دانلود و خرید کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی

کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی نوشته سیدمهدی شجاعی است. این کتاب را انتشارات میراث ماندگار منتشر کرده است. این کتاب گامی نوین جهت اشتغال علاقمندان به سیم‌کشی ساختمان است. 

درباره کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی

ایمنی باید اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف در سیم‌کشی ساختمان باشد و تمام قوانین و قواعد استاندارد جهانی به منظور تأمین ایمنی رعایت گردد. این کتاب سعی دارد اطلاعات کاملی از جدیدترین روش‌های اصولی سیم‌کشی برق در اختیار فعالان حوزه ساخت و ساز قرار دهد. 

کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی با جدیدترین رویکردها برای فعالان این حوزه نوشته شده است. این کتاب اطلاعات کاملی از سیم‌کشی بخش‌های مختلف خانه در اختیار مهندسان قرار می‌دهد. این کتاب ابتدا توضیح می‌دهد طرح نقشه، اولین و اساسی‌ترین مرحله از سیم‌کشی برق ساختمان است که توسط مهندس برق ارائه می‌شود و محل قرار گیری لامپ‌ها، کلیدها، پریزها و دیگر وسایل را مشخص می‌‌کند. در نقشه سیم‌کشی ساختمان باید محل قرارگیری لوازم برقی مشخص و واضح باشد و بر اساس آن برق‌کشی انجام شود و در ادامه به جزئیات کاملی از برق‌کشی می‌پردازد.

خواندن کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مهندسان برق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب برق کشی تجربی با ملاحظات مهندسی

یکی از اشتباهاتی که متاسفانه بعضا شاهد آن هستیم، تعبیه پریز برق در کنار ظرفشویی است. بعضا برخی در سیم کشی ساختمان، پریز برق را در کنار ظرفشویی تعبیه می‌کنند که این سبب ایجاد اتصال کوتاه به دلیل رطوبت شده و ممکن است حتی آتش سوزی را به بار آورد. به همین دلیل همواره تاکید داریم که سیم کشی ساختمان را به شکلی حرفه ای انجام داده و حتما آن را به افراد متخصص بسپارید.

۶- با توجه به این که پوشش آشپزخانه معمولا از جنس سرامیک است، جایگذاری پریز‌ها به سهولت انجام شده و نیازی به کنده کاری ندارد.

۷- یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیم کشی در آشپزخانه، هالوژن‌های آشپزخانه هستند. با توجه به این که بسیاری این کلیدها را در حالت عادی خاموش می‌باشند، می‌بایست ترجیحا کلید جداگانه ای برای آن‌ها در نظر گرفته شود و حتما سیم ارت به آن‌ها متصل گردد و برای رعایت مقررات ملی ساختمان در خصوص برق از مبحث۱۳ نظام مهندسی استفاده گردد.

سیم کشی پذیرایی

همانند سیم کشی و برق رسانی آشپزخانه، سیم کشی پذیرایی و سایر مکان‌های دیگر ساختمان، فرمول‌ها و قوانین خاص خود را دارا است. در این زمینه نیز باید دقت شود که حتما این نوع برق رسانی می‌بایست به شکلی حرفه ای صورت گیرد، چرا که پذیرایی خانه، محلی است که بیش تر از سایر فضاها در دید مهمانان قرار داشته و از این جهت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

در سیم کشی پذیرایی می‌بایست دقت شود که کلیدها و پریزها هر کدام می‌بایست به صورت مجزا اجرا شوند. در همین راستا، بر اساس استاندارد سیم کشی ساختمان، از هر پریز به پریز دیگر، می‌بایست از سیم هایی باسایز ۵/۲ میلی متر مربع وسیم‌های روشنایی با سایز ۵/۱ میلی متر مربع استفاده شده و در نهایت به جعبه فیوز منتهی شود.

به صورت کلی می‌توان گفت در سیم کشی ساختمان، دو روش کلی برای ارتباط پریزها وجود دارد:

روش اول: استفاده از ترمینال برای ارتباط با پریز

روش دوم: استفاده از اتصال سیم‌های یک پریز به پریز دیگر

نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد، این است که در واقع سیم فاز، می‌بایست در داخل جعبه فیوز هدایت شده و به یک فیوز اتصال یابد. به علاوه، می‌بایست این سیم، انشعابی از فیوز اصلی دریافت نماید. لازم به ذکر است که در برقکاری ساختمان، قطعه ای مسی به نام شینه نول در جعبه فیوز وجود دارد که محل اتصال سیم نول می‌باشد.

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

tehran kenitex
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

کتاب حالت جزوه وار داره و خلاصه و مفیده خسته نمیکنه از نویسندش ممنونم کلی چیز یاد گرفتم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان