دانلود و خرید کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟ ابوالقاسم شرایعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟ اثر ابوالقاسم شرایعی

کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟

معرفی کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟

کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟ نوشتهٔ ابوالقاسم شرایعی و امیر رستگاری و محمدرضا وکیلی در انتشارات گلسنج چاپ شده است. یکی از ابزارهای مناسب پیش ‌روی سازمان‌ها، ره‌نگاشت یا همان نقشه راه می‌باشد. به منظور طراحی یک نقشه راه متناسب با اهداف سازمان، شناخت انواع نقشه راه‌های سازمانی، فرآیند تدوین آنها و مطالعه‌ی نقشه راه‌های منتشر شده، می‌تواند مسیر سازمان‌ها را در تهیه‌ی این مهم، هموار نماید.

درباره کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟

تا به حال بسیار پیش آمده است که بسیاری از مجموعه‌های داخلی از عدم دستیابی به اهداف خود در زمان مورد نظر و به تبع، زیان‌هایی که با آن روبرو شده‌اند، سخن گفته‌اند. می‌توان اشاره نمود که یکی از دلایل این مسئله عدم آشنایی با انواع نقشه راه‌ها هم‌چون نقشه راه استراتژیک، نقشه راه فن‌آوری و ...، فرآیند اجرایی طراحی نقشه راه و در نتیجه، تهیه برنامه نامتناسب با نیازها و اهداف مجموعه می‌باشد.

به همین منظور، برای رفع این مشکل و کمک به مجموعه‌های داخلی با هدف پیشرفت و توسعه کشور در سطوح مختلف سعی شده‌است در این کتاب، انواع نقشه راه‌های پرکاربرد و فرآیند طراحی آن‌ها تشریح و مجموعه‌ای از تجربیات سازمان‌های مختلف کشورهای توسعه یافته هم‌چون آمریکا، انگلستان و ... در زمینه طراحی نقشه راه در اختیار سازمان‌های داخلی قرار گیرد.

کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به مدیران شاغل در سازمان‌های مختلف پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب چگونه نقشه راه سازمان خود را ترسیم کنیم؟

۱-۳-۱- نقشه راه فناوری

اکثر مدیران از اهمیت استراتژیک فناوری در بهبود وضعیت و برتری رقابتی برای سازمان خود مطلع هستند. این موضوع زمانی از اهمیّت بیشتری برخوردار می‌شود که هزینه، پیچیدگی و نرخ تغییرات فناوری افزایش پیدا کرده و منابع فناوری در دسترس همه سازمان‌ها قرار گیرد. بر همین اساس، هر سازمانی به منظور موفقیت طولانی مدت خود بر روی محصولات و خدمات آینده، دقت و حساسیت نشان داده و راهکار مناسبی برای توسعه فناوری به کار می‌برد. در همین راستا، به منظور استفاده بهینه از توسعه فناوری‌ها، سازمان‌ها برای جمع‌آوری و نمایش اطلاعات در زمینه منابع مورد نیاز، زمان عملیاتی نمودن توسعه فناوری و نحوه استفاده از این فناوری‌ها در محصولات فعلی و آتی، از نقشه راه فناوری استفاده می‌کنند.

اصطلاح نقشه راه اولین بار در دهه ۱۹۷۰ در مورد بحران سوخت آمریکا و تشکیل جلسات برای پیشنهاد راهکار رفع این بحران توسط دپارتمان انرژی آمریکا مطرح گردید.

از آن‌جا که مهم‌ترین شرکت‌ کنندگان در این جلسات، صنایع خودرو آمریکا بودند، همین مسئله سبب شد تا اولین صنعتی باشند که با نقشه راه آشنا شده و به صورت عملی به سوی آن سوق پیدا می‌کنند. اصطلاح نقشه راه فناوری در اواخر دهه ۱۹۸۰ در ارتباط با تامین‌کنندگان اجزاء الکترونیک مورد استفاده قرار گرفت. در همین راستا، شرکت موتورولا نیز سعی نمود با بهره‌گیری از نقشه راه، فرآیند گسترده‌ای را با هدف ترغیب مدیران تجاری خود به سمت توجه به فناوری‌های آینده و فراهم نمودن ابزار برای سازمان‌دهی فرآیندهای پیش‌بینی خود آغاز نماید. از دلایل اقبال شرکت‌ها به استفاده از نقشه راه فناوری، مزیت‌ها و کارایی آن است که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود [۱۰-۱۲]:

 فناوری‌های مورد نیاز بخش تولیدی و خدماتی به منظور رفع نیازهای سازمان را تعیین می‌کند.

 کمک به سازمان در راستای فعالیت در بازارهای به شدت رقابتی

 ارائه اطلاعات مورد نیاز به منظور پشتیبانی تصمیم‌های استراتژیک

 تهیه یک چارچوب به منظور کمک به برنامه‌ریزی و توسعه فناوری در صنعت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان