دانلود و خرید کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث سید حامد حسین حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث اثر سید حامد حسین حسینی

کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث

معرفی کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث

کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث نوشتۀ سید حامد حسین حسینی، شیرین شاهی و امیررضا دهقانی‌نیا است. انتشارات دانشگاه شاهد این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب دربارۀ مفهوم اراده در مباحث حقوقی است. کتاب، برگرفته از یک پایان‌نامۀ دانشجویی است.

درباره کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث

کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث از یک پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد با عنوان «تأثیر ارادۀ اشخاص بر توسعۀ عوامل توارث از منظر فقه امامیه و حقوق موضوعه» گرفته شده است.

مبحث ارث در فقه اسلامی یکی از مباحث جالب و مورد بحث بوده است؛ پس شاید علت اصلی انتخاب این موضوع برای کتاب نیز همین باشد. در موضوعی مانند ارث، همواره سخن از حکم، قواعد آمره و احکام غیرقابل تغییر است. از این رو، وارد کردن ارادۀ آزادِ اشخاص در این مبحث، موضوعی جدید، چالش‌برانگیز و قابل بررسی خواهد بود.

از طرف دیگر، به بعضی از قواعد توارث، آن‌گونه که باید پرداخته نشده است تا بتوان از ظرفیت‌های آن کمال استفاده کرد. در این میان نیز موضوعاتی همچون توارث در متعه (عقد موقت)، ارث فرزند ناشی از اهدای گامت و ارث فرزندخوانده مواردی هستند که با بررسی آنها می‌توان مشکلات جامعۀ امروز را با منطبق کردن این موارد با قواعد توارث تا حدودی برطرف ساخت.

خواندن کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزۀ حقوق خصوصی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تأثیر اراده اشخاص بر عوامل توارث

«اراده یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده اعمال حقوقی است. این اعمال، به دو دستۀ عقود و ایقاعات تقسیم می‌شوند. عقد، عمل حقوقی است که برای ایجاد آن نیاز به دو اراده است و ایقاع نیز دسته‌ای از اعمال حقوقی است که تنها با یک اراده انجام می‌شوند و نیازی به توافق در این خصوص نیست. در فقه و حقوق، نقش اراده بیشتر ذیل عقود و ایقاعات و تحت عنوان شرایط اساسی صحت معامله و ضمانت‌های اجرای آن و اینکه ماهیت اراده چیست، تفاوت قصد و رضا، تفاوت آن با طلب و اختیار و مواردی از این قبیل بحث شده است. اما در اینکه اراده در ارث و توسعه آن می‌تواند چه تأثیری داشته باشد، کمتر پرداخته شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۲۰۰
تومان