دانلود و خرید کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری محمدرضا فرزین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری اثر محمدرضا فرزین

کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری

کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری نوشتۀ محمدرضا فرزین است. این کتاب را انتشارات دنیای اقتصاد منتشر کرده است. در این کتاب، با ترسیم الگوهای متداول قدیمی و جدید، شیوه تازه‌ای برای ارزیابی تأثیر گردشگری بر اقتصاد کلان و کسب‌وکارهای خرد، ارائه شده است که می‌تواند راهنمای قابل اتکایی برای مدیران دولتی و خصوصی بخش گردشگری در اقتصاد ایران باشد.

درباره کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری

سنجش آثار اقتصادی گردشگری از مهم‌ترین موضوعات این علم است که توانسته در سیاست‌گذاری‌ها از جایگاه رفیعی برخوردار باشد. برای این کار از روش‌های کمی و الگوسازی استفاده می‌شود که در اقتصاد سابقه دیرین‌های دارد و در سال‌های اخیر استفاده از این روش‌ها در اقتصاد گردشگری نیز عمومیت یافته است؛ بنابراین در این کتاب تلاش شده تا عموم روش‌های متداول برای سنجش اثرات گردشگری در علم اقتصاد معرفی شود.

در فصل اول کتاب با حساب‌های ملی آشنا می‌شویم. حساب‌های ملی به مجموع‌های از شاخص‌ها و آمارهای یک کشور گفته می‌شود که در ارزیابی عملکرد اقتصادی آن کاربرد دارد. تصویر اقتصاد گردشگری هر کشور در گزارش‌های اقتصادی بین‌المللی با استفاده از شاخص‌های حساب‌های ملی آن کشور ارائه می‌شود و این امر نیاز دانشجویان به شناخت آن را تشدید می‌کند.

حساب‌های ملی مجموع‌های از آمارها و شاخص‌های تولید، مصرف، سرمایه‌گذاری، عملکرد بودجه دولت، صادرات و واردات، آمار تراز پرداخت‌های کشور، انواع شاخص‌های قیمت و در مجموع بخش عمدهای از آمارهای اقتصادی کشور است. آشنایی با حساب‌های ملی برای شروع هر تحلیل اقتصاد کلان و الگوسازی در گردشگری موردنیاز است.

خواندن کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به گردشگری و اقتصاد می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

درباره محمدرضا فرزین

محمدرضا فرزین در سال ۱۳۴۴ متولد شده است. او اقتصاددان ایرانی، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرعامل کنونی بانک ملی ایران است. وی مدیرعاملی بانک کارآفرین، عضویت در هیئت مدیره بانک کشاورزی، معاون امور اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ و مدیرعاملی صندوق توسعه ملی را در کارنامه کاری خود دارد. وی همچنین در دولت دهم دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها بود. وی به عنوان یکی از گزینه های تصدی وزارت اقتصاد در دولت رئیسی مطرح بوده که برنامه اقتصادی دولت رئیسی را نیز پیش از انتخابات تهیه و تنظیم نمود.

محمدرضا فرزین مدرک دیپلم خود را در رشته ریاضی در کاشان اخذ کرد و در رشته اقتصاد نظری در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شد و لیسانس خود را سال ۱۳۶۸ دریافت کرد. فرزین سپس در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد گرایش اقتصادسنجی به تحصیل ادامه داد و سال ۱۳۷۲ این رشته را به پایان برد. محمدرضا فرزین همچنین در دانشگاه علامه طباطبایی ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۷۹ مدرک دکترای خود را در رشته اقتصاد، گرایش بخش عمومی و تجارت بین‌الملل از این دانشگاه دریافت کرد.

بخش‌هایی از کتاب روش های سنجش در اقتصاد گردشگری

محاسبه تولید ناخالص داخلی کشورها یک کار پرزحمت است و از جهات مختلف همچون تسهیل سیاستگذاری اقتصادی توسط دولت، کمک به برنامه‌ریزی تصمیم‌گیران بخش خصوصی، آزمون نظریه‌های اقتصادی و نیز مقایسه بین‌المللی کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌عنوان‌مثال اگر سیاستگذاران دولتی افزایش رشد اقتصادی و رفاه مادی را از طریق اعمال سیاست‌های پولی و مالی جزو اهداف سیاست‌های اقتصاد ملی قرار دهند به شیوه‌ای منطقی برای محاسبه رشد و تغییرات میزان تولید کشور یا به‌عبارت‌دیگر تولید ناخالص داخلی پس از اعمال سیاست‌ها نیاز دارند.

اگرچه شاخص‌های تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی از جامع‌ترین شیوه‌ها برای ارزیابی کل تولید در اقتصاد ملی به شمار می‌روند اما این شاخص‌ها (حتی موقعی که تبدیل به سرانه می‌شوند) از لحاظ نظری هم شیوه مناسبی برای نشان‌دادن رفاه کل اقتصاد نیستند. این شاخص‌ها در بهترین وضعیت تنها ابزاری برای نشان‌دادن سطوح کنونی فعالیت‌های تولیدی هستند، درحالی‌که رفاه کلی اجتماعی یک مفهوم گسترده‌تر از رفاه اقتصادی است که به طور دقیق نمی‌توان آن را با تولید ناخالص ملی یا تولید ناخالص داخلی ارزیابی کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان