دانلود و خرید کتاب درآمدی بر نظریه های شخصیت آرمین محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر نظریه های شخصیت اثر آرمین محمودی

کتاب درآمدی بر نظریه های شخصیت

معرفی کتاب درآمدی بر نظریه های شخصیت

کتاب «درآمدی بر نظریه های شخصیت» نوشتۀ آرمین محمودی و فاطمه مقدسی بروجنی است و انتشارات هورین آن را منتشر کرده است. کتاب درآمدی بر نظریه‌های شخصیت به معرفی شخصیت، و نظریه‌های مربوط به آن می‌پردازد.

درباره کتاب درآمدی بر نظریه های شخصیت

تعریف‌های مختلفی از شخصیت در روان‌شناسی شخصیت ارائه شده است که هرکدام بر یکی از جنبه‌های شخصیت تأکید کرده‌اند. برای مثال شخصی چون هیلگارد شخصیت را الگوهای رفتار و شیوه‌های تفکر که نحوۀ سازگاری شخص را با محیط تعیین می‌کند، تعریف کرده است اما برخی دیگر آن را ویژگی‌های ثابت و پایدار فرد می‌دانند. شخصیت به همۀ خصلت‌ها و ویژگی‌هایی گفته می‌شود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله می‌توان این خصلت‌ها را شامل اندیشه، احساسات، ادراک شخص از خود، نظرها، طرز فکر و بسیاری از عادات دانست. در واقع منظور از اصطلاح ویژگی شخصیتی، جنبۀ خاصی از کل شخصیت فرد است.

شخصیت از الگوهاي ویژۀ فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از افراد دیگر متمایز می‌سازد تشکیل شده است. شخصیت، سرچشمۀ درونی دارد و در طول زندگی فرد تقریباً ثابت خواهد ماند. روان‌شناسی شخصیت، ویژگی‌های منحصربه‌فرد افراد و نیز شباهت‌های آن بین گروه‌هایی از افراد را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. در کتاب درآمدی بر نظریه‌های شخصیت، آرمین محمودی و فاطمه مقدسی بروجنی تلاش کرده‌اند که ابتدا ساختار شخصیت را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند، سپس نظریه‌های شخصیت، رویکردها، عوامل مؤثر بر آن‌ها و وجوه اشتراک و تفاوت‌های این نظریات را موردبحث قرار دهند. آن‌ها در نهایت نظریات شخصیت را به‌تفصیل بررسی می‌کنند.

کتاب درآمدی بر نظریه‌های شخصیت در فصل اول به معرفی ساختار شخصیت، تعریف آن، شخصیت از دیدگاه مردم و از دیدگاه روان‌شناسی، تعریف نظریه‌های شخصیت و وجوه اشتراک و افتراق آن‌ها می‌پردازد. فصل دوم رویکردها، فواید و عوامل مؤثر بر نظریۀ شخصیت، رویکردهای موجود در باب شخصیت، رویکرد تیپ‌شناسی، رفتاری، یادگیری اجتماعی، تحلیل عاملی، شناختی، انسان‌گرایی، و رویکرد حیطۀ محدود را بررسی می‌کند. فصل سوم دربارۀ نظریه‌های شخصیت و ۴ دیدگاه اصلی شخصیت است؛ نظریۀ روان‌کاوی، شخصیت انسان‌گرایانه، صفات شخصیت و شخصیت یادگیری شناختی. فصل سوم کتاب درآمدی بر نظریه های شخصیت همچنین به بحث و تحلیل نظریه های فروید،‌ کارل یونگ، آلفرد آدلر، کارن هورنای، کارل راجرز، آبراهام هارولد مزلو، ریموند کتل، بندورا، آلپورت و اسکینر می‌پردازد.

خواندن کتاب درآمدی بر نظریه های شخصیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان