دانلود و خرید کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن سوزان اورسیلو ترجمه مهدی اکبری
کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن اثر سوزان اورسیلو

کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن

معرفی کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن

کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن نوشتهٔ سوزان اورسیلو و لیزابت رومر با ترجمهٔ مهدی اکبری و مهتاب شوشتریان در انتشارات ارجمند چاپ شده است.

«با توجه به رویکرد گام‌به‌گام به کار گرفته‌شده، این کتاب خودیاری به‌خوبی می‌تواند در جهت غلبه بر اضطراب و ترس و همچنین شروع زندگی دوباره کارگشا باشد».

- دکتر استیون هیز، نویسندهٔ کتاب «ذهن خود را رها کنید و به‌سوی زندگی بشتابید»

درباره کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن

اگر نتایج پژوهش‌ها نشان دهد که بیش از ۸۵ درصد نگرانی‌های ما انسان‌ها در واقعیت به وقوع نمی‌پیوندند، اگر نتایج تجارب روزمره خودتان نشان دهد که نگرانی منجر به موفقیت بیشتر در فعالیت‌های روزانه‌تان نمی‌شود، اگر تجربه پزشکان نشان دهد که نگرانی، ما را مستعد برخی بیماری‌های جسمی نظیر مشکلات گوارشی، پوستی و قلبی عروقی می‌کند، اگر توصیه‌های روان‌شناسان بر این باشد که نگرانی یک فعالیت ذهنی تکراری و بی‌ثمر است که هیچ قدرتی در کنترل امور زندگی ندارد، اگر دانشمندان تکاملی نگرانی را یک واکنش صحیح اما در زمان اشتباه قلمداد می‌کنند، اگر در یک مجله علمی بخوانید که پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که افراد نگران سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بیشتر از دیگران به بیماری‌های جسمی مبتلا می‌شوند، اگر نصیحت‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان این باشد که «بی‌خیال غم و غصه باش و زندگی کن»، آیا باز هم در نگران بودن از هم پیشی می‌گیریم؟

 آیا به‌جای اینکه در طول روز، ده دقیقه فکر کنیم و ده ساعت فعالیت انجام دهیم، روزی ده ساعت نگران می‌شویم و ده دقیقه کار می‌کنیم؟ آیا باز هم قبل از خواب، ساعت‌ها به بررسی اتفاقات ناخوشایند احتمالی در آینده می‌پردازیم؟ آیا باز هم غلام حلقه به گوش ذهن‌ ترسوی‌مان می‌شویم و دستورات او را موبه‌مو اجرا می‌کنیم؟ آیا زمان زیادی از روز خود را به پیگیری اخبار نگران‌کننده اختصاص می‌دهیم؟ آیا به‌جای ایجاد فرصت برای یادگیری فرزندانمان، آنها را با نگرانی‌های وقت و بی‌وقت‌مان کنترل می‌کنیم و جلوی پیشرفت و تجربه‌گری آنها را می‌گیریم؟ آیا هنوز هم قبل از رفتن عزیزان‌مان به محل کار یا مدرسه، پیغام تکراری و اضطراب‌زای «بیشتر مراقب خودت باش» را به آن‌ها می‌دهیم؟

مشخصات کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن

ترجمه: دکتر مهدی اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، متخصص روان‌شناسی بالینی/ 

مهتاب شوشتریان، کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

نوبت چاپ ۲

سال انتشار ۱۴۰۱

کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر هنوز هم ذره‌ای جسارتِ زندگی کردن به شیوه دلخواه در وجودتان باقی مانده است، شما را به مطالعه این کتاب دعوت می‌کنیم. بی‌شک کتابی که در دست دارید، یکی از بهترین و کمیاب‌ترین منابع خودیاری برای رهایی از چنگال نگرانی و اضطراب مزمن و همچنین دستیابی به یک زندگی دلخواه و در نهایت احساس خوشبختی است، همان حسی که همگی در پی آن هستیم. یکی از تفاوت‌های بارز این کتاب با سایر منابع، قابلیت اجرا و کاربردی بودن راهکارهای آن است.

بخشی از کتاب لطفا نگران نباش و زندگی کن

در بخش اول، روش‌های مختصری را با هدف ایجاد تغییرات تدریجی، گسترش توجه بر زندگی روزمره و به دنبال آن تمرینات ویژه‌ای به‌منظور پرورش توانایی‌تان در معطوف ساختن توجه، ارائه می‌نماییم. در بخش دوم، جزئیات بیشتری دربارهٔ هدایت آگاهی و خودآگاهی در اختیارتان می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند با شهامت به‌سوی بهبود کیفیت زندگی خود قدم بردارید. در این راستا همه‌چیز بر اساس دلایل دقیق و مشخصی مطرح شده است. افراد معمولاً از انجام تمرینات آگاهی، حتی بدون آموزش و در اختیار داشتن اطلاعات گسترده لذت می‌برند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فعالیت‌های جدید را در خلال بخش یک امتحان کنید، حتی اگر شما را به چالش کشید و یا احساس کردید برای انجام آن به آموزش بیشتری احتیاج دارید. البته در صورتی‌که تمرینات تا حد زیادی برایتان خسته‌کننده بود و مایل به انجام آنها نبودید، می‌توانید به مطالعه بخش دوم بروید و شناخت و مهارت بیشتری کسب کنید، سپس بازگردید و تمرینات را از نو انجام دهید.

گزارشگری مالی و ارتباط آن با عدم تقارن اطلاعاتی و حقوق صاحبان سهام
احمدعلی فلاح
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
راهنمای تغییرات اصلی از DSM-4 تا DSM-5
محمدامین شریفی
کلیات در دفاع غیر عامل
سیدمحمد میرسمیعی
مثلث و مثلث‌سازی در خانواده (الفبای درمان)
فرشاد بهاری
بررسی تفصیلی زوج‌درمانی هیجان‌مدار
مریم نجفی
فعال‌سازی رفتاری برای درمان افسردگی
سونا دیمیدجیان
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
مغز مضطرب خود را بازسازی کنید
کاترین پیتمن
کتاب کار درمان وسواس (OCD)
جان اردن
درمان شناختی - رفتاری به زبان ساده
ست گیلیهان
پیمان شکنی
پاول ر. پلوسو
۱۰۱ تکنیک توجه‌آگاهی برای کار با کودکان و نوجوانان به‌شدت آسیب‌دیده
دی آمیکو
خانواده وندربیکر؛ جلد دوم
کارینا یان گلازر
مادر سالم، کودک سالم
صدیقه اخوان کرباسی
در جستجوی کودک فراموش شده
آلیس میلر
تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
وقتی غمگینی به یاد آر
مگی‌ فان ایک
کنترل ذهن وراج
ایتن کراس
روانشناسی انگیزه
تامارا لو
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان