دانلود و خرید کتاب مانیفست قهرمان هر روزه رابین شارما ترجمه محدثه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مانیفست قهرمان هر روزه اثر رابین شارما

کتاب مانیفست قهرمان هر روزه

نویسنده:رابین شارما
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۴از ۴۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مانیفست قهرمان هر روزه

کتاب مانیفست قهرمان هر روزه نوشته‌ی رابین شرما است که با ترجمه‌ی محدثه محمدی توسط نشر نون منتشر شده است. رابین شارما، مربی موفقیت و سخنران انگیزشی، در این کتاب سعی می‌کند تا تجارب و مهارت‌هایی که طی سالیان فعالیتش در حیطه موفقیت کسب کرده را در اختیار خوانندگان بگذارد. او به مخاطبانش کمک می‌کند تا به نسخه‌س بهتری از خودشان ارتقا یابند. این کتاب کلیاتی از مجموعه‌های موفقیت است و سعی دارد برنامه‌ها و گام‌هایی عملی برای ارتقا و موفقیت شخصی به افراد بدهد.

درباره کتاب مانیفست قهرمان هر روزه

تصوری که ما از قهرمان‌ها داریم افرادی هستند که کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهند. کارهایی که انسان‌های عادی قادر به انجام آن نیستند. اعمالی مانند رفتن به یک ساختمان آتش‌گرفته و نجات جان افراد گیرافتاده یا متوقف کردن قطاری که در حال خارج شدن از ریل است. رابین شارما تعریف قهرمان بودن را در کتاب مانیفست قهرمان هر روزه تغییر می‌دهد. او افرادی را مثال می‌زند که شاید یک شغل و زندگی عادی داشته باشند اما همواره می‌توانند به یک قهرمان هرروزه در زندگی خودشان تبدیل شوند. رابین شارما برای مدت‌ها مربی موفقیت برای افراد مشهور زیادی بوده است. افرادی مانند ورزشکاران حرفه‌ای، سرآمدان کسب‌وکار و خانواده‌های سلطنتی. او همچنین سابقه کار با شرکت‌های موفقی مانند مایکروسافت و استارباکس را هم دارد. او در این کتابش از تجارب و روش‌هایی که برای موفقیت استفاده کرده حکایت کرده است.

سخنان شارما فقط الهام‌بخش نیست بلکه او در ادامه یک روش و برنامه عملی و گام‌به‌گام ارائه می‌دهد تا افراد بتوانند موفقیت شخصی و شغلی خود را چند برابر کنند و به‌نوعی به نسخه‌ای بهتر از خودشان دست یابند. او در کتاب مانیفست قهرمان هرروزه یاد می‌دهد تا چگونه کار کنید، چگونه استراحت کنید و... نویسنده برای درک بهتر مطالب، نمونه‌ای از داستان‌ها و حکایت‌هایی را نیز مطرح می‌کند. همچنین او در آخر کتاب حدود ۲۵ فیلم، کتاب یا مستنداتی که سخنانش را تائید می‌کند ارائه داده است.

رابین شارما به انسان و نبوغ‌اش بسیار خوش‌بین است اما این خوش‌بینی را در این معنا نمی‌کند که فقط باید بخواهید. او بیشتر مخاطب را تشویق می‌کند تا در زندگی به سمت اهدافش برود، ریسک کند و طعم چالش‌های جدید را بچشد. شارما به‌خوبی می‌داند که در پس این ریسک کردن‌ها احتمال دارد مخاطب شکست بخورد. نویسنده کورکورانه این‌گونه به انسان نگاه نمی‌کند که باید همیشه شاد و خوشحال باشد. بلکه خودش نیز مخالف این‌چنین ایده‌ای است. او فصل چهارم کتاب مانیفست قهرمان هر روزه را «اشکالی ندارد حالتان خوب نباشد» نام‌گذاری کرده و در آن داشتن حال بد یا نداشتن احساس خوب را دلیلی برای ضعیف بودن نمی‌داند. بلکه او معتقد است تمدن این ایده را در ذهن ما کاشته که اگر همه‌چیز رو به روال نباشد و ما شاد و خندان نباشیم مشکلی داریم. او می‌گوید تقلا، سردرگمی و شکست ویژگی‌های انسانی‌اند و نباید به آن‌ها برچسب غلط بودن یا بد بودن بزنیم. یکی از جالب‌ترین تعبیراتی که شارما به کار می‌برد مجموعه کلماتی است که سعی می‌کند تا به مخاطب بیاموزد چگونه آن‌ها را تغییر دهد. برای مثال در یکی از فصل‌های کتاب او می‌خواهد به مخاطب بیاموزد تا چگونه زنجیره گذشته را تبدیل به سوختی برای آینده بکند یا در بخشی دیگر آموزش می‌دهد که چگونه از قربانی به قهرمان و از بهانه به نتیجه تبدیل شوید.

کتاب مانیفست قهرمان هر روزه در ۱۰۱ فصل نوشته شده است. شاید با دیدن عدد ۱۰۱ فصل، به این فکر بیفتید که کتاب خسته‌کننده و حجیم است. اما این‌طور نیست. نویسنده سعی کرده تا صفحات فصل‌ها را کوتاه انتخاب کند برای همین هر فصل به بیشتر از ۳ صفحه کشیده نشده است.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب مانیفست قهرمان هر روزه را به تمام کسانی که به‌دنبال آرامش و موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب مانیفست قهرمان هر روزه را بخوانیم؟

رابین شارما در کتاب مانیفست قهرمان هر روزه سعی کرده کلیاتی از راهبردهای موفقیت بدهد و علاوه بر راهبردهای عملی به جنبه‌ی دیگر بشر یعنی هوش معنوی نیز توجه کرده است. او در برخی قسمت‌های کتابش فرهنگ معمولی و حاکم را زیر سؤال می‌برد و تعریفش از موفقیت با تعریف موجود در جامعه متفاوت است. او سعی کرده فصول کتاب را در صفحات کوتاه جای دهد تا باعث شود خواننده بتواند حداقل روزی یک فصل را با آرامش و به‌راحتی بخواند بدون این‌که خسته شود.

شارما هرچند در کتابش سعی کرده به بشر خوش‌بین باشد اما طرف دیگر ماجرا را هم می‌بیند و می‌داند در پس تلاش‌ها و کارها احتمال شکست وجود دارد و این باعث می‌شود تا با دید نسبتاً واقع‌گرایانه‌تری نسبت به بسیاری از کتاب‌های موفقیت به قضیه نگاه کند.

درباره رابین شارما

رابین شارما زاده‌ی ۱۸ مارس ۱۹۶۵ در کاناداست. او از پدر و مادری هندی به دنیا آمد و در خانواده‌ای با ارزش‌های سنتی هند بزرگ شد. امروزه نام او بیشتر به عنوان مربی موفقیت یا نویسنده شنیده می‌شود. اما او قبل از ورود به این حیطه وکیل بود. او وکیل موفقی بود و درآمد خوبی هم از این کار داشت تا این‌که حس کرد این زندگی‌ای نیست که او می‌خواهد. برای همین تصمیم گرفت به سمت فردی که می‌خواست باشد قدم بردارد. او به مدت سه سال زودتر از همه از خواب بلند می‌شد و درباره حیطه‌های موردعلاقه‌اش تحقیق و مطالعه می‌کرد. او در طی سه سال در دوره‌های مختلفی ماند مدیتیشن و... شرکت کرد تا این‌که تصمیم گرفت گام بزرگ خود را برای رسیدن به زندگی موردعلاقه‌اش بردارد و به‌عنوان نویسنده به فعالیت بپردازد. شارما اولین اثرش را نوشت و با ناشران و ویراستاران مختلفی دیدار کرد که البته این دیدارها پر از ناکامی و احساس شکست و ناامیدی بود. ولی او راهش را ادامه داد و سرانجام بعد از اتمام کتاب معروفش، راهبی که فراری‌اش را فروخت، با یکی از ناشران بزرگ آمریکایی که به کتاب او علاقه‌مند شده بود در یک کتاب‌فروشی محلی دیدار کرد و ناشر به او پیشنهاد داد تا شارما امتیاز چاپ کتابش را به او واگذار کند. بعد از چاپ این کتاب، رابین شارما توانست ضمن این‌که خودش را به مخاطبان بشناساند، تا سال ۲۰۱۳ سه میلیون نسخه از کتابش را به فروش برساند. کتاب‌های او امروزه به چندین زبان دنیا ترجمه شده‌اند. گفتنی است که او تجربه همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند نایک IBM ناسا مایکروسافت و... را نیز در کارنامه خود دارد.

بخشی از کتاب مانیفست قهرمان هر روزه

بله، رنگ پوست، اندازه، جنسیت، مذهب، ملیت و شیوهٔ بودنمان با هم فرق دارند. نلسون ماندلا، هریت تابمَن، ماهاتما گاندی، فلورنس نایتینگِیل و اُسکار شیندلِر قهرمانان بلندمرتبه‌ای‌اند. ولی کسانی که زندگی آرام‌تری دارند، کسانی که در مدارس تدریس می‌کنند یا در رستوران مشغول به کارند، شعر می‌سرایند یا شرکت کوچک خود را تأسیس می‌کنند، به‌سمت شیرینی‌پزی می‌روند یا در خانه از فرزندانشان مراقبت می‌کنند، کسانی که در هر جامعه‌ای نخستین پاسخگوها، آتش‌نشان‌ها و امدادگران هستند نیز می‌توانند قهرمان خطاب شوند. بسیاری از این انسان‌های خوب مشاغل سختی دارند و مصمم‌اند به‌خوبی انجامشان دهند و با لبخند و تواضع کار می‌کنند.

خوشحال می‌شوم که در زندگی با چنین انسان‌هایی برخورد کنم. واقعاً. از آن‌ها درس می‌گیرم، به تعالی می‌رسم و تغییر می‌کنم.

آن‌ها قهرمانان هرروزه‌اند. «افرادی عادی» که رفتاری توأم با فضیلت و احترام دارند.

پس، با احترام به تمام ظرفیت‌های وجودی‌تان که مشتاق رهایی‌اند، سفرمان را آغاز می‌کنیم. پیش از هر چیزی، با این سخن ترغیبتان می‌کنم:

از امروز، همواره، روحی والا، جنگجویی شجاع و خالقی شکست‌ناپذیر را به خاطر داشته باشید که حکمت طبیعی‌تان صدایشان می‌زند.

آزمون‌های گذشته شما را به انسان سرسخت‌تری تبدیل کرده‌اند و حالا بیش از پیش می‌دانید که قدرت‌هایی خاص دارید و بابت نعمت‌های اساسی این زندگی زیبا شکرگزارید؛ سلامتی، خانواده‌ای شاد، شغلی خوب و قلبی امیدوار دارید. در واقع، این سختی‌های ظاهری پله‌هایی سنگی برای پیروزی‌های کنونی و آتی شما بوده‌اند.

محدودیت‌های پیشین و «شکست‌ها» یی که آزارتان داده‌اند برای درک مهارت و تسلطتان ضرورت داشتند. همه چیز به‌نفع شما هویدا می‌شود. واقعاً مورد لطف قرار می‌گیرید.

بله، چه بخواهید و چه نخواهید، شیر هستید، نه گوسفند. یک فرمانده، نه قربانی. کسی که لیاقت دستاوردهای استثنایی، ماجراجویی‌های نشاط‌بخش، لذت‌های بی‌نقص و حرمت نفسی را دارد که در گذر زمان، به مخزن عشق به خود تبدیل می‌شود و هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند فتحش کند.

شما نیروی طبیعت و سازنده‌ای پویا هستید، نه قربانی خستهٔ یک جهان معمولی و شرم‌آور و مملو از شکایت‌های غیرانسانی، اطاعت و غلبه.

معرفی نویسنده
عکس رابین شارما
رابین شارما
کانادایی

رابین شارما نویسنده‌ی کانادایی هندی‌الاصل است که در سطح بین‌المللی به عنوان یک سخنران انگیزشی تحسین شده است. او با دومین کتاب خود، راهبی که فراری‌اش را فروخت، در سراسر جهان محبوب شد و به عنوان نویسنده‌ای با درک عمیق از زندگی شناخته شد. او مدرک کارشناسی ارشد حقوق دارد و به عنوان وکیل دعاوی حقوقی مشغول به کار بوده است. با این حال، او در بیست‌وپنج‌سالگی تصمیم گرفت زندگی خود را تغییر دهد و به نوشتن بپردازد.

ذهنی فراتر از باور
بریت بروگارد
هنر زندگی آسوده
شونمیو ماسونو
پادزهر
الیور برکمن
راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت
اریک یورگنسن
منحنی خلاقیت
الن گنت
ایگو دشمن من است؛ نبرد برای تسلط بر بزرگ‌ترین رقیب خود
رایان هالیدی
پنج حرکت جلوتر
پاتریک بت دیوید
قدرت تنفس
سندی آبرامز
سهل گرایی
گرگ مک‌کیون
اَبَرجاذب
گابریل برنستین
مثل یک دانشمند موشکی فکر کن!
اوزان وارول
تیزذهن بمانید
سانجی گوپتا
رهبری آسان افراد سخت
آلن ویلت
کاری را بکن که دوست داری
میا توکومیتسو
بی حد و مرز
جیم کوییک
یک سال با نظم
مارتین میدوز
کار جانبی
کریس گیلبو
قصه هایی که می چسبند
کیندرا هال
فردا همین امروز است
لیور اروسی
عادت های کوچک، موفقیت های بزرگ
انور کاراپینار
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۱۸۶۶۰
۱۴۰۰/۰۹/۲۸

لطفا به بی نهایت اضافه کنید

یلدا
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

به بی نهایت اضافه کنید سپاسگزارم

maah
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

کتاب بی‌نظیری بود . پر از فکت‌های بینظیر از نویسنده ای بسیاری از افراد موفق دنیا خودشون رو مدیونش میدونن و بنظرم جذابتر از باشگاه پنج صبحیها بود ممنون طاقچه برای این هدیه بینظیر😍

kian
۱۴۰۰/۱۲/۰۳

کتاب برای مخاطبان جادویی نوشته نشده افراد عادی میتوانند از مطالعه این کتاب لذت ببرند و نهایت استفاده

کاربر ۳۶۱۰۳۷۳
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

خیلییی عاللی بود . کتاب ی قسمت مهمی از زندگی نویسنده است و هر صفحه ای ک میخوندم منو یاد ی اتفاقی توی زندگی خودم مینداخت و واقعا میشه کتابو توی زندگی هامون احساس کنیم ،با جمله های قشنگی از

- بیشتر
مهدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

کتاب های رابین شارما همیشه عالی بوده

وحید
۱۴۰۰/۰۹/۳۰

نیازی به خواندن کتاب نیست. همین بریده‌ها را که رفقا زحمت کشیده‌اند بخوانید، خواهید دید که کتاب جز تکرار یک سری جملات واضح که همه می‌دانیم نیست.

Abolfazl Jafari
۱۴۰۱/۰۹/۰۸

کتاب خیلی خوبیه پیشنهاد میکنم بخونیدش

nasim
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

انتظارم از نویسنده و عنوان کتاب خیلی بیشتر بود و یا در حد کتاب باشگاه پنج صبحی ها. باشگاه پنج صبحی ها جزو بهترین کتاب هایی هست که خوندم ولی با این کتاب نویسنده ارتباط خوبی برقرار نکردم و اصلا

- بیشتر
زهرا حقانی
۱۴۰۱/۰۱/۱۸

کتابهای رابین شارما حال ادم خوب میکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۳)
اگر صبر کنید تا شرایط عالی شود و بعد سراغ بزرگ‌ترین رؤیاهایتان بروید، هیچ وقت کارتان را شروع نخواهید کرد.)
vahid
تغییرات شخصی و بنیادین اغلب دردناک‌اند، چون شما را به‌شدت دگرگون می‌کنند. نمی‌توانیم بدون رها کردن وجود قبلی‌مان به تمام آنچه می‌خواهیم برسیم. اول باید وجود ضعیف‌تر خود را بکشیم تا قوی‌ترین نسخه‌مان دوباره متولد شود
vahid
وقتی هیچ کس باورتان ندارد، باید بیش از همه به خودتان ایمان داشته باشید.
صابر
نورمن کازینز می‌گوید: «بزرگ‌ترین تراژدی زندگی مرگ نیست، بلکه زمانی است که از درون می‌میریم ولی جسممان نفس می‌کشد.»
vahid
وقتی بیش از همیشه به جادوی وجودتان نزدیک می‌شوید، صدای ترس بلندتر می‌شود.
vahid
هیچ سرمایه‌گذاری‌ای به‌اندازهٔ کتاب خریدن پربازده نیست
mahdi_313
گاهی سکوت بلندترین پاسخ است.
مستور
به حرف مخالفان گوش نکنید. به بدخواه‌ها توجه نکنید. منفی‌باف‌ها را نادیده بگیرید. آن‌ها از شگفتی‌های وجودتان خبر ندارند.
vahid
گذشته آینده را مشخص نمی‌کند. همیشه می‌توانید فردای بهتری از امروز داشته باشید. شما انسانید و قادر به این کار هستید.
احسان رضاپور
اگر گمان کنیم فلان چیز غیرممکن است، وارد عمل نمی‌شویم و ثبات و شکیبایی لازم را برای تحقق رؤیا نخواهیم داشت. پس، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و مطمئن می‌شویم که اتفاقی غیرممکن بوده است.
صابر

حجم

۹۵۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۹۵۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان