دانلود و خرید کتاب منشور حکومت علوی سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منشور حکومت علوی اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب منشور حکومت علوی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منشور حکومت علوی

کتاب منشور حکومت علوی نوشته حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) است. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است و بهشرح هفت خطبه (مشهد ۱۳۵۲ - ۱۳۵۳) می‌پردازد.

درباره کتاب منشور حکومت علوی

مکتب حیات‌بخش اسلام در کنار ارائه برنامه برای پیشرفت معنوی و مادی، نقشه راه تعالی جامعه را نیز بیان کرده و با معرفی حاکم تراز معصومان (ع) در عصر حضور و ولی فقیه در عصر غیبت_ تشکیل حکومت را در دستور کار مؤمنان قرار داده است. اما پس از ارتحال رسول اکرم(ص) جامعه خود را از حضور اما علی(ع) محروم کرد اما ایشان راهنمایی جامع و کامل برای تمام قرون ارائه کردند.

در عصر حاضر نیز با افزایش نیاز به معارف اجتماعی و سیاسی اسلام، اقبال دانشمندان و اساتید و جوانان به نهج‌البلاغه افزایش یافته و شروح متعددی نیز در قرن حاضر بر این کتاب نگاشته شده است. خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، گرایش به نهج‌البلاغه افزایش یافته و مؤسسات مختلفی در محافل علمی حوزه و دانشگاه تشکیل و رشته تحصیلی تخصصی نهج‌البلاغه در این دو حوزه علمی ایجاد گردید. حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) که از دوران جوانی با این کتاب ارزشمند، انس داشته است، از دیرباز به شرح خطبه‌ها، نامه‌ها در حضور جوانان طلبه و دانشجو پرداخته‌اند.

معظم‌له در سال‌هایی ۵۱ تا ۵۳ شمسی در کنار تدریس، سخنرانی و تألیف، امامت جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) و سپس مسجد کرامت را پذیرفتند. بدین ترتیب این دو مسجد به پایگاهی برای تجمع نیروهای انقلابی بویژه جوانان طلبه و دانشجویان تبدیل گردید. یکی از مهم‌ترین مباحثی که ایشان در این سخنرانی‌ها به آن پرداختند کتاب شریف نهج‌البلاغه بود. ایشان خطبه‌هایی با محتوای مقاومت و مبارزه انتخاب می‌کردند. کتاب حاضر مشتمل بر ۱۲ گفتار شرح نهج‌ابلاغه است که در سال‌های ۵۲ و ۵۳ در این دو مسجد ارائه شده است. 

خواندن کتاب منشور حکومت علوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر نهج‌البلاغه پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

معصومه اسدی
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

کد امنیتی چرا قابل رویت نیست؟

کاربر ۱۲۰۹۲۴۲
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

اگر می‌خواهید برداشت خوبی از حکومت حضرت داشته باشید باید از عینک یک شخص نزدیک به او استفاده کرد، که خواندن این کتاب همینطور است

کاربر ۱۰۹۰۳۶۷
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

فقط قبلا خریدم و هزینه دادم الان باید مجددا خرید کنم

امیرمحمد اشرفی دهکردی
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

فوق العاده عالی بود

سیما
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

بسیار عااااااااالی

-۲۱۴۶۲۹۰- حميدرضا
۱۴۰۲/۰۴/۰۸

کتاب عالی، اما خواندن نسخه PDF کتاب واقعا سخت است. نسخه "کتاب الکترونیک" ان شاء الله به زودی در دسترس قرار گیرد

حقی
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

بله ! در تاریخ هست که معاویه نامه های امام به محمد ابن ابی بکر رو پیش خودش نگه داشت چون به علم و حکمت امام معترف بود :) در مظلومیت علی همین عناوین و مألوفات بس

سلطانی
۱۴۰۲/۰۴/۲۰

ممنونم از تلاشهای شما

انوشه®
۱۴۰۲/۰۴/۱۶

عالم بی عمل را گویند به که ماند؟ گویند به زنبور بی عسل... و دیگر هیچ

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان