دانلود و خرید کتاب اسلامو فوبیای ۳ اکبر شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسلامو فوبیای ۳ اثر اکبر شریفی

کتاب اسلامو فوبیای ۳

معرفی کتاب اسلامو فوبیای ۳

کتاب اسلامو فوبیای ۳ با عنوان فرعی بررسی و تحلیل موج سوم اسلام هراسی نوشتۀ اکبر شریفی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب اسلامو فوبیای ۳

یکی از مهم‌ترین موضوعات دوران معاصر توطئه اسلام هراسی یا اسلاموفوبیا است که استکبار جهانی جهت رویارویی با اسلام عزیز آن را تدارک دید. حربه یاد شده از آنجا نشئت‌گرفته که مبانی غرب توسط اسلام ناب محمدی به چالش کشیده شده است. این در حالی بوده که آنها مدعی شدند هیچ چیزی توانایی رویارویی‌شان را نخواهد داشت و حتی به این خاطر، باید آنها را در سراسر این کره خاکی گسترش داد.

البته مدعای یاد شده در حد نظری و اظهارنظر باقی نماند بلکه برای اثبات آن از هیچ جنایتی فروگذاری نکردند. این مسئله مهم موجب شد دست به قلم برده و مطلب یادشده را تا آنجا که بتوانیم روشن کنیم به همین دلیل مباحث این نوشتار را در پنج بخش زیر دسته‌بندی کردیم:

بخش اول، شامل تعریف اسلاموفوبیا و تاریخچه آن است. بخش دوم، علت این نقشه خطرناک توضیح داده می‌شود. بخش سوم، اهداف دشمنان اسلام از طرح‌ریزی این توطئه مورد اشاره قرار می‌گیرد. بخش چهارم، ابزارهای اصلی اسلاموفوبیا معرفی می‌گردند. بخش پنجم، پایان مطالب نیز به راهکارهای مقابله اختصاص‌یافته است.

خواندن کتاب اسلامو فوبیای ۳ را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به موضوعاتی مانند جامع شناسی و روابط بین‌الملل و سیاسی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخش‌هایی از کتاب اسلامو فوبیای ۳

معنای اسلاموفوبیا

اسلاموفوبیا یا همان اسلام هراسی، برگردان انگلیسی لغت islamophobia است. جزء دوم اصطلاح انگلیسی این واژه یعنی کلمه phobia اگرچه در فارسی به «ترس» و «هراس» ترجمه می‌شود اما در علم روان‌شناسی بار معنایی خاص دارد و آن نوعی ترس خاص است که منشأ واقعی و عینی نداشته و صرفاً بر پایه توهمات و مبنایی غیرمنطقی استوار شده است و براین‌اساس واژة «islamophobia» که حرف «۵» میانه آن از ادات وصل است، دلالت بر ایجاد و پدیدآوردن نوعی ترس ساختگی و توهمی از اسلام دارد.

اسلاموفوبیا ترسی واهی در میان سیاستمداران و افراد عادی است، مبنی بر این که دنیای اسلام به طور اعم و مسلمانان ساکن کشورهای غربی به طور اخص منشأ تهدید و خطر برای مردم، فرهنگ و تمدن غربی تلقی می‌شود. این ترس نامعقول و واهی از اسلام و مسلمانان به ناشکیبایی ضد مسلمانان کشورهای غربی دامن زده است.

البته باید توجه داشت که هرچند کاربرد این واژه به چند دهه اخیر بازمی‌گردد، اما اسلام هراسی پیشینه‌ای تاریخی دارد به‌طوری‌که با یقین می‌توان گفت از زمان پیدایش این دین مبین، هجمه‌ها به سمتش آغاز شده است و در پس‌زمینه آن علل مختلف تاریخی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی و روان‌شناختی موجود است.

به‌طورکلی اسلاموفوبیا بر این مطلب دلالت دارد که اسلام هیچ اشتراکی با دیگر مذاهب و فرهنگ‌ها ندارد؛ یک دین «خشونت‌بار»، «متحجر» و «نابردبار» است و تمدن اسلام نسب به تمدن غربی در درجه پایین‌تری قرار دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان