دانلود و خرید کتاب شیمی سطح و کاتالیزورهای صنعتی محمدحسن پیروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیمی سطح و کاتالیزورهای صنعتی اثر محمدحسن پیروی

کتاب شیمی سطح و کاتالیزورهای صنعتی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیمی سطح و کاتالیزورهای صنعتی

کتاب شیمی سطح و کاتالیزورهای صنعتی نوشته محمدحسن پیروی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب شیمی سطح و کاتالیزورهای صنعتی 

كاتالیزورها بخش مهمی از صنایع شیمیایی را تشكیل می‌دهند. اگر كاتالیزورها وجود نداشتند، بسیاری از فرایندهای شیمیایی چنان به كندی پیش می‌رفتند كه ارزش اقتصادی نداشتند. بسیاری از كاتالیزورها، تركیبات فلزی‌‌اند كه كشف‌شان به‌طور اتفاقی یا با آزمایش موادی بوده كه به نظر می‌رسید دارای كیفیت مناسب باشند. امروزه شیمیدان‌ها، تكنیک‌هایی در اختیار دارند كه چگونگی كار كاتالیزورها را برای آن‌ها روشن می‌كند. با پی بردن به كاركرد یک كاتالیزور، ممكن است بتوان كیفیت آن‌را بالا برد. متانول، مایع بی‌رنگی است كه می‌توان آن را صدها سال، بدون تغییر در بطری نگاه داشت.

پژوهش در بهینه‌سازی كاتالیزورها به‌طور مداوم انجام می‌شود. اما حركت در این جهت همواره ساده نیست. واحدهای اصلی پژوهشی در محدوده دما و فشار بالا طراحی می‌شوند. همچنین در واكنش‌های گرمازایی كه رام كردن‌شان به سختی انجام می‌شود از آن‌ها بهره می‌گیرند. در چنین حالت‌هایی تهیه كاتالیزور بهتر همواره به آسانی ممكن نیست زیرا كاربرد آن ممكن است نیاز به طراحی یا ساخت مجدد واحد داشته باشد و در بسیاری مواقع، پیش‌بینی صرف سرمایه، پایانی برای نوید توسعه است. در مجموع به‌دست آوردن نتایج بهتر با كاتالیزورهای گران قیمت گرچه در صنعت مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما از نظر علمی بسیار با ارزش است. از این رو، درك بهتری از اصول كاتالیز لازم است، زیرا شناخت مفاهیم كاتالیز درک پدیده‌های كاتالیزوری را شیواتر می‌كند. در حقیقت كاتالیز به گونه‌ای استوار بر پایه علوم شیمی و فیزیك قرار گرفته است و نتیجه‌ای گریزناپذیر از ماهیت سطح جامد و...است.

با توجه به اهمیت کاتالیزورها و کاربرد فراوان آن در شیمی و صنایع شیمیایی، درصدد آن بر آمدیم تا کتاب حاضر را با رویکرد صنعتی و آموزشی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تألیف كنیم. اطلاعات و اصول پایه در فرایندهای کاتالیزوری و شیمی سطح آن‌ها به صورت مدون در این کتاب گردآوری شده است. 

خواندن کتاب شیمی سطح و کاتالیزورهای صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متخصصان و دانشجویان و پژوهشگران حوزه شیمی مخاطبان این کتاب‌اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان