دانلود و خرید کتاب فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی رضا اسماعیلی زین‌آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی اثر رضا اسماعیلی زین‌آباد

کتاب فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی

کتاب الکترونیکی «فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی» نوشتهٔ رضا اسماعیلی زین‌آباد در انتشارات نگاران سبز چاپ شده است. رضا اسماعیلی زین‌آباد توانسته است سه دوره به‌عنوان نفر نخست، دوم و سوم ایران اسلامی در امر تدریس برتر کشور تجاربی کسب نماید و سال‌ها به‌عنوان سرداور این جشنواره تجارب ارزنده‌ای را به‌دست آورد.

درباره کتاب فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی

کتابی که پیش رو دارید، حاصل تجربه و اندوخته‌هایی از سال‌ها شرکت در جشنواره الگوهای برتر تدریس است که با تلاش و کوشش و راهنمایی از محضر بزرگان عرصه‌ٔ تدریس تربیت‌بدنی گردآوری شده‌است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موجب اصل دوم و سوم، تربیت‌بدنی را از مهم‌ترین امور می‌داند که دولت موظف است با به‌کارگیری همه‌ٔ امکانات موجود، برای آنها در جهت نیل به اهداف نظام و از جمله تربیت انسان با ارزش‌های والای انسانی، آزاد و مسئول در برابر خدا بکوشد.

کتاب فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به معلمین و مربیان تربیت بدنی در مدارس و دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فنون ویژه تدریس درس تربیت بدنی

روش‌های آموزش مهارت‌های ورزشی در مدارس

برای آموزش مهارت‌های ورزشی، روش‌های مختلفی به‌کار می‌رود. این روش‌ها با توجه به تاثیر و شرکت حس‌های مختلف در یادگیری، در گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌گردند. در زیر چند نمونه از این شیوه‌ها برای مطالعه و آشنایی قرار داده شده است:

روش تکلمی: در این شیوه معلم مرحله به مرحله یا به‌طور خلاصه، چگونگی اجزا یک فعالیت و مراحل مختلف را فقط به‌وسیله زبان بازگویی کند. او یادگیرنده را به آن‌چه در قالب عمل باید پیاده کند آگاه می‌کند و در حقیقت یک تصویر کلی از فعالیت مورد نظر در ذهن فرد به‌وجود می‌آورد. در این روش آموزش، دانش‌آموزان مراحل مختلف حرکت‌ها را از طریق شنیدن و گوش دادن یاد می‌گیرند.

روش مشاهده‌ای: یکی از مهم‌ترین و سودمندترین راه‌های آموزش یک حرکت، نشان دادن آن به دانش‌آموزان است. نشان دادن مهارت یا حرکت به‌طور معمول با توضیح دادن همراه است. نشان دادن حرکت به‌وسیله‌ی معلم به دانش‌آموزان با وسایل کمک آموزشی مانند فیلم، پوستر و عکس می‌تواند انجام پذیرد.

روش احساس حرکت: این روش عبارت است از به‌وجود آوردن احساس حرکتی صحیح با هدایت کردن یک قسمت یا قسمت‌های مختلف بدن که در حرکت به‌کار گرفته می‌شود. این عمل به‌وسیله‌ی معلم و یا فرد ماهری انجام می‌گیرد. در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از افراد تا زمانی‌که این حس را پیدا نکرده‌اند، مهارت مربوطه را به خوبی انجام نمی‌دهند. به‌عنوان مثال این عمل برای کسی که پرتاب وزنه انجام می‌دهد و حرکت دست را در موقع پرتاب به خوبی نمی‌داند بسیار قابل استفاده است. مورد استفاده‌ی دیگر این روش زمانی است که شخصی دچار نقص عضو مثل ناشنوایی یا نابینایی است. معلم با هدایت کردن اجراکنندگان حرکت، چگونگی انجام دادن آن را به‌وسیله‌ی به‌وجود آوردن احساس حرکت بدنی به فرد می‌آموزد.

روش تدریس: تدریس عبارت از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد بر اساس طراحی منظم و هدف‌دار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد است. تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرش‌ها، گرایش‌ها، باورها، عادت‌ها و شیوه رفتار و به‌طور کلی انواع تغییراتی را که می‌خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم در بر می‌گیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان