دانلود و خرید کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس رضا شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس اثر رضا شمس

کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس

معرفی کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس

کتاب الکترونیکی «اصول و فنون تدریس در کلاس درس» نوشتهٔ رضا شمس و محمد عزیزی و محمد امینی در انتشارات ویان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس

اصول و فنون تدریس در کلاس درس به مجموعه‌ای از روش‌ها، تکنیک‌ها و اصولی اشاره دارد که معلمان برای افزایش کیفیت یادگیری و تدریس مؤثر از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این زمینه چندین مؤلفهٔ کلیدی مانند برنامه‌ریزی درسی، شیوه‌های تدریس، ارزیابی و بازخورد، ادارهٔ کلاس، تفاوت‌های فردی، توسعهٔ حرفه‌ای معلمان، استفاده از فناوری و... وجود دارد.

همچنین تعامل با والدین و جامعه، تربیت اخلاقی و اجتماعی و  پرورش خلاقیت و نوآوری از دیگر اصولی است که معلمان برای دستیابی به نتیجهٔ بهتر لازم است به آن‌ها توجه ویژه‌ای کنند. کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس به معلمان کمک می‌کند تا تجربیات یادگیری مؤثر و معناداری برای دانش‌آموزان خود ایجاد کنند.

کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

منبعی مفید برای آموزگاران و کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند

بخشی از کتاب اصول و فنون تدریس در کلاس درس

«اصطلاح تدریس، اگرچه در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می‌رسد، اکثر معلمان و مجریان برنامه‌های درسی بامعنی و ماهیت درست آن آشنایی دارند. برداشت‌های مختلف معلمان از مفهوم تدریس می‌تواند در نگرش آنان نسبت به دانش‌آموزان و نحوهٔ کار کردن با آن‌ها تأثیر مثبت یا منفی بر جای گذارد. برداشت چندگانه از مفهوم تدریس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از مهم‌ترین آن‌ها ضعف دانش‌پایه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاه‌های مختلف تربیتی است. گاهی آشفتگی و اغتشاش در درک مفاهیم تربیتی به حدی است که بسیاری از کارشناسان، معلمان و دانشجویان این رشته مفاهیمی چون پرورش، آموزش، تدریس و حرفه‌آموزی را یکی تصور می‌کنند و به‌جای هم به کار می‌برند. این مفاهیم اگرچه ممکن است در برخی جهات وجوه مشترک و درهم‌تنیده داشته باشند، اصولاً مفاهیم مستقلی هستند و معنای خاص خود رادارند.

پرورش یا تربیت «جریانی است منظم و مستمر که هدف آن هدایت رشد جسمانی، شناختی، اخلاقی و اجتماعی یا به‌طورکلی رشد همه‌جانبه شخصیت دانش‌آموزان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای موردپذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعداد آنان است». بر اساس چنین تعریفی پرورش یک نظام است، نظامی که کارکرد اساسی‌اش شکوفا کردن استعداد و تربیت شهروندانی است که هنجارهای موردپذیرش جامعه را کسب کنند و متعهد به ارزش‌های آن باشند. حتی بسیاری از صاحب‌نظران تربیتی کارکردی فراتر از کارکرد ذکرشده برای پرورش قائل‌اند و معتقدند که القای ارزش‌ها و سنت‌ها و اخلاقیات پذیرفته‌شده جامعه به افراد یکی از قدیمی‌ترین دیدگاه پرورشی است، به‌جای چنین کارکردی، نظام تربیتی باید رشد مهارت‌های شناختی از قبیل تفکر انتقادی، تحلیل ارزش‌ها و مهارت‌های گروهی را در کانون کارکردهای خود قرار دهد تا زمینهٔ مردم‌سالاری در جامعه فراهم شود (میلر، ۱۹۸۳). گروهی دیگر نیز بر این باورند که نظام تربیتی باید عامل تغییر و تحول اجتماعی باشد (فریره، ۱۹۷۲).

تحلیل مفاهیم و کارکردهای ذکرشده نشان می‌دهد که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان مفهوم «پرورش» را با مفاهیمی چون آموزش، تدریس و یا حرفه‌آموزی یکی دانست. پرورش مفهومی کلی است که می‌تواند سایر مفاهیم را در درون خود جای دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

حجم

۷۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان