دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی اثربخش برای بالندگی اعضای هیئت علمی پاتریشیا ا. لاولر ترجمه محمدحسن پرداختچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی اثربخش برای بالندگی اعضای هیئت علمی اثر پاتریشیا ا. لاولر

کتاب برنامه ریزی اثربخش برای بالندگی اعضای هیئت علمی

معرفی کتاب برنامه ریزی اثربخش برای بالندگی اعضای هیئت علمی

کتاب برنامه ریزی اثربخش برای بالندگی اعضای هیئت علمی نوشته پاتریشیا ا. لاولر و کاتلین پی. کینگ یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب برنامه ریزی اثربخش برای بالندگی اعضای هیئت علمی

شایستگی و توانایی آموختن، از جمله برکات و جلوه‌های خلیفه الهی است که خداوند به اعلی درجه به ما بخشیده است و آموزش و پرورش نیز زمینه‌ساز به‌فعالیت درآمدن و تجلی آن است، لذا استاد بزرگوارم، جناب آقای دکتر غلامحسین شکوهی (حفظهم الله)، تعلیم و تربیت را از جمله معداتی می‌داند که زمینه ظهور و شکوفایی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فرد را فراهم می‌کند. شاید به همین دلیل، در برخی از دانشگاه‌های امریکا، نام دانشکده علوم تربیتی را به دانشکده «علوم تربیتی و بالندگی انسان» تغییر داده‌اند.

برنامه‌ها و فعالیت‌های بالندگی اعضای هیئت‌علمی را نیز می‌توان از جمله معدات به شمار آورد که انتظار می‌رود بتواند بستر لازم را به منظور بالندگی هرچه بیشتر استادان فراهم آورد؛ البته همان‌گونه که در متن کتاب ملاحظه می‌شود و براساس اصول آموزش بزرگسالان، اعضای هیئت‌علمی، که هر یک در رشته تحصیلی خویش متخصص و مرجع هستند، باید بیشترین نقش، مشارکت و همکاری را در جریان طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های بالندگی داشته باشند. در حقیقت، صاحب و متولی اصلی برنامه‌ها، خود آنان هستند؛ زیرا بنا به مدارج تحصیلی، پژوهشی و تجربه‌شان بیش از هر کس دیگری بالندگی علمی و پژوهشی خویش را می‌خواهند. 

مباحث عمده‌ای را که در فصول این کتاب مورد تأکید قرار گرفته است، می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

ـ درنظرداشتن مبانی نظری و پژوهشی و همچنین رعایت اصول آموزش بزرگسالان در تدوین، اجرا و ارزشیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های بالندگی اعضای هیئت‌علمی؛

ـ تفکر و تأمل همه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها و فعالیت‌ها درباره روند برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی و همچنین بررسی تجارب و دستاورد‌های حاصل از این برنامه‌ها و فعالیت‌ها؛

ـ جوّ همراه با احترام که در آن آزادی و استقلال علمی استادان حفظ ‌شود و تجربه‌ها، پژوهش‌ها و تخصص آنها محترم شمرده شود و به کار گرفته شود. افزون بر این، باید دوره‌های فعالیت‌های بالندگی نیز براساس نظر آنها و در راستای نیازها و خواسته‌های آنها برنامه‌ریزی و اجرا شود.

ـ حمایت مالی، تجهیزاتی، سازمانی و مدیریتی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های بالندگی و کاربرد یادگیری‌های صورت‌گرفته در آنها در عمل، از ارکان موفقیت این قبیل برنامه‌هاست.

ـ همکاری و مشارکت متقابل و برابر، بدون سلسله مراتب اداری و دیوان‌سالارانه .

در حقیقت، می‌توان گفت که جان کلام برنامه‌ها و فعالیت‌های بالندگی و نظام دانشگاهی همین واژه «collegiality» است. کم‌تر کتابی درباره مدیریت دانشگاه‌ها و فرهنگ سازمانی آنها می‌توان یافت که معنا و مفهوم و ضرورت این واژه را مطرح نکرده و چند صفحه‌ای را به تفسیر و توضیح آن اختصاص نداده باشد. این واژه حتی در کتاب‌های مدیریت آموزشی ـ که عمدتاً درباره مدارس نوشته شده است ـ و کتاب‌های نظارت و راهنمایی آموزشی نیز مطرح شده است.

خواندن کتاب برنامه ریزی اثربخش برای بالندگی اعضای هیئت علمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اعضای هیئت علمی، رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و برنامه‌ریزان وزارت علوم  مخاطبان این کتاب‌اند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان