دانلود و خرید کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی اریک موریس ترجمه مرتضی کشمیری
کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی اثر اریک موریس

کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی

معرفی کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی

کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی اثری از اریک موریس، لوییز جانز و جوزف اولیور است که در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است.

درباره کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی

درمان‌های مبتنی بر توجه‌آگاهی و پذیرش که از سنت شناختی-رفتاری برخاسته‌اند رویکردهای نویدبخشی برای کمک به افراد مبتلا به روان‌پریشی ارائه کرده‌اند. این درمان‌ها بر تغییر رابطه فرد با تجربیات غیرعادی و مشکل‌ساز از طریق تقویت گشودگی، آگاهی و انجام فعالیت‌های هم‌سو با ارزش‌های شخصی تأکید دارند.

در این کتاب محققان و درمانگران بین‌المللی و برجسته به تشریح مدل‌های درمانی و زمینه‌های پژوهشی مهم در درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی (ACT) و درمان شناختی فردمدار (PBCT) و همچنین استفاده از توجه‌آگاهی در بافت‌های درمان فردی و گروهی می‌پردازند.

کتاب از فصل‌های جداگانه تشکیل شده که به ایجاد مداخلات تجربه‌ای برای صداها و پارانویا، سنجش و مفهوم‌بندی مورد و بحث پیرامون روش‌های کار با معنویت از منظر فراشناختی می‌پردازند. سایر فصل‌ها شرح تجربه مراجعان از ACT و PBCT را ارائه کرده و پروتکل‌های شفافی بر مبنای کاربست بالینی عرضه می‌کنند. 

 خواندن کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب کاربردی و آموزنده برای تمامی درمانگران و محققانی که به درک و استفاده از مداخلات ACT و توجه‌آگاهی برای افراد مبتلا به روان‌پریشی علاقه‌مندند، مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای روان پریشی

امروزه مبتلایان اختلالات روان‌پریشی با بیشترین انگ اجتماعی مواجه‌اند. جامعه مرتب آنها را از کسوت انسانی خارج کرده و مانند شیء با آنها برخورد می‌کند. تجربه‌ها و اعمال نامتعارفشان اغلب موضوع تمسخر یا ترس است. معمولاً سعی می‌شود از جامعه حذف شوند و آزادی‌شان دائماً با تهدیدهای کوچک و بزرگ مواجه می‌شود.

وضعیت اسفباری است، اما تمام ماجرا نیست. بی‌رحمانه‌ترین ضربه آنجا است که سیستم ارائه‌کنندۀ درمان خودش نیز اغلب افراد مبتلا به روان‌پریشی را به چشم انسان نمی‌بیند. به آنها داستان‌های مضحکی دربارۀ ژنتیک، مغز و ناقل‌های عصبی به‌عنوان دلایل اصلی مشکلاتشان گفته می‌شود، درحالی‌که دانش فعلی در این زمینه بسیار مبهم است. افق‌ها و انتظارات بیش از اندازه کاهش یافته‌اند و با بیماران، دیگر به‌عنوان موجودات انسانی رفتار نمی‌شود. در فواید دارو غلو شده و احتمال اثرات جانبی بلندمدت و فرآیندهای زیست‌عصب‌شناختی مضر آن دست‌کم گرفته شده است؛ اما خیانت آنجا است که به بیماران گزینه‌های درمانی محدودی داده می‌شود.

خوشبختانه مداخلات روانی-اجتماعی روز به روز بیشتر توسعه می‌یابند. محققان و بالینگران به جستجوی یافتن راه‌های تازه و مفید ادامه می‌دهند. آنها در جایی که گزینه‌های اندکی وجود داشت، انتخاب‌های بیشتری پدید آورده‌اند.

کتابی که در دست دارید، از نتایج این تلاش‌ها است. این کتاب اولین جمع‌بندی ادبیات پژوهشی دربارۀ رویکردهای نوینِ مبتنی بر پذیرش و توجه‌آگاهی در مورد روان‌پریشی است، به‌ویژه درمان پذیرش و پایبندی (ACT) و روش‌های مرتبط، ازجمله شناخت‌درمانی فردمدار (PBCT) و پردازش هیجانی و آگاهی فراشناختی(EPMA). اینها روش‌های نوینی هستند که فرضیات کهنه را به چالش می‌کشند و انتخاب‌هایی واقعی ارائه می‌کنند.

درمانگر یا محققی بالینی که به این حوزۀ کاری جلب می‌شود باید بداند این حوزه هنوز جوان است. هرچند چندین کارآزمایی تصادفی کنترل‌شدۀ موفق انجام‌شده، این رویکردها هنوز جامع و فراگیر نیستند. هدف از مجموعه‌ای مانند این کتاب ارائۀ پاسخ نهایی نیست، بلکه باز کردن راه‌های تازه برای کاوش است. دانشجو یا متخصص متعهدی که این صفحات را می‌خواند می‌تواند در ایجاد این مسیر رو به جلو سهمی داشته باشد. این حوزه آنقدر جدید است که مدام نوآوری‌هایی در آن صورت می‌گیرد. این درمان به شکلی سریع و مداوم درحال‌توسعه است.


نظرات کاربران

کاربر ۳۲۹۸۳۳۳
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

بسیار ترجمه ثقیل و سنگینی دارد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان