دانلود و خرید کتاب خوانش معمارانه فضا هژیر رسول‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوانش معمارانه فضا اثر هژیر رسول‌پور

کتاب خوانش معمارانه فضا

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خوانش معمارانه فضا

کتاب خوانش معمارانه فضا نوشتۀ هژیر رسول‌پور است. انتشارات شهرسازی این کتاب را منتشر کرده است. موضوع این کتاب، فضا در هنر معماری است.

درباره کتاب خوانش معمارانه فضا

کتاب خوانش معمارانه فضا در فصل نخست به فضا در علم فیزیک، در فصل دوم به فضا از دیدگاه فیلسوفان باستان تا معاصر، در فصل سوم به فضا و معماری و در فصل چهارم به فضا و مکان می‌پردازد.

هژیر رسول‌پور باور دارد که امروزه، رشتۀ معماری با سایر علوم مانند فیزیک، ریاضی، هندسه، هنر، روانشناسی، جامعه‌شناسی و... مرتبط است و علوم ریاضیات و فیزیک را به خدمت می‌گیرد. این رشته، خالق فضایی هندسی و هنری است که هدف آن روان آرام جامعه است. این فضا گاهی فردی و گاهی اجتماعی است و معماری در هر دو حوزه باید رسالت خود را به جای آورد.

خواندن کتاب خوانش معمارانه فضا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستدارن حوزۀ معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  خوانش معمارانه فضا

«فضا را می‌توان از حیث‌های متفاوت مورد بررسی قرار داد و اثرات و نقش‌های آن نیز در این حوزه‌ها متفاوت است؛ این نوشتار در پیِ خوانشی معمارانه از فضا و اثرات آن بر جوامع انسانی است. این خوانش، ما را به ساحت فلسفی فضا پرواز می‌دهد تا دیدگاه‌های فلسفی مختلف در باب فضا را بازشناسیم. لیکن مبانی فلسفی در علوم شهری و علوم وابسته، گاهی به نوعی تئولوژی دربرابر فلسفه تبدیل می‌شود و این خطری است که سایر علوم، ازجمله علوم شهری و طراحی را تهدید می‌کند؛ زیرا دربرابر تئولوژی رایج، فلسفه‌ی رایج هم وجود دارد که آن را تنقیح می‌کند. وقتی فلسفه به علوم دیگر راه می‌یابد، از آنجا که صاحب‌نظران آن علوم معمولاً با مبانی فلسفی آشنا نیستند، مبانی به ارث رسیده برایشان به وحی منزل تبدیل می‌شود و این خطر را درپی دارد که آن مبانی به دلیل کج‌فهمی و یا داشتن اشکال، ضد خودشان عمل کنند. به عبارت دیگر، فلسفه همواره به این دلیل که درپی پاسخ به چرایی‌ها و چیستی‌ها بوده در انواع علوم ورود کرده است و هر علمی نیز با فلسفه نسبت برقرار می‌کند تا بن‌مایه و اساس خود را دریابد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان