دانلود و خرید کتاب کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما توماس تردول ترجمه مرتضی کشمیری
کتاب کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما اثر توماس تردول

کتاب کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما

معرفی کتاب کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما

کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما نوشتهٔ توماس تردول است. این اثر با ترجمهٔ مرتضی کشمیری و هانیه عابدی طهرانی، دانشجوی دکتری روان‌شناسی بالینی دانشگاه آمستردام، در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. ویراستاری این کتاب را سیاوش نیک‌پور به‌عهده داشته است.

Group Therapy Workbook: Integrating Cognitive Behavioral Therapy with Psychodramatic Theory and Practice

درباره کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما

این کتاب کار به بالینگران کمک می‌کند فضای مناسبی برای ترکیب CBT و سایکودراما ایجاد کنند. چارچوب گروه و اطلاعات ارائه‌شده، به شرکت‌کننده‌ها کمک می‌کند نقش‌ها و رفتارهای جدید را درک کنند و به کار بندند. همچنین این کتاب مثال خوبی از ارتقای کاربرد CBT به‌وسیله سایکودراما است. این مدل، مداخلات شناختی - رفتاری و سایکودراما را ترکیب می‌کند تا اعضای گروه بتوانند افکار منفی، رفتارها و الگوهای بین فردی را شناسایی کنند و آنها را تغییر دهند.

این کتاب کار ابتدا بر رفتاردرمانی شناختی (CBT) و سایکودراما مرور مختصری می‌کند و مفاهیم و تکنیک‌هایی که بیشترین ارتباط را با محتوای جلسات CPGT دارد معرفی می‌نماید، سپس آنچه را که اعضای گروه باید از شرکت در درمان انتظار داشته باشند بیان می‌کند و مثالی از جلسه CPGT می‌آورد.

کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به روانکاوان و روان‌شناسان و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما

CBT را آرون تی. بک (۱۹۶۷-۱۹۷۹) پایه‌گذاری کرد که شامل تکنیک‌هایی برای چالش با الگوهای تفکر منفی و افزایش درگیری در تجربه‌های مثبت و مبتنی بر موفقیت است. گروه درمانی سایکودراما بر مبنای کارهای جیکوب ال. مورِنو (۱۹۵۳) پدید آمده است و شامل تمرین‌های بین فردی و تجربی است که موجب افزایش آگاهی و کاهش تعارضات درونی می‌شود و به این وسیله الگوهای ارتباطی منفی را تغییر می‌دهد. مدل CBT گاهی به دلیل ساختارمندی و بیش از حد منطق‌مدار بودن، مورد انتقاد قرار گرفته است (یانگ و کلوسکو، ۱۹۹۴، ۱۹۹۶؛ وولفولک، ۲۰۰۰). درنتیجه، امروزه برخی درمانگران از رویکردی مبتنی بر CBT یا رویکردهایی که التقاطی و کمتر ساختاریافته‌اند استفاده می‌کنند (کلرمن، ۱۹۹۲) و عموماً تکنیک‌هایی را به کار می‌گیرند که برگرفته از رفتاردرمانی‌شناختی و سایر درمان‌های مبتنی بر شواهد هستند. CBT رویکرد درمانی توانمند، تأیید شده و بسیار مؤثری برای بسیاری از اختلالات روانی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افسردگی و اضطراب اشاره کرد. بک می‌گوید ‌«به‌کارگیری راهبردهای فعال‌سازی و جدلی توسط من، بی‌شک متأثر از گشتالت‌درمانی و سایکودراما بوده است (اِی. بک، ۱۹۹۱، صفحه ۱۹۶). سایکودراما نوعی روش التقاطی برای ارتقای تغییرات شناختی و رفتاری است. درمانگران بسیاری بر روی تلفیق CBT با مدل سایکودراما از طریق ارائة روش‌هایی که CBT درمان‌های سایکودراما را ارتقاء می‌دهد کار کرده‌اند (بوری، تردول و کومار، ۲۰۰۱؛ تردول، کومار و رایت، ۲۰۰۴)، یا سایکودراما را چنان تغییر داده‌اند که شناسایی افکار غیرمنطقی را شامل شود (کیپر، ۲۰۰۲) و یا آن را طوری به‌کار گرفته‌اند که به‌عنوان شکلی از CBT دیده شود (بیم، ۲۰۰۷؛ فیشر، ۲۰۰۷؛ تردول، تراواگلینی، ریش و کومار، ۲۰۱۱؛ ویلسون، ۲۰۱۱). ترکیب این دو مدل، رویکردی تکمیلی برای راهبردهای چندگانهٔ حل مسئله فراهم می‌آورد (تردول، کومار و رایت، ۲۰۰۴).

روان شناسی وجودی
رولو می
فنون روان پویشی
کارن مارودا
ذهن آگاهی
وینی دابولکار
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
موانع دلبستگی و صمیمیت
لیندا کاندی
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
بنیادهای روان درمانی گشتالت
فردریک پرز
اختلال شخصیت مَرزی؛ راهنمای عملی برای درمان‌گران و درمان‌جویان
محمدامین شریفی
در مسیر در مانگر شدن
پرویز شریفی‌درآمدی
درمان استرس پس از حادثه با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
کاتلین‌ ام‌ چارد .
ذهن آگاهی
فاطمه پیرجاوید
علم استرس از منظر زیست شناسی، روان شناسی و سلامت
ریچارد جی کنترادا
گربه سازگار درمان شناختی- رفتاری کوتاه‌ مدت اضطراب کودکان (کتاب تمرین)
فیلیپ کندال
مکانیسم های دفاعی و هوش هیجانی در خدمت تخلیه اضطراب
حسنی کریمی
دلبستگی ناایمن مضطرب و پرهیز از عشق
دیوید لاوسن
رویا، فانتزی و هنر
هانا سیگل
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان