دانلود و خرید کتاب و چنین گفت یسوعا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب و چنین گفت یسوعا اثر ناصر حافظی مطلق

کتاب و چنین گفت یسوعا

گردآورنده:ناصر حافظی مطلق
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب و چنین گفت یسوعا

کتاب  و چنین گفت یسوعا را ناصر حافظی مطلق گردآوری و ترجمه کرده است. این کتاب را انتشارات نگاران سبز منتشر کرده است. این کتاب انجیل توماس، ساختار انجیل توماس، انجیل کودکی به روایت توماس و رساله توماس مباحثه‌گر است.

درباره کتاب و چنین گفت یسوعا

حضرت عیسی بن مریم (ع) پیامبر برگزیده خدا بود که در خاک فلسطین به پیامبری بنی‌اسرائیل برگزیده شد. زندگی او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در قرآن کریم و روایات اسلامی صحبت از کتابی به نام انجیل به معنی «مژده» هست که وحی خدا بر عیسی (ع) است. اما انجیل‌هایی که امروزه در دست می‌باشد چه چهار انجیل رسمی و چه انجیل‌های غیررسمی، بی‌شک آن‌گونه که محققان و پژوهشگران گفته‌اند، چیزی جز دست‌نوشته‌های بشری که بسیاری‌شان چند ده سال و یا بیشتر پس از عروج مسیح (ع) نوشته شده، نیستند. در بعضی از روایات اسلامی هم صحبت از ناپدید شدن انجیل وحیانی و اصلی، درست یک شبانه‌روز پس از عروج مسیح (ع) است. به‌صورت تخمینی چیزی بیش از صد عنوان انجیل توسط حواریون یا شاگردان آن‌ها نوشته شد. چهار عدد از این انجیل‌ها، از دیدگاه کلیسای مسیحی رسمی و معتبر و بقیه نامعتبر اعلام شده‌اند. آن چهار انجیل عبارت‌اند از: انجیل متی، انجیل مرقس، انجیل لوقا و انجیل یوحنا.

نویسنده در این کتاب به سراغ یکی از انجیل‌های کمتر شناخته شده اما مهم مسیحیان رفته است. انجیل توماس مباحثه‌گر با ترجمه‌ای روان و زیبا در اختیار تمام علاقه‌مندان قرار گرفته است. این رساله حاوی آموزه‌هایی از حضرت عیسی (ع) به توماس حواری است که آن‌گونه که از متن برمی‌آید توسط شخص سومی به نام ‌«ماتیاس» که به مکالمه آن دو گوش می‌دهد، نگاشته شده است.

خواندن کتاب و چنین گفت یسوعا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت مسیحیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب و چنین گفت یسوعا

۲) یسوعا گفت: ‌«نگذار آن‌که جستجو می‌کند از جستن باز ایستد، تا زمانی‌که بیابد. زمانی‌که یافت، پریشان خواهد شد. زمانی که پریشان شد، سرگردان خواهد شد و آنگاه بر همه‌چیز چیره و پادشاه».

۳) یسوعا گفت: ‌«اگر رهبرانتان به شما بگویند: ‌«نگاه کنید، ملکوت خدا در آسمان است»، پس پرندگان آسمان از شما پیش‌تر و برترند. و اگر بگویند ‌«ملکوت خدا در دریا است»، پس ماهیان از شما پیش‌تر و برترند. حقیقت این است که ملکوت خدا در درون و هم بیرون شما وجود دارد. وقتی خود را بشناسید، دیگران شما را می‌شناسند و میفهمید که شمایید فرزندان پدر (خدا) که زنده است. اما اگر خود را نشناسید، آنگاه در بینوایی و فقر به سر خواهید برد و خودِ آن فقر و بینوایی، شمایید». چنین گفت یسوعا.

۴) یسوعا گفت: ‌«مردی که پیر است بی‌درنگ از کودک هفت‌روزه جای زندگی را می‌پرسد، درحالی‌که خود زندگی می‌کند و این‌گونه است که بسیاری از نخستینان، آخرینان می‌شوند و یکی می‌گردند و همسان خواهند بود».

۵) یسوعا گفت: ‌«آنچه در دید شماست ببینید که آنچه پنهان از شما باشد آشکار خواهد شد. برای این‌که هیچ پنهانی نیست که آشکار نشود و هیچ مدفونی نیست که سر از خاک در نیاورد».

۶) حواریونش پرسیدند: ‌«آیا می‌خواهی که ما روزه بگیریم؟ چگونه عبادت کنیم؟ آیا باید صدقه بدهیم؟ احکام غذا خوردن ما چیست؟ یسوعا گفت: ‌«دروغ نگویید و آنچه را که از آن متنفرید، انجام ندهید که آشکار است همه چیز در محضر ملکوت. زیرا که هیچ پنهانی نخواهد بود که آشکار نشود و هیچ مستوری نخواهد بود که پوشیده باقی بماند».

۷) ‌«چه خوشبخت است شیری که انسان بخوردش و شیر شود آن انسان و چه بدبخت انسانی که شیری بخوردش و انسان شود آن شیر». چنین گفت یسوعا.

۸) و گفت: ‌«بگذارید هرکسی که گوش شنوا دارد بشنود: انسان، ماهیگیر دانایی را ماننده است که تورش را به دریا انداخت و آن را بازکشید از آب، پر از ماهیان کوچک. ولی آنگاه‌که یک ماهی بزرگ آن میان یافت، فقط آن را برگزید و بی‌هیچ مشکلی همه ماهیان ریز را دوباره به دریا برگرداند».

نظرات کاربران

کاربر ۹۱۰۸۰۹
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم . علاوه بر جذابیت متن و روان بودن ترجمه از سلیقه مترجم در انتخاب واژگان متناسب با متن لذت بردم.

Sajjad Nikmoradi
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

ترجمه ضعیف

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
‌«کسی که همه‌چیز را می‌داند اما در شناخت خویش نقص دارد، خود به‌طور کامل معیوب است». چنین گفت یسوعا.
محمد
‌«آنگاه‌که دو را یک کنید و آنگاه‌که درون را چون بیرون و بیرون را چون درون سازید و بالا را چون پایین و هنگامی‌که مردانگی را با زنانگی همسان‌سازید به‌گونه‌ای که نه نرینه، نرینه باشد و نه مادینه، مادینه؛ و هرگاه چشمان را در جایگاه یک‌چشم، و یک دست را در جایگاه یک دست، و یک پا را در جایگاه یک پا و یک همسان را در جایگاه یک همسان قرار دهید، آنگاه وارد ملکوت می‌شوید». چنین گفت یسوعا.
محمد

حجم

۲۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۲۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان