دانلود و خرید کتاب موانع حضور زنان در حکومت ها آوری الیزابت هرت ترجمه مهسا ملک‌مرزبان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب موانع حضور زنان در حکومت ها

کتاب موانع حضور زنان در حکومت ها اثری از آوری الیزابت هرت است که با ترجمه  مهسا ملک‌مرزبان در گروه انتشاراتی ققنوس به چاپ رسیده است. این کتاب جلد اول از مجموعه دیدگاه‌های جهانی است که در این انتشارات به چاپ رسیده است.

درباره مجموعه دیدگاه‌های جهانی

مجموعه دیدگاه‌های جهانی در انتشارات گرین هون به چاپ رسیده است  تا زمینهٔ وسیعی از موضوعات روز و غالباً بحث‌انگیزی را, که اهمیت بین‌المللی دارند، از دیدگاه‌های مختلفی در جهان بررسی کند. اطلاعات مورد نیاز دانشجویان و سایر خوانندگانی که خواهان ارتباطات جهانی هستند و دیدگاه انتقادی به پیامدهای جهانی دارند در آن فراهم شده است، هر جلد از کتاب‌های مجموعه دیدگاه‌های جهانی نگاهی گسترده از موضوعی که برای دنیا اهمیت دارد ارائه می‌دهد.

با خواندن این مجموعه می‌توانید دیدگاه‌های خاص ملی را بررسی کنید و در عین حال آن پیوند درونی را بشناسید که اولویت‌های جهانی برای تمام ملت‌ها و فرهنگ‌ها به بار می‌آورد.

اطلاعات موجود در هر مجلد از منابع وسیعی از جمله نشریات، مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌های غیرداستانی، سخنرانی‌ها، اسناد دولتی، مقالات، نشریات داخلی سازمان‌ها و بیانیه‌های راهبردی به دست آمده است. دیدگاه‌های جهانی حقیقتاً جهانی است، چون مطالب ارائه‌شده در آن عمدتاً برگرفته از منابع بین‌المللی موجود به زبان انگلیسی و سپس از منابع آمریکایی است که به صورت بین‌المللی منتشر شده است.

مقالات هر مجلد مجموعهٔ دیدگاه‌های جهانی شامل موارد زیر است:

فهرست محتوایی همراه با شرح و توضیحات مکمل که خلاصه‌ای مجمل از مقالات موجود در مجلد فراهم می‌آورد، شامل نام کشور یا منطقهٔ مورد بحث در مقاله.

مقدمه‌ای ویژهٔ عنوان آن مجلد.

نقشهٔ جهان برای کمک به خوانندگان که کشورها یا مناطق مورد بحث در مقالات را بیابند.

برای هر دیدگاه، مقدمه‌ای شامل یادداشت‌هایی دربارهٔ نویسنده و منبع دیدگاه هست که توضیح می‌دهد چرا مطالبی از کشوری خاص ارائه شده، نکات عمدهٔ هر دیدگاه خلاصه شده و سه سؤال هدفمند در آن مطرح شده تا به درک و تفهیم بهتر متن کمک کند.

برای بحث بیشتر سؤالاتی است که موجب تفکر انتقادی می‌شود و از خواننده می‌خواهد جنبه‌های دیدگاه‌ها را مقایسه و مقابله کند یا دربارهٔ منظرها و بحث‌ها به نتیجه‌گیری برسد.

فهرستی جهانی از سازمان‌ها برای ارتباط خوانندگان در صورت بروز سؤالات و کسب اطلاعات بیشتر ارائه شده است.

فهرستی از نشریات برای هر فصل و یک کتاب‌شناسی کلی دربارهٔ موضوع مجلد فراهم شده که برای تحقیقات بیشتر می‌تواند کمک‌کننده باشد.

یک نمایهٔ موضوعی منسجم برای دسترسی به افراد، مکان‌ها، حوادث و موضوعات مطروحه در متن ارائه شده است.

مجموعهٔ دیدگاه‌های جهانی برای طیف وسیع خوانندگانی طراحی شده که می‌خواهند دربارهٔ حوادث جاری، تاریخ، علم سیاست، دولت، روابط بین‌الملل، اقتصاد، علوم زیست‌محیطی، فرهنگ‌های دنیا و جامعه‌شناسی بیشتر بیاموزند ــ دانشجویانی که برای ارائهٔ مقالات یا بحث‌های کلاسی تحقیق می‌کنند، استادها و دانشکده‌هایی که مطالب مکمل واحدهای درسی لازم دارند و کسانی که می‌خواهند موضوعات روز جهان را بهتر بفهمند. این مجموعه, با معرفی درک و بینش مردم کشورهای مختلف از دلایل ریشه‌ای و پیامدهای جاری آن و ارائهٔ راه‌حل‌های پیشنهادی برای چالش‌های جهانی، به خواننده فرصت می‌دهد تا آگاهی جهانی و اطلاعات خود را از فرهنگ‌های دنیا افزون کند.

 خواندن مجموعه دیدگاه‌های جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران علوم سیاسی و اجتماعی، دانشجویان و علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و اجتماعی مخاطبان این مجموعه‌اند.

 بخشی از کتاب موانع حضور زنان در حکومت ها

دیوید کرویک‌شانک در دیدگاه ذیل دربارهٔ این موضوع می‌نویسد که ایجاد فضای کاری متنوع و فراگیر موجب حضور بیشتر زن‌ها در نقش‌های رهبری خواهد شد، چه در حوزهٔ تجاری و چه در کار حکومتی. نویسنده در این مقاله عمدتاً بر اروپا متمرکز است، جایی که در آن زندگی می‌کند, و همین‌طور بر ایالات متحده. کرویک‌شانک, رئیس شرکت دیلویت توش توهماتسو،۱ عضو گروه مجمع جهانی اقتصاد و عضو هیئت‌مدیرهٔ سازمان ضرورت پیشرفت اجتماعی است.

هنگام مطالعهٔ متن، این سؤالات را در نظر داشته باشید:

نویسنده در آمار تنوع جنسیتی پایینی که ارائه می‌دهد چه چیزی را روزنهٔ امید تلقی می‌کند؟

کرویک‌شانک به غیر از سهمیه‌ها چه ابتکارهایی را برمی‌شمرد که به حضور زنان بیشتری در موقعیت‌های رهبری کمک می‌کند؟

طبق آنچه در این دیدگاه مطرح شد، جوانان این نسل چگونه ممکن است آیندهٔ کار و رهبری را دگرگون کنند؟

شتاب تحولات فناورانه و تأثیر بالقوهٔ آن بر آیندهٔ کاری بسیار بیش از آن چیزی است که تاکنون دیده‌ایم.

با ادامهٔ افزایش امکانات بالقوهٔ فناورانه، سازمان‌ها با مسائل به‌مراتب پیچیده‌تری روبه‌رو شده‌اند ــ آن‌ها مجبورند دربارهٔ ماهیت و معنای چیزی به اسم کار, چگونگی انتخاب کارمندان، آموزش آن‌ها و چگونگی طراحی فضای کار به طور کل تجدیدنظر کنند.

همزمان که سازمان‌ها این تغییرات فناورانه و اجتماعی را دنبال می‌کنند، هیئت‌مدیرهٔ شرکت‌های بزرگ نقشی حیاتی در این مسئله بازی می‌کنند. تنوع ایده‌ها، و آدم‌ها، از همیشه ضروری‌تر است تا تضمین شود که آن هیئت‌مدیره دیدگاه‌های مختلف را لحاظ و چالش‌ها را از هر زاویه‌ای بررسی کرده است.

با وجود این به‌رغم مطالعات مکرری که عملکرد بهینهٔ سازمان‌ها را به تنوع مرتبط می‌داند و تلاش‌های مستمر برای ارتقای تنوع جنسیتی در هیئت‌مدیرهٔ شرکت‌ها در همه جای دنیا، صرفاً ۱۵ درصد کل کرسی‌های هیئت‌مدیره و ۴ درصد کرسی مدیرعامل و پست‌های مدیریتی دنیا را زنان پر کرده‌اند. این اطلاعاتی است که در گزارش اخیر دیلویت با عنوان «زنان در هیئت‌مدیره: یک منظر جهانی» آمده است. همین یافته‌ها مؤید این نکته است که تنوع جنسیتی هیئت‌مدیره با سرعت کند غیرقابل قبولی در حال پیشروی است.

اما مطالعهٔ اخیر یک روزنهٔ امید بالقوه را نیز هویدا می‌کند. تنوع جنسیتی گویی تأثیر فزاینده‌ای دارد: برخی تنوع‌ها منجر به تنوع بیشتر می‌شود. تعداد زنان در هیئت‌مدیرهٔ سازمان‌هایی که مدیران ارشد آن‌ها زن هستند تقریباً دو برابر هیئت‌مدیره‌های دیگر است. عکس این قضیه نیز صادق است، هیئت‌مدیره‌هایی با تنوع جنسیتی تمایل بیشتری به انتصاب مدیرعامل یا رئیس هیئت‌مدیرهٔ زن دارند.

حال با این‌که درصد زنان در نقش‌های مدیریتی هنوز در همه جای دنیا کم است، این سؤال مطرح می‌شود: سازمان‌ها چگونه می‌توانند تنوع جنسیتی بیشتری به‌خصوص در سطوح مدیریتی ایجاد کنند؟

از تلاش برای ایجاد تنوع جنسیتی در سراسر دنیا چه می‌توانیم بیاموزیم

سهمیه‌های جنسیتی همچنان نقش مهمی در بسیاری کشورها ایفا می‌کند. مثلاً از سال ۲۰۰۵ قانون‌گذاری نروژ بر تنوع جنسیتی روی هیئت‌مدیرهٔ شرکت‌های سهامی عام متمرکز شده است، و اولین کشوری است که این کار را کرد. ۴۲ درصد کرسی‌های هیئت‌مدیره در نروژ را زنان اشغال کرده‌اند، یک افزایش ۷ درصدی از سال ۲۰۱۵. (۱) بسیاری از کشورهای دیگر نیز یا این کار را انجام داده یا برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این سیاست را دنبال کنند.

برخی دیگر از کشورها در نبود سهمیه‌های جنسیتی از طریق ترکیب حکومت، بخش خصوصی و ابتکارهای سرمایه‌گذاری به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند. در نیوزیلند، با این‌که هیچ سهمیهٔ جنسیتی قانونی‌ای وجود ندارد، حکومت مبادرت به افزایش حضور زنان در هیئت‌مدیره و کمیته‌های بخش دولتی کرده است. در نتیجهٔ این تلاش‌ها اکنون ۲۷.۵ درصد کرسی‌های هیئت‌مدیره را زن‌ها در اختیار دارند، یعنی افزایش ۱۱ درصدی از سال ۲۰۱۵.

در انگلستان، جایی که من زندگی می‌کنم، ابتکاراتی که با حمایت و پشتیبانی تجارت و حکومت به وقوع پیوسته به افزایش تنوع جنسیتی در اتاق هیئت‌مدیره در شرکت‌های شاخص اف‌تی‌اس‌ای ۱۹۱۰۰ کمک کرده و هدف‌گذاری شده تا حضور زنان هیئت‌مدیرهٔ اف‌تی‌اس‌ای ۳۵۰ تا سال ۲۰۲۰ به ۳۳ درصد برسد. به‌علاوه باشگاه ۳۰%، گروهی از رؤسای هیئت‌مدیره و سازمان‌ها که من هم عضو آن هستم، از رویکرد داوطلبانه برای افزایش تنوع جنسیتی در سراسر شرکت‌های بریتانیایی حمایت می‌کند. این گروه معتقد است توازن جنسیتی بهتر را می‌توان با تعیین اهداف قابل سنجش در یک جدول زمانی تعریف‌شده، سیاست عمومی حمایتگر، تغییر با هدایت صاحبان قدرت، همکاری و مجموعه‌ای از اقدامات و برنامه‌های یکپارچه از کلاس‌های مدرسه تا اتاق‌های هیئت‌مدیره به دست آورد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان