دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی مارتین آدامز ترجمه سید‌محسن حجت‌خواه
کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی اثر مارتین آدامز

کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی

معرفی کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی

کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی نوشته مارتین آدامز است و با ترجمه سید‌محسن حجت‌خواه و پیمان ولدبیگی و محمدمهدی نوروزی در انتشارات ارجمند منتشر شده است. 

درباره کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی

این کتاب مقدمه‌ای روشن و مختصر از مشاوره وجودی است و مطالعه آن برای کسانی که به روابط انسان‌ها علاقه‌مندند پیشنهاد می‌شود.

نوشتار اندیشمندانه و تعهدبرانگیز مارتین آدامز با بینشی عمیق درباره روابط مراجع و مشاور به رشته تحریر درآمده است. مشاوره وجودی در واقع ریشه در فلسفه دارد و رویکردی است که در فرایند مشاوره هم برای مراجع و هم برای مشاور از حکمتی فلسفی بهره می‌برد. ممکن است در زمینه خودشناسی دشواری‌هایی وجود داشته باشد، اما مشاوره وجودی در پرتو درک روشن از زندگی کمک می‌کند از چنگ زدن به انکارها و اعتقادات انعطاف ناپذیر رها شویم.

خواندن کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم. 

شناسنامه کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی

ترجمه: دکتر سیّد‌محسن حجّت‌خواه - عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه/ پیمان‌ ولدبیگی

ویراستار: دکتر محمّد‌مهدی نوروزی

Copyright  SAGE Publicationمجوز رسمی ترجمه این کتاب از سوی انتشارات سیج به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر مشاوره وجودی

در این فصل، خواننده را با مشاورهٔ وجودی و برخی از ایده‌های زیربنایی آن آشنا می‌کنم. در ابتدا با شرح یک مشاورهٔ وجودی آغاز می‌کنم. مانند سایر گزارش‌ها، این گزارش نیز ویرایش شده و در آن از اسامی مستعار استفاده شده است. هیچ گزارشی کامل نیست زیرا معانی بسیار متغیّر و متفاوت دارند و در عین حال زندگی نیز بسیار پیچیده است. تمام آنچه که می‌توانیم انجام دهیم رسیدن به حقایقی روایی و وجودی است. در قسمت‌های مختلف کتاب به این گزارش اشاره می‌شود تا نکات مورد بحث روشن گردند.

پس از این، با توجه به تاریخچه و چشم‌انداز وجودی و اهداف مشاورهٔ آن ایده‌ها و نکاتی را معرفی می‌نمایم. سپس برخی ایده‌های کلیدی که زیربنای آن را تشکیل می‌دهند مطرح کرده و شرح می‌دهم که چگونه می‌توانیم یاد بگیریم دنیا را از دید وجودگرایی بنگریم. در نهایت، در مورد برخی از تعبیرات نادرست در مورد رویکرد مشاورهٔ وجودی صحبت می‌کنم.

گزیده‌ای از گزارش مشاورهٔ وجودی

اوّلین باری که ماریا با من تماس گرفت وقتی بود که به من زنگ زد تا یک قرار بگذاریم. او گفت که هیچ چیزی در مورد مشاوره نمی‌داند اما یکی از همکارانش به او پیشنهاد داده که مشاوره می‌تواند کمکش کند و او نام من را از یک دفتر راهنمای اینترنتی پیدا کرده بود.

ماریا چند روز بعد در اوّلین ملاقات، به موقع آمد و من او را به اتاق مشاوره هدایت کردم و به او گفتم که می‌تواند یکی از آن صندلی‌ها را برای نشستن انتخاب کند. چند لحظه به او فرصت دادم تا به اتاق عادت کند و سپس از او خواستم کمی بیشتر در مورد آنچه که باعث شده بود ماریا به اینجا بیاید صحبت کند. او به من گفت که با مشاوره آشنایی ندارد بنابراین خواستم اوّلین تجربه‌اش از مشاوره برای او خوشایند اما چالش‌برانگیز باشد تا به او ایده‌ای در مورد نحوهٔ کارکرد آن بدهد. همچنین می‌خواستم اوّلین جلسه را با این احساس ترک کند که می‌تواند خودش و انگیزه‌هایش را بهتر درک کند. می‌خواستم از جایی‌که قرار داشت شروع کنم و باید می‌دانستم «چرا الآن؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان