دانلود و خرید کتاب اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع مهسا محمودی مشائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع اثر مهسا محمودی مشائی

کتاب اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع

معرفی کتاب اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع

کتاب اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع نوشته مهسا محمودی مشائی و رقیه حیدری آرباطان و یوسف میرزایی و سیده مریم طاهرزاده موسویان است. این کتاب را نشر عطران منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع

کیفیت عاملی اثرگذار در روند توسعه صنعت، آموزش و یکی از مهمترین عامل‌های رقابت سازمان و موفقیت در بازارهای جهان است. هدف تلاش‌های مدیریت کیفیت جامع در سازمان در جهت بهبود و حفظ کیفیت، جلب رضایت کامل مشتری با کمترین هزینه است. بهره‌وری را باید از مجرای اصلاح و بهبود کیفیت تولید، خدمات و همه فعالیت‌ها ازجمله رضایت کارکنان، میزان مشارکت آنان و درگیر ساختن آن‌ها، اصلاح کرد.

مدل مدیریت کیفیت جامع (TQM) روش متفاوتی را در نحوه نگرش به شیوه مدیریت فراهم می‌سازد و یک نوع فرهنگ مشارکتی را توسعه می‌بخشد که در آن هریک از کارکنــان می‌تواند مستقیماً در حوزه‌های مرتبط با کارش و تصمیم‌سازی در این مورد مشارکت کند. این مدل از طریق چرخه‌های کیفیت سازماندهی می‌شود و نگرش مثبت در میان کارکنان نسبت به کیفیت و سازمان ایجاد می‌کند. و کارکنان بااحترام به یکدیگر می‌توانند یک محیط کاری بسیار جذاب برای خود فراهم سازند. مدیریت کیفیت نگرشی نو به بهبود کارایی و انعطاف در سازمان است. اهداف اولیه آن درگیرکردن همه کارکنان در همه بخشهای سازمان به کار گروهی است تا خطا حذف شود و از ضایعات جلوگیری شود. درحقیقت فرهنگ سازمانی تضمین می‌کند که کارها در گام نخست صحیح انجام شود.

خواندن کتاب اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رشد کسب‌وکارشان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب  اصول و مبانی مدیریت کیفیت جامع

مفهوم کیفیت

کیفیت یا Quality به معنی مطابقت کالاها و خدمات با نیازها و انتظارات مشتریان است و ابعاد مختلفی مانند اطمینان، پایداری، تطابق، تناسب و زیبایی را در برمی‌گیرد.

رید و ساندرز در سال ۲۰۰۷ بیان کردند:"کیفیت به معنای برآوردن نیازهای مشتریان و بیشتر از نیازهای آنها توسط هر کس در سازمان از طریق یک تلاش یکپارچه است."این تلاش یکپارچه مدیریت کیفیت جامع نامیده می‌شود.

مفهوم کنترل کیفیت

کنترل کیفیت یا Quality Control به استفاده از دستورالعمل‌هایی برای بهبود کیفیت در تولید کالاها و ارائه خدمات گفته می‌شود. این فرآیند شامل تشخیص، شناسایی، بررسی و در نهایت از حل نقص‌ها و مشکلات کالاها و خدمات است.

دمیربگ، تاتوگلو، تکینکوس و زیام (۲۰۰۶) به نقل از(آروموگام و مجتهدزاده،۲۰۱۱) بیان کردند که مدیریت کیفیت یکی از مهم‌ترین عوامل در هر سازمانی است.

در بحث کیفیت تعاریف متعددی وجود دارد که به شرح ذیل می‌باشد:

دمینگ کیفیت را اینگونه تعریف می‌کند: کیفیت باید نیازهای حال و آینده مشتری را مد نظر داشته باشد.

سازمان بین المللی استاندارد: کیفیت مجموعه ویژگی‌ها و مشخصات یک کالا یا خدمت می‌داند که نیازهای مورد انتظار افراد را برآورده سازد.

کراسبی کیفیت را منطبق با خواسته‌های مشتریان بیان می‌کند.

آلوارفیل: کیفیت یعنی هر چیزی که ارزش محصول را در نظر مشتری افزایش می‌دهد. (سجادی و صوفی، ۱۳۹۶)

کیفیت معمولاً ماهیتی بیش از حد انتظار و عالی در، تولید کالا یا ارائه خدمات را در ذهن متبادر می‌نماید، که ابعاد مختلفی چون تطابق ،قابلیت اطمینان، پایداری، ذوق و زیبایی را در بر می‌گیرد. به عبارتی دیگر، کیفیت به نیازهای مشتری که بطور کامل باید تأمین شود اشاره می‌شود) فاضلی و همکاران، ۱۳۹۳)

کیفیت برآوردن تمام خواسته‌های مشتریان و احتیاجات ضمنی آنها (تولایی و امینی ،۱۳۸۷)


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان