دانلود و خرید کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی ایان جونز ترجمه امیر دانا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی اثر ایان جونز

کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

معرفی کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی نوشتۀ ایان جونز و لورن براون و ایمی هالوی و ترجمۀ امیر دانا و زهرا چهارباغی و علی‌اصغر دورودیان است. این کتاب را نشر ویراست منتشر کرده الست.

درباره کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

اثر حاضر یک منبع مطالعاتی جامع در مورد روش‌های بهره‌مندی از پژوهش‌های کیفی در علوم ورزشی می‌باشد که مسیر پژوهش‌های کیفی و جایگاه آن را در حیطه مطالعاتی ورزش تبیین نموده است. این کتاب زمینه‌های کاربرد پژوهش‌های کیفی در حوزه ورزش را موردبحث قرار داده است. همچنین محورهای مهم دیگری از جمله پیشینه پژوهش در پژوهش‌های کیفی، نمونه‌گیری و گردآوری داده‌ها، انتخاب رویکرد پژوهشی، روش پژوهش‌های ترکیبی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و نگارش گزارش پژوهش‌های کیفی پرداخته است.

این کتاب با این هدف طراحی شده است که رهنمودی مفصل در خصوص فرایندهای پژوهش کیفی ارائه دهد و شامل برنامه‌ریزی، انجام، تجزیه‌وتحلیل و نگارش پژوهش کیفی در زمینۀ ورزش و فعالیت بدنی است. هدف این کتاب ایجاد شناختی نظری و دانشی کاربردی از فرایند پژوهش کیفی در حوزۀ تربیت‌بدنی و ورزش است.

خواندن کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به جمع‌آوری اطلاعات درمورد ورزش می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره نویسندگان

جان جونز مسئول ورزش دانشگاه بورنیموث است. علاقۀ اصلی او حوزۀ ورزش و رفتارهای تفریحی، به‌ویژه طرف‌داری از ورزش و تماشاچیان است که مفهومی برای «تفریح جدی» است. او نویسندۀ کتاب «روش‌های پژوهش برای مطالعات ورزشی» و ویراستار چند کتاب دیگر از جمله «تفریح جدی: توسعه و کاربردها»، «گردشگری ورزشی و توسعۀ پایدار»، «فرهنگ‌های تفریح و اوقات فراغت: بررسی و مطالعات در ورزش» و «رسانه و فنّاوری» است.

لورانی براون مدرس ارشد آموزش گردشگری در دانشگاه بورنیموث است. علایق پژوهشی او شامل تعامل بین فرهنگی، تأثیر بر تعصب یا تجربۀ موقت و پیامدهای تماس فرهنگی است. او به‌طورکلی به روش‌های کیفی علاقه‌مند است.

امی هاوای استاد بازنشستۀ مرکز پژوهش کیفی در دانشگاه بورنیموث است. او عضو بازنشسته و یکی از مدیران مرکز پژوهش کیفی در دانشگاه بورنیموث است و بعد از بازنشستگی، همچنان به‌صورت پاره‌وقت در آنجا کار می‌کند. او چند دهه است که پژوهش کیفی را تدریس می‌کند و بر اجرای آن نظارت دارد و فعالانه وظیفۀ نظارت بر کار دانشجویان دکتری و نگارش مقالات و کتاب‌ها را بر عهده دارد. برخی از کتاب‌های اخیر او به چندین زبان ترجمه شده‌اند.

بخش‌هایی از کتاب پژوهش کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

انعطاف‌پذیری، ارتباط معنایی و ثبات

پژوهشگران کیفی با لحاظ مقتضیات محیط پژوهش و باتکیه‌بر تخصص خود، کار تحقیق را پیش می‌برند، طراحی پژوهش کاملاً ازپیش‌تعیین‌شده نیست، به‌صورت نوظهور و به شکل تکوینی انجام می‌شود. پژوهشگر می‌تواند در مراحل اولیه آن را تغییر دهد و با ایده‌های درحال‌توسعه تطبیق دهد. همان‌طور که پاتون بیان کرده است، پژوهش کیفی نه تک‌خطی است و نه مستقیم، بلکه تکرارشونده است. این نوع پژوهش از مهارت زیگزاگ استفاده می‌کند و بین مراحل جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل یافته‌ها و نتیجه‌گیری رفت‌وآمد می‌کند. این مسئله به این معناست که پژوهشگران کیفی اطمینان حاصل می‌کنند پژوهش آن‌ها همیشه بر اساس داده‌ها انجام می‌شود. در این نوع پژوهش، استراتژی‌هایی استفاده می‌شوند که پایان بازتری دارند و انعطاف‌پذیرند و به شرکت‌کنندگان این آزادی را می‌دهند تا به روش خود به سؤالات پاسخ دهند و به پژوهشگران امکان می‌دهند تا در مصاحبه‌ها و مشاهده‌ها حوزه‌های پیش‌بینی‌شده یا پیش‌بینی‌نشده را پیگیری کنند. ارتباط پژوهش نیز دارای انعطاف‌پذیری ذاتی است و می‌تواند در طول زمان تغییر کند. پژوهشگران [در این نوع پژوهش] بیش از سایر انواع پژوهش‌ها، می‌توانند ایده‌ها را ارزیابی کنند و آن‌ها را به داده برگردانند، بررسی کنند و در نهایت، آن‌ها را اصلاح یا رد کنند. بااین‌حال، پژوهش کیفی باید با اصول و روش‌های هر رویکرد خاص، هماهنگ باشد تا ثبات و یکپارچگی درونی در آن ایجاد شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۳۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۲۲۴,۰۰۰
تومان