس اثر داود راضی رودی

کتاب کودکم از شکست نترس

معرفی کتاب کودکم از شکست نترس

کتاب کودکم از شکست نترس نوشتهٔ داود راضی رودی و الناز فروغی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کودکم از شکست نترس

شکست‌های پی در پی والدین در کودکی و تکرار آن شکست‌ها در بزرگسالی عموم والدین را به این باور رسانده که با مانع شدن در مقابل شکست‌های کودکان‌شان آیندهٔ بی‌شکستی را در بزرگسالی برای آن‌ها رقم می‌زنند. غافل از اینکه آشنا بودن با طعم شکست به اندازهٔ اعتماد به نفس ناشی از موفقیت ضروری است. بچه‌هایی که باختن و چگونگی روبه‌رو شدن با آن را در خانه یاد نمی‌گیرند، اولین شکست خارج از محیط خانه، ناامید و ناتوانشان می‌کند و اعتماد به نفس کودکان را تخریب می‌کند. این باور از نگاه کمال‌گرایی والدین ناشی می‌شود. زندگی بدون شکست افراد را در دایرهٔ امن خودشان نگه می‌دارد. این سکون تا آنجایی ادامه پیدا می‌کند که فرد در دنیای امن خود می‌ماند و با دنیاهای دیگر آشنا نمی‌شود و تکاملی در زندگی و بینش او اتفاق نمی‌افتد.

با خواندن کتاب کودکم از شکست نترس به جای اینکه با مانع شکست کودکان شدن، ترسیدن از آن را آموزش دهیم، می‌توانیم کمک کنیم تا فرصت یادگیری که در آن است را ببینند.

خواندن کتاب کودکم از شکست نترس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کودکم از شکست نترس

«کودکان از تجربهٔ عدم موفقیت سود می‌برند. تجربه‌های چالش برانگیز تنها راهی است که ما مهارت‌های مقابله‌ای و حل مسأله را توسعه دهیم. اگر ما کودکان را از سختی و شکست محافظت کنیم، اتصالات اصلی مغز نمی‌توانند توسعه پیدا کنند و در نهایت کودکان مهارت حل مسأله را آموزش نمی‌بینند.

تجلیل از شکست

شکست یک معلم عالی است. پس چرا هر بار که این اتفاق می‌افتد جشن نمی‌گیریم؟ شکست می‌تواند به این معنا باشد که فرصت دانستنی جدید فرا رسیده است. به عنوان یک والد بهتر این است که به بچه‌ها فرصتی بدهیم تا در مورد اشتباهات خود و آن‌چه آموخته‌اند با ما صحبت کنند.

۱. برای این کار می‌توان گاهی در خلال یک داستان یک شخصیت برجسته و بزرگ را برای کودک‌مان مثال بزنیم که چگونه شکست‌هایش او را برای رسیدن به موفقیتش راهنمایی کردند و یا چگونه این شکست‌ها او را ناامید نکرده است.

۲. اگر از جدول‌های رفتاری برای کودکان‌تان استفاده می‌کنید در هر بار که در انجام تکالیف‌شان شکست می‌خورند، به شرط پیدا کردن درس این شکست و یافتن راه‌حل جدید امتیازی جداگانه به او بدهید.

۳. وقتی خودتان شکست می‌خورید، به عنوان الگو، رفتار مناسبی داشته باشید. نشان بدهید که شکست به معنای تمام شدن دنیا نیست. در این زمان می‌توانید به کودکان بگویید: «خب من باختم اما بازی جالبی بود».

۴. اگر فرزندتان در بازی تقلب می‌کند، نه مچ‌گیری کنید نه تقلبش را نادیده بگیرید. اول مطمئن شوید که قوانین بازی را درست فهمیده است. از او سؤالاتی دربارهٔ بازی بپرسید. مراحل را به گونه‌ای توضیح بدهید که قوانین را کاملاً درک کند. با این روش به صورتی محترمانه باعث می‌شوید تا او بفهمد شما متوجه شده‌اید در بازی اشکالی وجود دارد. هیچ‌کس دوست ندارد شکست بخورد. شما هم با این تمرین‌ها قرار نیست از فرزندتان یک بازنده بسازید، فقط لازم است به او نحوهٔ مواجه شدن با ناکامی و شکست را به طور عملی آموزش دهید. نکتهٔ مهم دیگر این است که یادگرفتن شکست خوردن به زمان، تمرین و بلوغ نیاز دارد، پس خیلی هم عجول نباشید. سیمونز برای مواجه شدن با ترس‌های خود در مورد عدم موفقیت کودکان، پیشنهاد می‌کند از خود سؤالات زیر را بپرسیم:

۱. آیا عواقب این شکست برای کودکم دائمی است و یا برای زندگی او یک تهدید به شمار می‌آید؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان