دانلود و خرید کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان) اکبر احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان) اثر اکبر احمدی

کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان)

معرفی کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان)

کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان) نوشتهٔ اکبر احمدی است و موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان)

داستان‌های زیادی از دوران‌های مختلف زندگی امام علی(ع) شامل دوران زندگی امام با پیامبر(ص)، دوران سکوت و خانه‌نشینی امام و دوران خلافت ایشان نقل شده است که هر یک جنبه‌ای از جنبه‌های والای زندگی آن امام همام نظیر سیاست و تدبیر، شجاعت و رشادت، فضایل و شایستگی‌ها، عرفان و خداشناسی، عبادت و بندگی، انصاف و عدالت، آخرت و قیامت، و بسیاری از دیگر جنبه‌ها را به نمایش می‌گذارد و امام را مانند کوهی عظیم با قله‌هایی زیبا و شگفت ولی دوردست و دست‌نیافتنی نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که اگر خواننده داستان پیش از این شناخت و انس کافی با امام علی(ع) نداشته باشد، بسیاری از آنها برایش باورپذیر نبوده و اغراق و مبالغه به نظر می‌آید. از سوی دیگر با تاسف باید گفت که برخی از این داستان‌ها به اندازه کافی پردازش نشده و در نقل داستان برای هرچه بیشتر جلب نظر کردن دوستداران امام و یا سنگ تمام گذاشتن برای آن امام، راوی با زبان ناتوان خود و عدم درک شرایط واقعی داستان اقدام به اضافه‌کردن شاخ و برگ و داستان‌سازی می‌کند و مخاطب هشیار را در همان داستان و یا با مقایسه با دیگر داستان‌ها دچار تناقض می‌کند و این برای کنار گذاشتن اصل داستان و نتیجهٔ باارزشی که در دل آن نهفته است، کافی خواهد بود.

در این کتاب عمدتا به بیان داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) پرداخته می‌شود و در هر داستان با برجسته‌کردن یکی از شخصیت‌های هم دوران با امام تلاش می‌شود که مخاطب با افراد مختلف و مهم زندگی امام در بعد سیاسی آن، چه مثبت و چه منفی، آشنا شود و ذهنیت صلب و ناسفته‌ای که گاه در باره امام و اطرافیانش وجود دارد صیقل داده شود تا مخاطب با کنار گذاشتن اغراق و مبالغه به شخصیت واقعی امام گامی هرچند کوچک نزدیک شود.

در این داستان‌ها سعی شده است که تا حد امکان از سخنان امام علی(ع) که در موقعیت‌های گوناگون بیان فرموده‌اند استفاده شود و تلاش بر این بوده است که با یک معرفی کوتاه و ذکر سن و سال و سوابق یاران، دشمنان و اطرافیان امام و مقایسه آنان با امام در زمان وقوع داستان تصویر واضح‌تری از این افراد در ذهن مخاطب ایجاد شود. همچنین در نوشتن این داستان‌ها با این باور که وجود امام در صحنه‌های مختلف آنقدر با عظمت است که چشم‌ها را خیره کند و عقل‌ها را به حیرت و شگفتی وا دارد، از کوچک‌کردن و خوارشمردن دشمنان پرهیز شده است.

شایان ذکر است که ماجرای این داستان‌ها عمدتا از لابه‌لای کتاب «فرازهایی عبـرت‌آمـوز از زندگی سیاسی امام علی(ع)» استخراج شده است و لذا علاقه‌مندان به خواندن و یا شنیدن آن کتاب نیز توصیه می‌شوند. ناگفته نماند که این داستان‌ها در دو جلد جداگانه به علاقه‌مندان تقدیم شده است. جلد اول مجموعه‌ای از داستان‌های امام علی(ع) با پیامبر(ص)، اهل بیت(ع)، خلفا و نیز برخی فضایل و صفات آن حضرت است و جلد دوم مجموعه‌ای از داستان های امام علی(ع) با یاران و دشمنان آن جناب را در بردارد.

فهرست این کتاب از این قرار است:

مقدمه

پیش‌گفتار

اعراب چه کسانی بودند

 قریش چه کسانی بودند

بنی‌هاشم چه کسانی بودند

بنی‌امیه چه کسانی بودند

بخش اول - امام علی(ع) و اصحاب پیامبر

 امام و ابوذر غفاری

 امام و سلمان فارسی (کردید و نکردید!)

 امام و مقداد بن عمرو

 امام علی(ع) و اویس قرنی

بخش دوم - امام علی(ع) و سرداران

 امام و عمار بن یاسر

امام و مالک اشتر

 امام و محمد بن ابوبکر

 امام و عبدا... بن‌عباس

بخش سوم - امام علی(ع) و یاران بدکار

 امام و ابوموسی اشعری

 امام و اشعث بن قیس

 امام و کوفیان- بدعت‌ها و کجروی‌ها

 امام و کوفیان- نهیب‌ها و سرزنش‌ها

بخش چهارم - امام علی(ع) و بیعت‌شکنان

 امام و طلحه بن عبیدا...

 امام و زبیر بن عوام

بخش پنجم - امام علی(ع) و کینه‌جویان

امام و ابوسفیان

 امام و معاویه

 امام و عایشه

 امام و عمروعاص

 امام و ابن‌ملجم

خاتمه

مراجع

خواندن کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران دوران سیاست امام علی (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی (ع) (جلد دوم، یاران و دشمنان)

هنگامی که امام علی(ع) در اواخر سال ۳۸ یا اوایل سال ۳۹ هجری، سه جنگ داخلی خانمان‌سوز را در بصره در مقابل پیمان‌شکنان یا اصحاب جمل، و در صفین در مقابل ستمکاران یا معاویه و هم‌دستانش و در نهروان در مقابل خوارج یا خارج‌شدگان از دین، پشت سر گذاشته بود، روزی ناخواسته زبان گشود و درد دل و آتش درونش را در سخنانی که به خطبه شقشقیه معروف شد در جمع یاران و شیفتگان خود به بیرون سرازیر کرد. یکی از این یاران ابن عباس بود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۷۲۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان