دانلود و خرید کتاب میم مثل معلم سیما زاده‌محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میم مثل معلم اثر سیما زاده‌محمودی

کتاب میم مثل معلم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میم مثل معلم

کتاب میم مثل معلم نوشته سیما زاده‌محمودی است. این کتاب را انتشارات کنکاش منتشر کرده است. این کتاب به نظریات متفاوت و موثر در معلمی می‌پردازد.

درباره کتاب میم مثل معلم

کتاب دارای ۶ فصل است فصل اول به شناختی تکی و ضمنی از مدالیته‌های حسی و شناختی از تیپ‌های سه گانه دانش آموزان (لمسی، بصری، حسی) می‌پردازد. آموختن و کسب شناخت به آنها کمک شایانی به هدایت درست و شناخت تفاوت‌های فردی دانش آموزان و نحوه برخورد با آنها در مسیر رشد و موفقیت دارد.

 فصل دوم رهنمودهایی از تجارب آموزگاران موفق، تحقیقات و مطالعات و تجارب موفق نویسنده در حوزه مدیریت کلاس است راهکارهایی که همیشه عامل حال خوب و مشوق دانش آموزان در کلاس است. فصل سوم به چگونگی حکومت بر قلب‌های نو آموزان، دانش آموزان، می‌پردازد. در این کتاب یاد می‌گیرید حاکمی مهربان و در عین قاطع برقلب‌های کوچک و مهربانشان باشید در این فصل به نکته هایی اشاره کرده است که چگونه معلمی موفق در ارتباط با دانش آموزانتاتن باشید. فصل چهارم اختصاص به یکی از بزرگترین دغدغه‌های معلم انضباط دانش آموزان دارد که نکاتی برگرفته از تجارب موفق نویسنده است. فصل پنجم اختصاص به نوع نگاهم به اولیاء جامعه و همکاران و نقش آنها در موفقیت و پیشبرد اهداف نویسنده است. فصل ششم اختصاص به رشد شخصی و تأثیر گذار و نقش آفرین در معرفی یک معلم موفق به جامعه اختصاص دارد.  

خواندن کتاب میم مثل معلم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام معلمان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب میم مثل معلم

خصوصیات افراد بصری

بصری ها افرادی هستند که بیشتر به کیفیت های دیداری توجه دارند و تصاویربرایشان بیشتر جلب نظر می کند. از آنچه دیده اند بیشتر صحبت می کنند. هیجانی ترند سریع تر صحبت می کنند. از حرکات دست بسیار استفاده می کنند و می کوشند سخنان خود را با حرکات به تصویر بکشند چون سرعت کلامشان را با سرعت تصاویر متحرک ذهنی شان برابر نیست، معمولا برای بیان اندیشه های خود شتاب دارند، برخی کلمات را حذف می کنند و آنچه را می گویند به گونه ایست که مخاطب------ تصویر آن را در ذهن خود ببیند افراد بصری به رفتارها، به ظاهر ها و هرآنچه به چشم می آید. بیشتر توجه می کنند. اینکه رفتارها چقدر محترمانه است آیا به احترامشان بلند می شویم؟ آیا چهره مان از دیدنشان شاد می شود؟ آیا لباسهایمان تمیز و ظاهری آراسته داریم برایشان بسیار با اهمیت است. بصری ها عاشق گل اند. دوستدار هدیه اند به اینکه از دید دیگران چگونه اند خیلی اهمیت می دهند. بصری ها، تصویری اند. با آنها باید پرشور تر و پر هیجان تر بود باید خیلی خلاصه گفت. توضیح و تفسیر زیاد، حوصله آنها را سر می برد.

وقت بصری ها را نگیرید. مقصود خود را زود اعلام کنید. آرامش افراطی وشل بودن بصری ها را کلافه می کند. آنها عاشق هیجان اند. اگر می خواهید در افراد بصری نفوذ کنید اگر می خواهید با آنها صمیمی شوید در اجرای آنچه گفتیم بکوشید.

بصری ها:

۱ ـ تند تند و بریده بریده و هیجانی صحبت می کنند.

۲ ـ دستشان را در هنگام صحبت کردن تکان می دهند.

۳ ـ توی جزواتشان معمولا نقاشی می کشند.

۴ ـ همچنین از رنگ های زیادی استفاده می کنند.

۵ ـ دست خطی تمیز دارند.

۶ ـ چیزهایی که می بینند را می توانند یاد آوری کنند.

۷ ـ عاشق رنگ هستند و رنگارنگ می پوشند.

۸ ـ عاشق عکس و تصویر هستند برای مثال: سنگ، کفش دوزک، صدف، برگ جمع می کنند عاشق جمع آوری اشیاء رنگی هستند.

خصوصیات افراد سمعی

این افراد بیشتر به کیفیت های شنیداری توجه دارند و ازآنچه شنیده اند بیشتر صحبت می کنند. کلام و طنین و آهنگ را به خاطر می سپارند هیجان آرامتری دارند. آهسته صحبت می کنند و سعی می کنند که بیانشان شیوا و رسا باشد و به گفتار خود توجه خاصی نشان می دهند. سمعی ها به گفتارها توجه خاصی دارند. به تحسین ها، تقدیرها، تشکر ها، به آنچه پشت سرشان گفته شده به کنایه ها، به طعنه ها، به گفتار مؤدبانه و محترمانه، به اظهار علاقه گفتاری، به جمله (دوستت دارم) به گفتار نغز به کلام شیرین، به لحن و طنین به موسیقی و خوش آهنگی صدا. با سمعی ها کمی آرامتر ازبصری ها صحبت کنید اما مراقب باشید که خیلی هم ارام نشوید. خلاصه نکنید اما شرح و تفسیر فراوان هم ندهید فصاحت و بلاغت را در سخن از یاد نبرید. تشویقتان بیشتر کلامی باشد یک (آفرین) برای یک سمعی هزار مرتبه بیشتر از یک شاخه گل می ارزد به گفتار آنها بیشتراز بقیه گوش می دهید چون آنها خوش سخن هستند برای سمعی ها. احترام کلامی مهمتر از احترام رفتاری است تند صحبت کردن با آنها بی ادبی تلقی می شود علاوه بر آنکه این را نشانه اضطراب و نبود آرامش می دانند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان