دانلود و خرید کتاب معماری بیونیک کاوه شکوهی دهکردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری بیونیک اثر کاوه شکوهی دهکردی

کتاب معماری بیونیک

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معماری بیونیک

کتاب معماری بیونیک نوشتۀ کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی است و انتشارات شهرسازی آن را منتشر کرده است. در تاریخ معماری، طبیعت منبع الهام‌بخشی در طراحی و ساخت بناها تلقی می‌شد؛ بنابراین شاخۀ جدیدی از معماری به نام معماری بیونیک ابداع شد. کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی نیز در کتاب معماری بیونیک به بررسی همه‌جانبۀ این حوزۀ جذاب پرداخته‌اند.

 درباره کتاب معماری بیونیک

وابستگی انسان به طبیعت عاملی مؤثر بوده است تا همواره برای ادامه‌ٔ حیات و رفع نیازهایش در ساختار و عملکرد آن تعمق کند. علاوه بر اینکه اشکال طبیعی کارآمد هستند، از لحاظ زیباشناختی نیز ظاهر خوشایند و مطلوبی دارند. تقلید از ۲ ویژگی کارآمد‌بودن و کیفیت زیبایی‌شناسانه سازه‌های طبیعی توسط طراحان و معماران باعث شده است تا سازه‌هایی خلاقانه و پایدار ساخته شود که آسیب کمتری به طبیعت می‌رسانند. در همین راستا، مطالعه‌ٔ نکات مذکور در اولویت کار معماران قرار گرفته است و باعث شده مبحث بیونیک و به‌کارگیری آن در طراحی سازه‌های جدید محبوبیت بیشتری پیدا کند.

کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی در کتاب معماری بیونیک کوشیده‌اند تا این مبحث را در سه بخش بررسی کنند. آن‌ها در فصل اول به مبانی نظری بیونیک اشاره کرده‌اند. موضوعاتی نظیر کاربرد بیونیک در تکنولوژی، شاخه‌های مهندسی خلاقیت بیونیکی، مصالح، نقش‌ونگار، فرایند، عملکرد، طبیعت و کارایی سازه‌ٔ بیونیک و مواردی این‌چنین در اولین بخش کتاب مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. سپس در فصل بعد مصادیق معماری بیونیک به مخاطب ارائه شده است. سازه‌های برتر معماری بیونیک از جمله برج باد، برج سنجاقک، برج بیونیک، پلان، نما و نحوه‌ٔ تهویه‌ٔ برخی از این مصادیق، در همین بخش تحلیل شده‌اند. کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی در فصل پایانی کتاب با استفاده از مطالعات پیشین در این زمینه، به نتیجه‌گیری نهایی می‌رسند. کتاب معماری بیونیک توانسته است به خوبی نکات پیرامون مبحث معماری بیونیک را پوشش دهد و اطلاعات ناقص این رشته‌ٔ نو را تا حدودی تکمیل کنند؛ بنابراین با مطالعه‌ٔ این اثر می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید.

خواندن کتاب معماری بیونیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای طراحان و معمارانی که به دنبال ابداع و خلاقیت در حوزۀ کاری خود هستند مفید است.

بخشی از کتاب معماری بیونیک

«هدف معماران از وارد شدن به دنیای بیونیک، ابداع در زمینه معماری است. معماران با تحقیق در حوزه‌های مشترک بین معماری و زیست شناسی در پی شناسایی الگو‌های مناسب و کشف ایده‌های بدیع و انتقال خصوصیات بایولوژیکی به معماری هستند.

انتقال معیار‌های بایولوژیکی به معماری نیازمند بحث در مورد حوزه‌های مشترک بین معماری و زیست‌شناسی است. هدف آن‌ها استفاده از بیونیک به عنوان ابزاری در طراحی معماری است. مسائل مشترک در زمینه معماری و زیست‌شناسی هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار‌نگرفته است. امروزه افراد بسیاری در دنیا در پی کشف این اشتراکات هستند که بسیاری از این تلاش‌ها منجر به پیشرفت‌های موفقیت‌آمیزی در زمینه معماری شده است. سرمشق‌های الهام گرفته شده از طبیعت می‌توانند موجب پدید آمدن خلاقیت و ابداع در ذهن معمار شوند.»

سراشیب شرق
اکتاویو پاز
اصطلاحات و عبارت های روزمره صفر تا صد زبان اندونزیایی
اندری تارانوو
مردم‌شناسی توسعه
موسی اعظمی
جنبش ناراضیان
محمدقائم خانی
مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ
میثم نوائی
مرلین مونرو غمگین نیست
محمدامین چیت‌گران
آرایه‌های ادبی
رضا اشرفی
انتقال یادگیری در سازمان ها
کت اشنایدر
پرسش های چهارگزینه ای فیزیک پایه رشته تجربی (جلد اول؛ سؤال)
رضا سبزمیدانی
ریاضی ۷ ‌ام تیزهوشان (درسنامه + سؤال)
آرش کریمی
گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره‌ی امور مبارزه با مواد مخدر
حمیدرضا کاشف
ملاقات در ناکجاآباد
سمیرا نگاه
الکفایة من الاصول (الجزءالرابع)
ماجد کاظمی (دباغ)
گزینه‌ی اشعار شهاب مقربین
شهاب مقربین
آموزش گرامر زبان انگلیسی
فاطمه ترکمن
متابولیک در کودکان (1402)
ایمان وفایی
مکث روی ریشتر هفتم
محمدرضا آریان‌فر
مفاهیم‌ غذا‌ و‌ مواد‌ مغذی‌
نازنین کریم آباده
یادنامه‌ی حسنعلی وزیری
محمدحسن حامدی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۶۴,۵۰۰
تومان