دانلود و خرید کتاب آدم های سمی لیلیان گلاس ترجمه مرجان شمیل شوشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدم های سمی اثر لیلیان گلاس

کتاب آدم های سمی

معرفی کتاب آدم های سمی

کتاب آدم های سمی با عنوان فرعی چطور نقش آدم‌های سمی زندگی‌تان را شناسایی، کنترل و خنثی کنید نوشتۀ لیلیان گلاس و ترجمۀ مرجان شمیل شوشتری است. این کتاب را انتشارات یوشیتا منتشر کرده است.

درباره کتاب آدم های سمی

بیشتر ما در طول عمرمان با افرادی روبه‌رو می‌شویم که نظم زندگی‌مان را به هم می‌ریزند و ما را از رسیدن به اهدافمان دور می‌کنند. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند راحت‌تر فرد سمی زندگی‌تان را شناسایی کنید و رفتارتان با آن فرد را مدیریت کنید.

داشتن رابطۀ سالم میان دو فرد، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. اگر رابطه‌ای سمی باشد، باعث ایجاد آسیب به هر دو طرف می‌شود. سمی خواندن یک رابطه آسان نیست و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. همچنین انسان موجودی اجتماعی و رابطه‌گراست و همیشه به دنبال برقراری ارتباط و دوستی با دیگران است. در این میان، داشتن یک رابطۀ خوب و سالم باعث ایجاد حس خوب در ما می‌شود و شور و اشتیاق زندگی به ما می‌بخشد، ولی برعکس، داشتن یک رابطۀ سمی و ناسالم انرژی و انگیزه‌مان را برای داشتن یک زندگی خوب از ما می‌گیرد.

کتاب آدم‌های سمی از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول کتاب، مربوط به بررسی و تشخیص آدم‌های سمی زندگی‌تان و دسته‌بندی افراد سمی به سی نوع متفاوت است. بخش دوم کتاب، به شما ده روش برای مقابله با افراد سمی زندگی‌تان آموزش خواهد داد. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که وجود چه کسانی اطراف شما، برای خودتان و زندگی‌تان سمی است. در واقع شما بعد از خواندن این کتاب متوجه می‌شوید چطور روابط سمی خود را کنترل و مدیریت کنید و اگر لازم است افراد سمی را از زندگی‌تان حذف و بیرون کنید.

یادتان باشد ما مسئول درمان افراد سمی نیستیم، این وظیفۀ درمانگران و مشاوران است؛ اما وظیفۀ ما در ابتدا شناسایی فرد سمی و سپس محافظت از خودمان در برابر آنهاست تا اجازه ندهیم زندگی‌مان را مسموم کنند.

خواندن کتاب آدم های سمی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

با خواندن این کتاب، گاهی خنده بر روی لبتان می‌آید و گاهی اشک روی گونه‌تان جاری می‌شود. مطالب این کتاب برایتان شیرینی و تلخی با خود به همراه دارد، چون در آن نمونه‌هایی از افراد سمی آورده شده است که ممکن است در زندگی‌تان ازاین‌دست افراد، زیاد دیده باشید. در فصل آخر کتاب هم نکاتی آورده شده است که با استفاده از آنها می‌توانید از خودتان فرد بهتری بسازید و دیگر خودتان برای اطرافیانتان فردی سمی نباشید.

پس از خواندن این کتاب، یاد خواهید گرفت روابط عاطفی، کاری و خانوادگی موفق‌تری ایجاد کنید و با دورکردن انرژی‌های منفی افراد سمی، اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید و در نهایت احساس خوشحالی و خوشبختی بیشتری داشته باشید.

درباره لیلیان گلاس

لیلیان گلاس، متخصص زبان بدن، مفسر رسانه، مشاور حقوقی و نویسنده‌ای آمریکایی است. گلس مدرک کارشناسی خود را در رشتۀ علوم گفتاری و شنوایی از دانشگاه بردلی دریافت کرد و سپس به دانشگاه میشیگان رفت. او در دانشگاه میشیگان به پژوهش در مورد تفاوت‌های جنسیتی در نوع برقراری ارتباط علاقه‌مند شد. گلس در ۲۴ سالگی، مدرک دکتری خود را از دانشگاه مینسوتا دریافت کرد.

بخش‌هایی از کتاب آدم های سمی

معمولاً مراجعینم سعی می‌کنند رفتار آنها را برای خودشان به لحاظ عقلی توجیه کنند و می‌گویند: «خب، معلومه که این آدم مشکل داره.» یا «اون خیلی پسر احمقیه.» یا «اون دختر بدبختیه.» یا «اون حتماً دختر حسودیه». اینکه مراجعینم چقدر سخت تلاش می‌کنند تا حرف‌های منفی آدم‌های سمی را برای خودشان منطقی توجیه کنند، مهم نیست، این مهم است که این حرف‌ها همچنان باعث آزردگی خاطر آنها می‌شوند و این آزردگی خاطر حتی بعد از مدت‌ها هنوز بر دل آنها سنگینی می‌کند. پژواک این حرف‌های سمی و نیش‌دار دائم در ذهن فرد آسیب‌دیده تکرار می‌شود.

باید بگوییم کسی که گفت: «چوب و سنگ می‌تواند استخوان‌هایم را بشکند، اما کلمات هرگز نمی‌تواند به من آسیبی بزند.» بسیار اشتباه گفته است. کلمات و حرف‌های منفی، روح و روان انسان را به هم می‌ریزد،‌نابود می‌کند و او را از پا می‌اندازد.

دختر هفت‌ساله‌ای به نام امی هاگادورن اهل ایندیانا، نامه‌ای برای بابانوئل نوشت. این دختر به طور مادرزادی با فلج جسمی حرکتی به دنیا آمد و آرزویش این بود که بچه‌های دیگر به‌خاطر طرز راه‌رفتن و حرف‌زدنش او را مسخره نکنند. این دختربچۀ کوچک نه‌تنها از شرایط جسمی‌اش رنج می‌برد، بلکه هر روز به‌خاطر شنیدن حرف‌های بی‌رحمانه و زنندۀ هم‌کلاسی‌هایش قلبش می‌شکست. تمام چیزی که او از دیگران می‌خواست، همان چیزی بود که همه می‌خواهند و لیاقتش را دارند؛‌یعنی پذیرفته شدن و محبت دیدن.

کلمات خصومت‌آمیز، سریع‌تر و عمیق‌تر از هر نوع شمشیری می‌برد. در‌حالی‌که زخم شمشیر پس از چند هفته التیام پیدا می‌کند و فقط اثری از زخم بر جای می‌گذارد، اما زخم‌زبان عمیق‌تر است و جای زخم عمیق آن می‌تواند تا ابد باقی بماند.

معرفی نویسنده
لیلیان گلاس

لیلیان گلاس (متولد ۲۱ جولای ۱۹۵۲) که اغلب ملکه‌ی ارتباطات خوانده می‌شود، یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین افراد جهان در زمینه‌ی ارتباطات و روانشناسی رفتار انسانی محسوب می‌شود. این متخصص آمریکایی که در میامی، در فلوریدای ایالات متحده متولد شده، به ‌عنوان یک متخصص مشهور زبان بدن، مهارت‌های خود را با ترکیب پیشینه‌ی منحصربه‌فرد خود برای آموزش عموم به شیوه‌ای سرگرم‌‌کننده و قانع‌کننده به نمایش گذاشته است. او همچنین نویسنده‌ی ۱۶ کتاب پرفروش است و مهارت‌های خود را در زمینه‌های حقوقی نیز به کار برده است. سخنان و نظرات گلاس به عنوان یک شخصیت معتبر و سرشناس، تاکنون در بسیاری از مجلات از جمله وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و نیویورک تایمز نقل قول شده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه