دانلود و خرید کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه هادی خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه اثر هادی خانی

کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه

کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمؤمنین امام علی (ع) و نهج‌البلاغه نوشتۀ هادی خانی و عباسعلی فراهتی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه

در روزگار کهن، ارتباط فرهنگی و اقتصادی با مردمان مشرق‌زمین، غربیان را واداشت تا برای درک صحیح پندار و کردار آنان، به هرآنچه از اندیشه‌های شرقی می‌توانند و یارای درک آن را دارند، دست یازند و بر دانش خود بیفزایند. اما رفته‌رفته در این مسیر، منهج ویژه‌ای پیدا کردند و همراه با پیدایی و رشد جامعۀ اسلامی و ارتقای فکری مردمان شرق، تفکر حاکم بر این شیوة مطالعاتی، از مرزهای یونان و روم گذر نمود و به دروازه‌های یهود و مسیحیت در اقصی‌نقاط دنیا رسید تا آن که در تحولات زمان، این منهج مطالعاتی به یک راه برای تخاصم فکری مبدل گردید.

با آغاز هجوم مسیحیان و یهودیان بر اسلام، اهداف و رویکردهای شرق‌شناسی تغییر نمود و فصل تازه‌ای رقم خورد؛ لذا عرصة مناسبی برای خدشه وارد نمودن به اصول و مقدسات دین اسلام فراهم گردید و در این فضا، برخی افراد نیز با شعار کشف حقیقت اما در عمل به دنبال نشان‌دادن عناد طینت، سر بر آوردند و ذهنیت مردمان غرب را که تا چندی پیش از اسلام تنها نامی شنیده بودند، آلوده به انواع اکاذیب نمودند که کتاب آیات شیطانی، کاریکاتورهای دانمارکی و اقدامات موهن، از مشهورترین جلوه‌های این خط سیاه فکری در عصر ما هستند.

خواندن کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

افراد علاقه‌مند به کلام و عقاید می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب نقد و بررسی آراء مستشرقان پیرامون امیرالمومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه

تعاریف اصطلاحی

شناخت شرق، امری جدید یا ساخته‌وپرداخته غیر شرقیان نیست. بزرگانی در تاریخ صدر اسلام و حتی پیش از آن با نگارش در زمینه‌های گوناگون سعی در شناخت و شناساندن شرق داشته‌اند و آثاری نیز به نگارش در آوردند که تاریخ یعقوبی، تاریخ طبری، الکامل ابن اثیر، مقدمه ابن خلدون، شاهنامه فردوسی و... از این جمله می مشهورترین آنان‌اند. اما وجود جلوه‌های گوناگون شرق‌شناسی در دوره‌های مختلف تاریخی، مناطق متعدد و در شاخه‌های فراوانی از دانش، موجب شده که برای استشراق تعاریف متنوعی ارائه گردد.

برخی معتقدند که تبیین و تعریف جامعی از اصطلاح شرق‌شناسی که در همۀ علوم به کار آید، بسیار دشوار است. زیرا این واژه، چندین وضع، شأن و وصف دارد و نمی‌توان توضیحی ارائه داد که متضمن همة مراحل و شئون آن باشد. به همین دلیل است که محققان در مورد شرق‌شناسی تعریفاتی گوناگون مطرح کرده‌اند و برای آن نظرگاه‌ها و تلقی‌های مختلفی قائل شده‌اند. تا آن جا که برخی کارشناسان استشراق، تدوین یک تعریف جامع‌ومانع را برای استشراق محال دانسته‌اند.

اما از آن جا که نوشتار حاضر، مجال محدودی را موردنظر دارد شایسته است متذکر این نکته شویم که در مباحث اسلام‌شناسی، استشراق یا همان شرق‌شناسی و خاورشناسی، مفهوم ویژه‌ای دارد که در این مجال به بررسی و تحلیل مشهورترین تعاریف آن می‌پردازیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان