دانلود و خرید کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱ اثر مجید متولی باشی

کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱

معرفی کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱

کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱ به کوشش مجید متولی باشی و زهره حجتی و احسان حبیبی در انتشارات دانشگاه اصفهان چاپ شده است. با توجه به اینكه منابع فارسی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست و از طرفی به‌دلیل پیشرفت سریع و تصاعدی یافته‌های ژنتیك به‌ویژه در سطح ملكولی و از آنجایی كه بیشترین نیاز دانشجویان عزیز در اولویت نخست همانندسازی و ساختار ملكول DNA است، در نوشتار حاضر با تكیه بر آخرین یافته‌های علمی سعی شده است كه این مباحث با زبانی ساده و براساس اصول طبقه‌بندی منطقی مطالب به‌نحوی مطلوب، قابل درك و روان بیان شود.

درباره کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱ 

کتاب حاضر اطلاعات مفیدی در رابطه با ساختار مولکول DNA و استقرار آن در سلول‌های های پروکاریوتی و یوکاریوتی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. علاوه بر آن یکی از عملکردهای حیاتی مولکول DNA در ارتباط با همانندسازی مادۀ وراثتی را در سلول‌های پروکاریوتی به صورت مبسوط و کامل و همچنین در همانندسازی سلول‌های یوکاریوتی به صورت مروری به علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشتهٔ ژنتیک پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ژنتیک ملکولی پیشرفته ۱

آمین با هیبرید sp2 ، حفظ می‌گردد. گروه‌های هیدروكسیل پنتوز، بازهای كاملاً ضعیفی هستند و تنها در pH‏های بسیار بالا ‏(12 > ) به میزان قابل ملاحظه‌ای پروتون خود را از دست می‌دهند. در صورت فسفریل‌دار شدن نوكلئوزیدها، انحلال پذیری آبی آن‌ها افزایش پیدا می‌كند. pKa فسفات منواستر و فسفات دی استر حدوداً برابر یك (1 ~) است، بنابراین فسفات‌ها در pH‏های فیزیولوژیك حامل یك بار منفی هستند. pKa ثانویه فسفات مونواستر حدوداً برابر 5/6 (5/6 ~) است بنابراین تعادلی میان مونوآنیون و دی آنیون در مقادیر pH خنثی وجود دارد. از این رو، نوكلئوتیدهای دی- و تری- فسفاته حامل چندین بار منفی هستند. قابل ذكر است كه وجود گروه‌های فسفات باردار در نوكلئوتیدها، موقعیت‌هایی به منظور برهم كنش‌های الكتروستاتیك با جایگاه‌های دارای بار مثبت بر روی پروتئین‌ها و یون‌های فلزی فراهم می‌كند.

نوكلئوتیدها و نوكلئوزیدها در دامنه وسیعی از مقادیر pH پایدار هستند. تحت شرایط شدیداً بازی، فسفات استر هیدرولیز می‌گردد. با این‌وجود، هیدرولیز به دلیل دافعه الكتروستاتیك بین فسفات‌‌ها و یون‌های هیدروكسیل دارای بار منفی با سرعت كمتری انجام می‌گیرد. در این شرایط، پیوندهای -Nگلیكوزیدی نوكلئوزیدها و نوكلئوتیدها پایدارند ولی تحت شرایط اسیدی این پیوندها به‌میزان قابل ملاحظه‌ای ناپایدار می‌گردند.

‌به علاوه، پروتون‌دار شدن بازهای پورینی (A و G ) در شرایط اسیدی، كمك می‌كند تا در دما‌های بالا پیوند میان قند و باز سریعاً شكسته ‌شود. نوكلئوتیدها و نوكلئوزیدهای پیریمیدینی (C، T و U) نسبت به محیط اسیدی بسیار مقاوم‌تر از نوع پورینی هستند. همان شرایطی كه منجر به شكستن پیوند گلیكوزیدی می‌گردد (برای مثال اسید پركلریك 60% در دمای C°100)، ساختار قند را نیز تخریب می‌كند. 

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۹۳۸۴۳
۱۴۰۱/۰۷/۲۴

چرا گزینه دانلود نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان