دانلود و خرید کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی شادی سپهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی اثر شادی سپهی

کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی

نویسنده:شادی سپهی
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی

کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی نوشته شادی سپهی است. این کتاب را انتشارات نمای علم منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی

هدف‌گذاری در این کتاب، مانند سفری‌ست که از همین لحظه شروع می‌شود و پس از آن نیز تا پایان عمر، اثراتش تداوم می‌یابد. در این سفر از یکپارچگی میان برنامه‌ریزی و عمل‌گرایی خود لذت می‌برید، از اینکه خود حقیقی‌تان را زندگی می‌کنید و توازن را در تمامی جنبه‌های زیستن جاری می‌کنید، احساس لطیف و مخملی کرامت نفس همراه با شادمانی را تجربه خواهید کرد و با آگاهی قدم برمی‌دارید و آینده را می‌سازید.

شادی و شادزیستن از نیازهای ذاتی و بنیادی ما انسانها است و شاید سایر جانداران نیز از این نعمت بی بهره نباشند. ظهور و بروز این شور وحال حاصل در -هم تنیدگی ویژه گیهای ذهنی درونی ما در رویارویی با مؤلفه های شادی بخش بیرونی است.

در این کتاب نویسنده با بهره گیری از تجربیات کاربردی و میدانی خود و هچنین استفاده از مراجع علمی معتبر در ابتدا به دسته بندی بردارهای موثر در شناخت این پدیده و ساماندهی ذهن خواننده پرداخته و سپس گام‌های مفیدی را برای تدوین یک نقشه راه در مقابل او می‌گذارد. خواننده می‌تواند از درون رویاهای خود چشم انداز مناسبی را خلق کند. این انتخاب شروع خوبی برای فراهم کردن بستری مناسب برای بروز شادی‌های پایدار او خواهد بود. کتاب حاضر مرجع مناسبی برای تعیین هدف‌های هوشمندانه خاص هر فرد و دستیابی به آنها با لحاظ نمودن عدم قطعیت ها و تغییرات محسوب می‌شود.

چهار بخش اصلی برای کتاب در نظر گرفته شده است: در بخش اول، با کیفیت و قدرت بی‌نظیر هدف‌های شادی‌آفرین آشنا می‌شوید، توانایی تعیین ارزش‌های بنیادین و ترسیم چرخ زندگی خود را به دست می‌آورید، از اهمیّت پربودن همیشگی مخزن انرژی هدف‌های خود آگاه می‌شوید و در می‌یابید هدف‌ها با چه مکانیسمی در زندگی‌تان پرتوافشانی می‌کنند. در بخش دوم با علوم مرتبط در حوزهٔ هدف، نظیر آینده‌پژوهی، مدیریت راهبردی و تفاوت‌های آن با یکدیگر آشنا می‌شوید، هرم هدف‌ها و ویژگی‌های سلامت هدف‌ها را مطالعه کرده و به تدوین رسالت و چشم‌انداز زندگی خود مسلّط می‌شوید. در بخش سوم با عنوان نقشهٔ راه هدف‌گذاری و خلق هدف‌ها، گام‌به‌گام برای تدوین و جاری‌سازی هدف‌هایتان راهنمایی می‌شوید. می‌آموزید چطور استراتژی‌ها را که به‌مفهوم راه‌های رسیدن به هدف‌هاست با ویژگی‌های چابکی، تاب‌آوری و کاوشگری در هم آمیزید و از رقص میان وضع فعلی و آینده لذت ببرید. چگونه برنامه‌های اقدام و عادت‌های سازنده بسازید و با وجود دغدغه‌های ناگریز، به اجرای آن‌ها متعهد شوید. در حین پایش هدف‌هایتان، توانایی بیش از پیش برای تنظیم آن‌ها پیدا می‌کنید و با هر بار تمرین و تکرار قدم های مناسب، در تداوم هدف گذاری هوشیارانه و زیستن آگاهانه با آنها استاد می شوید؛ استاد زندگی هدفمند خودتان در حالی که از درون نیز شادمان هستید و به عبارتی حال دلتان خوب است. در پایان این بخش با طرح پدیدهٔ جذابی به‌نام شکست پرتو هدف‌ها در منشور زندگی، به نگرشی متفاوت از هدف‌های خود می‌رسید. در بخش آخر این کتاب، به تله‌های متداول هدف‌گذاری شامل باورها و عادت‌های سمی، خطاهای تکنیکی، نگرش ایستا و مرز باریک میان پُردستاوردی و درک حضور پرداخته شده است.

خواندن کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به‌دنبال شادی در زندگی‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای کاربردی فرآیند هدف گذاری به سبک هوشیارانه در مسیر شادی آفرینی

هدف‌هایی هستند که به شخص شما منحصر می‌شوند، تمامی حوزه‌های زندگی‌تان را به‌نحوی متعادل و متوازن پوشش می‌دهند و شما آن‌ها را دوست دارید.

۴ سؤال کلیدی:

- آیا تاکنون برای شما پیش آمده که به هدفی دست یافته اما با وجود آن به احساس شادی عمیق نرسیده باشید؟

- آیا در مراحل رسیدن به آن هدف، به‌طور غالب رنج برده‌اید و طعم شادکامی را از خود دریغ کرده‌اید؟

- آیا در نیمه‌های راه آن‌چنان دل‌سرد شده‌اید که آن هدف، نیمه‌کاره یا دست‌نخورده باقی مانده و هر از گاه یادآوری نصفه‌ماندن آن، احساس ناتوانی و سرزنش را برای شما به‌همراه داشته است؟

- آیا از فکرکردن و نوشتن آن هدف ترسیده‌اید و با حس ناباوری و نالایقی از آن فاصله گرفته و برای همیشه با آن خداحافظی کرده‌اید؟

اگر پاسخ صادقانهٔ شما حتی به یکی از سؤال‌ها، مثبت است؛ یعنی هدف‌های خود را هوشمندانه انتخاب نکرده‌اید. در این قسمت علّت آن را درک می‌کنید و با نگرشی تازه به‌سوی خلق هدف‌های خود حرکت خواهید کرد.

اگر پاسخ شما به همهٔ این سؤال‌ها منفی است؛ یعنی تاکنون هدف‌های هوشمندانه‌ای را انتخاب کرده‌اید. به عبارتی ندای قلب خود را دنبال کرده و زندگی متعادلی دارید. در این صورت می‌توانید از قسمت بعدی، یعنی آگاهی مداوم، مطالعهٔ خود را ادامه دهید.

ویژگی‌های هدف‌های هوشمندانه

۱-۱-۱-۱ منحصربه‌فردبودن و مبتنی بر ارزش‌ها

فرض کنید شما می‌خواهید وزن خود را کم کنید یا در رشته‌ای خاص تحصیل کنید یا به چند کشور خارجی برای تفریح سفر کنید. در نگاه اول همهٔ این‌ها خوب هستند، اما آیا برگرفته از الگوهای جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید یا از عمق قلب شما برمی‌خیزند؟ خیلی از وقت‌ها ناآگاهانه از آنچه بیشتر افراد دوست دارند، تقلید می‌کنیم و این‌طور می‌پنداریم که چه خوب اگر من نیز به چیزی دست بیابم که عموم مردم آن را می‌پسندند. غافل از اینکه من موجودی منحصربه‌فرد هستم، اثرانگشت من با اثرانگشت تمام مردم روی زمین فرق دارد.

شاید آنچه مردم در طلب آن هستند، در ظاهر نیاز من است ولی عمق وجود من، چیز دیگری را فریاد می‌زند در حالی که من صدای آن را نمی‌شنوم؛ چون آن‌قدر صداهای دیگر بلند هستند و واقعی شمرده می‌شوند که من تاکنون به ندای قلب خود گوش نداده‌ام.

آری! قرار نیست پیروی از آنچه خوب شمرده می‌شود، به‌طور صددرصد برای من کارساز باشد. دربارهٔ همان مثال کاهش وزن، اگر تاریخ را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم در یک بازه زمانی، اندامی خاص و در دوره‌ای دیگر، اندامی حتی متضاد نوع قبل را مردم می‌پسندند. بنابراین خودم باشم، با خودم خلوت کنم و صادقانه بیاندیشم. سپس لحظاتی به تفکرم توقف بدهم و در سکوت به سر ببرم تا به خود واقعیی‌ام نزدیک شوم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
«ایجاد عادت‌های خوب، سخت است؛ اما زندگی با آن‌ها آسان است و برعکس، ایجاد عادت‌های نامناسب آسان؛ اما زندگی با آن‌ها اذیت‌کننده است».
کاربر ۲۸۶۸۱۲۷
بنا به گفتهٔ استاد قمشه‌ای بزرگوار: «اگر آرزویی به دلت افتاد، به‌طور قطع توانایی آن را خواهی داشت».
کاربر ۲۸۶۸۱۲۷
اکثر افراد فکر می‌کنند برنامه‌ریزی، یعنی برنامه‌ای که عین آن عمل کنند. لطف کنید نگاه‌تان را بشویید. پایداری شما در رسیدن به هدف، برنامه‌ریزی داینامیک یا پویاست نه برنامهٔ استاتیک.
کاربر ۲۸۶۸۱۲۷
اینکه با همین شرایطی که داری بتوانی به خواسته‌هایت برسی، یعنی هنرمند عرصهٔ زندگی هستی.
کاربر ۲۸۶۸۱۲۷
اینکه با همین شرایطی که داری بتوانی به خواسته‌هایت برسی، یعنی هنرمند عرصهٔ زندگی هستی.
کاربر ۲۸۶۸۱۲۷
«جهنم آن جایی است که به تو نشان دهند می‌توانستی چه چیزی بشوی و نشدی!»
کاربر ۲۸۶۸۱۲۷

حجم

۳۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان